Velká část realizovaných kempů měla součástí programu cílené doučování látky, kterou účastníci probírali v rámci distanční výuky v průběhu pandemie covid-19. Potřeby doučování u konkrétních žáků pomáhaly identifikovat základní školy. Menší část z těchto kempů byla zaměřena na doučování cizího jazyka, kdy část programu byla vedena například v anglickém jazyce. Všechny kempy měly ve svém programu pohybovou složku, díky které kompenzovaly absenci sportu a volnočasových kroužků u cílové skupiny v době pandemie.
Většina kempů byla tematicky zaměřena, čímž děti zaujaly a povzbudily jejich motivaci. Mezi nejčastější témata patřil například Harry Potter, čtyři elementy (oheň, voda, vzduch, země), technicky zaměřené kempy nebo kempy, kde se děti proměnily v cestovatele či detektivy a při plnění úkolů získávaly nové znalosti.
Kempy byly organizovány jak celorepublikovými organizacemi jako ATOM, JUNÁK, SKAUT, ČRDM, AŠSK, tak lokálními spolky nebo domovy dětí a mládeže. V rámci předložených zpráv o realizaci a ze zpětné vazby, která byla zaslána přímo pracovníkům MŠMT, převládala mezi rodiči a zejména účastníky kempů spokojenost s absolvováním dotovaných kempů, jejich formou i programem.
Všechny kempy byly realizovány v souladu s účelem dotace stanoveným výzvou a rozhodnutím o poskytnutí dotace. Do 30. 11. 2021 mají příjemci povinnost předložit ekonomické vyúčtování přijaté dotace. Na pořádání letních kempů bylo vyčleněno celkem 260 milionů korun a na tuto podporu navázal po letních prázdninách program doučování, kdy MŠMT posílilo pro tyto účely rozpočty škol o 250 milionů korun. Více informací na webu https://doucovani.edu.cz.