Mezi nejzásadnější proinkluzivní kroky patří novela školského zákona, která zavádí podpůrná opatření pro jakkoli znevýhodněné žáky nebo pravidelná periodická šetření České školní inspekce ohledně zařazování žáků do určitých vzdělávacích programů. Dalšími významnými kroky v této oblasti je možnost zřizovat přípravné třídy pro všechny děti nebo povinný poslední rok předškolního vzdělávání. Zpřesní se také diagnostika žáků. Nastavování proinkluzivních kroků bude i nadále pokračovat, a to nejen v souvislosti s Rozsudkem D.H.
Česká republika byla pochválena za proinkluzivní kroky
Výbor ministrů Rady Evropy uvítal proinkluzivní kroky z dílny českého ministerstva školství, které byly přijaty
v souvislosti s Rozsudkem D.H. Došlo tak k výraznému zklidnění situace, které v souvislosti
s tímto rozsudkem ČR v minulých letech čelila. „Stanovisko Rady Evropy velmi vítám. Podobný výsledek jsem
vzhledem k tomu, že jsme udělali řadu proinkluzivních opatření, očekával,“ reagoval na zprávu ze Štrasburku
ministr školství Marcel Chládek.