„Téměř čtvrtina dětí u nás nastupuje do základní školy s odkladem. V kombinaci s dodatečnými odklady to způsobuje, že se v jedné třídě potkávají děti s věkovým rozdílem až dva roky. Podle odborníků samotný odklad v mnoha případech nevede ke zlepšení připravenosti žáka na školní docházku,“ uvedl na jednání Konventu ministr školství, mládeže a tělovýchovy Mikuláš Bek. Ke snížení podílu odkladů připravilo MŠMT několik variant řešení, do konce roku se rozhodne, která z nich začne platit. Cílem je nastavit taková opatření, aby byl přechod z mateřských do základních škol co nejvíc plynulý a školy nabídly dětem a rodičům podporu.
Dalším tématem jednání byla příprava kompetenčního rámce učitele/ky. Ten by měl popisovat kritéria kvality učitelské práce a navazuje na kompetenční rámec absolventa/ky učitelství, který je již schválen. Tyto úpravy by měly být součástí budoucího kariérního systému pro vyučující. Díky tomu by se pedagožkám a pedagogům rozšířily kariérní možnosti, zároveň by tento systém měl vést ke zkvalitňování výuky.
Podklady k projednávaným tématům a záznam z jednání najdete ZDE
Zdroj fotek: Petr Vrabec