Oba ministři se během společného rozhovoru věnovali nedávno proběhlé revizi kurikulárních dokumentů v Rakousku, digitalizaci ve vzdělávání, umělé inteligenci, financování vysokých škol a regionálního školství, integraci ukrajinských dětí a studentů do škol nebo nedostatku učitelů. Ministři se shodli na potřebě realizovat ve svých zemích reformy nutné pro budování moderní školy a vyjádřili zájem spolupracovat při hledání nejvhodnějšího způsobu k provedení plánovaných reforem v oblasti vzdělávání prostřednictvím výměny informací, do které má být na české straně zapojen i Národní pedagogický institut České republiky.
Následně se ministerské delegace přesunuly do tříd místního gymnázia, kde žáci s pomocí učitele programovali s využitím vizuálního programovacího jazyka Scratch nebo vytvářeli stop-motion animace s využitím tabletů. Oba ministři byli nadšeni z kreativních vyučovacích hodin a angažovaného přístupu učitelů. Svou práci před zakončením návštěvy prezentovala i malá skupina žáků navštěvujících volitelný předmět Aplikovaná informatika, v rámci kterého se žáci zabývají robotikou.