Ministryně představila hlavní kroky pro budoucí lepší kondici škol – silný školský rozpočet, změny financování a profesní podporu učitelů. Zdůraznila nezastupitelnou úlohu gymnázií v dobré praxi podpory nadání a mimořádného nadání dětí. Vyzvala ředitele, aby spolu s ní pomohli vybudovat systém podpory nadání, který naváže na kroky ministerstva od září minulého roku, využije zkušenosti a výsledky právě gymnázií a přestane se dívat na podporu nadání izolovaně v primárním, sekundárním a terciárním vzdělávání.
Důležitým tématem byla byrokracie. Tu potřebnou je třeba podpořit spravedlivým financováním nepedagogické práce, tu nepotřebnou zrušit. Konkrétní plán přislíbila ministryně zveřejnit v rámci týdne.
Shoda panovala na potřebnosti matematiky jako součásti společné povinné maturity a důležitosti matematických dovedností ve vzdělávání i vzhledem k nadcházející 4. průmyslové revoluci i v absolutní nutnosti radikálního zvýšení školského rozpočtu. Ministryně představila plán jeho posílení o 60 miliard během tří let i naplnění slibu ohodnocení učitelů 130 procenty průměrné mzdy, tedy 43 až 46 tisíci korunami měsíčně.
Ministryně poděkovala ředitelům za jejich práci a vyzvala gymnázia k jednotě se středními odbornými školami s cílem společně zlepšit naše školství a vyvarovat se malých sporů.