Vítěze čeká řada krásných cen a dárků, a to nejen pro sebe, ale pro celou třídu. Protože získat titul Zlatý Ámos je prestiž pro celou školu. To si uvědomují i partneři ankety, kteří z přihlášených učitelů a učitelek budou volit nejoblíbenějšího učitele či učitelku fyziky a matematiky. „Při posuzování všech pro a proti povinné maturitě z matematiky jsem se tímto předmětem a jeho výukou v poslední době hodně zabýval,“ říká Robert Plaga, ministr školství, mládeže a tělovýchovy. „Domnívám se, že vysvětlit žákům dobře matematiku je pro učitele jeden z nejtěžších úkolů. Proto budu rád u toho, když se bude vybírat a volit ten nejoblíbenější matikář - Ámos pro příští rok.“
Michaela Chaloupková, ředitelka divize správa ČEZk tomu dodává: „Energetika se bez technicky vzdělaných lidí neobejde. Vztah k přírodovědným předmětům přitom děti získávají již na základní škole a zásadně jej formuje právě osobnost učitele. Proto podporujeme ty pedagogy, kteří umí děti zaujmout a nadchnout. Nesmírně si vážíme práce všech ČEZ Ámosů-fyzikářů, které jsme měli tu čest doposud podpořit.“ Vítěz ankety Ámos-fyzikář získá od společnosti ČEZ pro svou školu 200 tisíc korun na vybavení učebny technických předmětů. „Již řadu let také organizujeme profesní setkání pro učitele fyziky v rámci našeho Klubu Světa energie, máme širokou síť partnerských škol a poskytujeme spousty učebních materiálů on-line,“ dodává Chaloupková.
„Největší odměnou pro všechny nominované učitele a učitelky je už to, že je jejich žáci do ankety přihlásili a vyjádřili jim tak svou úctu, respekt a poděkování,“ říká Slávek Hrzal, ředitel a zakladatel ankety. „Děti jsou totiž pro učitele tou nejpřísnější porotou, před kterou předstupují každý den.“
Žáci a studenti základních a středních škol mohou své kantory nominovat do konce prosince, poté bude příjem přihlášek zastaven a děti a jejich učitele čeká obhajoba v regionálních kolech, pak semifinále a nakonec, pro ty nejšťastnější, březnové finále a korunovace Zlatého Ámose, Dětského Ámose, Ámose sympaťáka, matikáře a fyzikáře.