ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Jump to content Jump to navigation

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigation

  • Ministry
    • Organizational structure of the MEYS
    • Minister
    • Top Executives
    • History
  • Areas of Work
    • Preschool Education
    • Basic Education
    • Tertiary Education
    • Further Education
    • Social Programs
    • Sport and Youth
    • Structural Funds
  • Contacts and Information
    • FAQ
  • Research - Development
    • Programme DIOSCURI
    • Horizon 2020 - Brexit
    • Government Commissioner for European Research
  • EU and International Affairs
    • Recognition of qualification and education in the Czech Republic
    • Scholarships
    • Lectureships abroad
    • Support for Compatriot Communities Abroad
    • Czech for Foreigners
    • Study at Institutions of Higher Education
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Last read articles

    • Tisková zpráva - Projektově zaměřená výuka v kontextu reformy terciárního vzdělávání

Search

Login   Register
x


Lost Password?

Language switching

Language selection czechCZ
Home ⁄ European Union ⁄ Tisková zpráva - Projektově zaměřená výuka v...

Tisková zpráva - Projektově zaměřená výuka v kontextu reformy terciárního vzdělávání

Dne 24. února probíhá v Českých Budějovicích seminář s názvem Projektově zaměřená výuka v kontextu reformy terciárního vzdělávání.    

Akce se zúčastní i náměstkyně ministryně školství Jana Matesová, Jakub Fischer, vedoucí týmu projektu Reforma terciárního vzdělávání, či Tony Martínek, emeritní děkan Fakulty inženýrské technologie, Conestoga Institute of Technology and Advanced Learning (Kanada).

Seminář pořádá MŠMT (projekt Q-Ram) ve spolupráci s Vysokou školou technicko-ekonomickou v Českých Budějovicích, Vysokou školou polytechnickou v Jihlavě, Sdružením škol vyššího studia a s podporou Pracovní komise pro vzdělávací činnost Rady vysokých škol. Jeho cílem je představit přínosy zavedení kvalifikačního rámec na úrovni celého systému terciárního vzdělávání, ale také ukázat příklady jeho odrazu v konkrétních metodách a organizaci studia na vysokých i vyšších odborných školách.

Jednou z priorit reformy terciárního vzdělávání je rozrůznění sektoru vysokoškolského vzdělávání podpořené jasným vymezením požadavků na znalosti a dovednosti absolventů. Obecnou definici těchto výstupů si klade za cíl projekt Q-Ram, takto formulovaná očekávání se poté promítnou do konkrétních vzdělávacích aktivit na jednotlivých školách. Reformní kroky dále počítají s koncepcí bakalářského studia jako úrovně vzdělávání poskytující dostatečnou kvalifikaci pro uplatnění v praxi. Větší roli při formulování výstupů z učení musí hrát i požadavky trhu práce a zaměstnavatelů. Proto na semináři vystoupí kromě zástupců MŠMT a jeho reformních projektů i zástupci podnikové sféry.

Výše zmíněné změny se projeví mj. větším důrazem na formulaci výstupů z učení a hledáním takových metod výuky a učení se, které pomohou jejich naplnění a prokázání nabytých znalostí a dovedností v praxi. Jednou z možností je např. využití projektově orientovaného studia,  během něhož získávají studenti prostřednictvím práce na projektech nejen požadované profesní znalosti, dovednosti a způsobilosti, ale také související znalosti teoretické.

Základním předpokladem pro využití tohoto přístupu je dobře specifikovaný projekt. Preferovány jsou projekty definované průmyslovým podnikem, které odrážejí realitu vnějšího světa. I přesto, že je projektově zaměřená výuka poměrně náročná na přípravu, přináší všem stranám mnohé výhody. Absolventi se naučí efektivně aplikovat široký teoretický základ, rozpoznat podstatu problému a strukturovat jej, porozumí i problematice oboru v praxi. V průběhu práce na projektu získají schopnost pracovat v týmu a efektivně komunikovat. Spoluprací s konkrétním podnikem se rovněž zvyšuje jejich šance na uplatnění.

Pro podniky přináší projektově orientované studium příležitost k vyřešení konkrétních projektů, ale i lepší výchozí podmínky pro získání nových odborníků a zvýšení vlastního tvůrčího potenciálu. Pro školu pak využití tohoto přístupu znamená okamžitou zpětnou vazbu ze strany průmyslu, možnost využívání zdrojů a kapacit podniků v podobě laboratoří, výrobních zařízení atd. Především ale zvyšuje uplatnitelnost absolventů a tím i prestiž celé instituce.

 

Pictures for this article:
(Click on the thumbnail to see the picture in full size)
Seminář projektu Q-Ram  Seminář projektu Q-Ram 

 

Files for download
pdf Projektová výuka v kontextu reformy TV

Up

Section navigation

Footer

small-logo.png Ministry of education youth and sports

Sitemap | Contacts | Declaration of Web Content Accessibility | RSS 


Contact

Karmelitska 529/5
118 12 Praha 1
Contact phone:
+420 234 811 111

Mailroom to the public

Mon - Fri 7:30 - 15:30
Official postal address:
posta@msmt_cz
ID Of data box: vidaawt

Contact for media

tel.: +420 234 811 716
e-mail: press@msmt_cz

Contact for public

tel. : +420 234 812 180
tel. : +420 234 811 725
e-mail: info@msmt_cz

© 2013 – 2025  MŠMT

Change your cookie preferences

Webdesign and webdeveloping by QCM Supplier of web portals and internet solutions