„Ředitelé škol hrají klíčovou roli v kvalitě výuky i v celkové atmosféře školy. Je na čase, aby měli podmínky, které jim umožní tuto roli skutečně naplňovat,“ uvedl náměstek ministra školství Jiří Nantl, který vedl expertní skupinu připravující tento návrh.
Z celkové Vize systému podpory a vedení ředitelů škol byly pro první fázi vybrány čtyři hlavní priority:
-
Kompetenční rámec ředitele školy
Zavedení jednotného rámce, který jasně definuje očekávání od role ředitele, a propojuje výběr, vzdělávání i hodnocení. -
Rozvoj kvalifikačních studií
Inovovaný dvoumodulový systém připraví nové ředitele na jejich roli a propojí je s mentoringem a další podporou. -
Mentorská podpora (program KOMPAS)
Každý nový nebo potřebující ředitel získá přístup ke zkušenému mentorovi. Cílem je zrychlit adaptaci a posílit kvalitu vedení škol. -
Podpora v regionech a role zřizovatelů
Posílení kolegiální spolupráce a uvolnění ředitelů od nadměrné administrativy prostřednictvím větší angažovanosti zřizovatelů.
Realizace bude probíhat v úzké spolupráci s Národním pedagogickým institutem, Českou školní inspekcí a dalšími klíčovými aktéry. Součástí bude i systematické monitorování a evaluace dopadů.