V Poslanecké sněmovně parlamentu ČR se dnes sešli zástupci MŠMT včetně ministryně Kateřiny Valachové, zástupci
pedagogických fakult, nejrůznějších svazů a asociací a více než stovka ředitelů škol, aby společně diskutovali o
nejdůležitějších tématech českého školství.
Konference ŠKOLA PRO BUDOUCNOST, BUDOUCNOST PRO ŠKOLU byla rozdělena do tří bloků, které kopírují tři priority
ministryně Valachové a v rámci nichž vystoupili národní odborníci z oblasti teorie a praxe:
1) Společné vzdělávání žáků
2) Změny ve financování regionálního školství
3) Podpora profesního rozvoje učitelů
"Jsem ráda, že jsme otevřené ministerstvo a že se poučujeme také z toho, co jako problém v těchto třech tématech
cítí učitelé a ředitelé škol, protože zejména oni budou muset v praxi uspět," uvedla na konferenci ministryně
Valachová.
V rámci Společného vzdělávání dnes MŠMT zveřejnilo Klíčové dokumenty ke Společnému vzdělávání - více ZDE.
Záznam z konference je možno shlédnout na portále YouTube na kanále Konference MŠMT,
Hlavním cílem ministerstva je podle ministryně Valachové upřít pozornost směrem k učitelům a ostatním zaměstnancům
školy. "Můžeme hloubat nad strategiemi a analýzami, ale bez učitelů to nepůjde. Učitelé jsou základ úspěchu a
budoucnosti kvalitního vzdělávání dětí. Nechceme jen mluvit, chceme konkrétně zlepšovat podmínky pro učitele a
ostatní zaměstnance ve školách," řekla K. Valachová.
Učitelům by měl sloužit připravovaný kariérní systém, jehož původní návrh je v současné době upravován. Z hlediska
profesního růstu pedagoga počítá nová podoba se třemi stupni - začínající učitel, samostatný učitel a učitel na
vyšším kariérním stupni. "Jde nám o to, aby tento třetí stupeň nebyl vázán na funkci a manažerskou pozici, ale na
délku odsloužené praxe v rámci výuky a jeho součástí byl zvláštní příplatek po ověření kvality. V tomto cítím velkou
podporu učitelek a učitelů a věřím, že se nám společnými silami podaří tyto dobré kroky prosadit," dodala
ministryně Valachová s tím, že zásadnějšího pokroku ve vzdělávání nelze dosáhnout bez změn ve financování
regionálního školství.