Měla bych dotaz k nákupu vybavení z paušálních nákladů či čerpání prostředků pro implementaci. Plánujeme např. sázení stromů v rámci rozvoje EVVO kompetencí, nákup publikací, počítačů. Jelikož máme docela velké území, máme obavy, že překročíme 400 tis. Kč. v některých případech.
Vím, že paušální náklady nejsou předmětem kontroly z Vaší strany. Ale např. když přijde audit, nebo FÚ máme si toto pohlídat zjednodušeným výběrovým řízením, tzn. oslovit 3 firmy a postupovat dle zjednodušených pravidel pro zadávání veřejných zakázek? A další dotaz je zda se zakázky sčítají, pokud tak máme postupovat.
To znamená za celou dobu realizace projektu.. Např. sázení stromů plánujeme 2x. Musí zakázky spolu věcně souviset? Nesčítat tedy např. nákup stromů a počítačů, nebo ano?
Pokud se jedná o zakázku malého rozsahu, tedy takovou, jejíž předpokládaná hodnota se pohybuje v rozmezí 400 000 Kč až 2 000 000 Kč bez DPH, jste povinni takovou zakázku zadávat v souladu s ustanovením kapitoly 12 Pravidel pro žadatele a příjemce, obecné části, verze č. 5. Do předpokládané hodnoty zakázky se pak zahrne hodnota všech plnění, která mohou vyplývat ze smlouvy na zakázku, přičemž předpokládaná hodnota se stanoví na základě údajů a informací o zakázkách stejného či obdobného předmětu plnění (z toho tedy plyne, že např. nákup počítačů a stromů není nutné pořizovat v rámci jedné zakázky). Dále pokud se jedná o zakázky, které se budou v průběhu opakovat, tedy o zakázky, jejíchž předmětem jsou pravidelně pořizované nebo trvající zakázky, pro stanovení předpokládané hodnoty zakázky je rozhodná u smlouvy na dobu určitou předpokládaná výše úplaty za celou dobu trvání smlouvy, popř. u smlouvy na dobu neurčitou předpokládaná výše úplaty za 48 měsíců.
Odpověď platná k datu: 30. červenec 2018 10:48