Pro efektivní dopad obou forem vzdělávání na rozvoj mladého člověka má zásadní význam propojování formálního a neformálního vzdělávání (dále jen „propojování FNV“). Propojování FNV přináší nové možnosti, metody, techniky, formy a programové oblasti při práci s žáky ve škole, které vedou k osvojování učiva v praxi, k rozvoji kompetencí žáků a k proměně celého klimatu třídy, případně celé školy. Nabízí vzdělávací programy vytvořené propojením vzdělávacího obsahu a metod neformálního vzdělávání.
V letech 2017-2020 byla z Operačního programu výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) v rámci výzvy Budování kapacit pro rozvoj škol II podpořena řada projektů zaměřených speciálně na rozvoj klíčových kompetencí a praktické propojování formálního a neformálního vzdělávání včetně zájmového. Jedná se o 351 programů různého tematického zaměření, které mají část pro praktické využití přímo ve vzdělávací činnosti (pracovní sešity, pracovní listy pro děti, manuály pro žáky, základy žákovských portfolií apod.), tak metodickou část. Zároveň každý podrobně zpracovaný program obsahuje zprávu o ověřování. Programy jsou zveřejněny k bezplatnému využití a šíření pod volnou licencí CC v Databázi výstupů OP VVV. Pro vyhledání programů je potřeba použít pole „Filtry“, po jejichž otevření se do pole „Výzva“ zapíše: Budování kapacit pro rozvoj škol II a poté se klikne na pole FILTROVAT.
V roce 2023 v návaznosti na výstupy z těchto projektů vytvořili pracovníci Národního pedagogického institutu České republiky praktickou metodickou příručku pro školy Propojování formálního a neformálního vzdělávání.