„Změna výuky matematiky postupně může změnit to, že se jí studenti budou méně bát,“ uvedla ministryně k obavám o zvýšení neúspěšnosti u maturit. Se zástupci rodičů se ministryně shodla, že základ ke zlepšení vzdělávání v matematice je podpora pedagogických fakult a podpora motivace učitelů. K lepšímu ohodnocení a přípravě pedagogů by měl pomoci i připravovaný kariérní řád učitelů.
Původně byl start povinné maturity z matematiky plánován už na rok 2017, ministryně Valachová jej ale odsunula až na rok 2021. „Máme čas nastavit systém k úspěchu,“ dodala ministryně. Zároveň připomněla, že s rostoucím společenským významem technologií a IT roste i důraz na matematické vzdělání. Matematika je proto spolu s českým jazykem součást uzlových bodů, které se v průběhu vzdělávání ověřují, jednak při jednotných přijímacích zkouškách na středních školy, jednak právě při maturitách. Hovořilo se také o tom, jak řešit situaci lidí bez maturity, kteří by si zkoušku chtěli dodělat.
Pracovní setkání se zástupci žáků a rodičů budou na MŠMT pokračovat i v budoucnu.