Šestý ročník evropského summitu ve vzdělávání s podtitulem „Evropský prostor vzdělávání: Realita pro všechny“ se v letošním roce věnoval zlepšení přístupu k modernímu vzdělávání. Tento summit každoročně přináší pohledy vysoce postavených tvůrců politik i odborníků na vhodné budoucí kroky jak na úrovni EU, tak i v rámci jednotlivých členských států. Jde o vlajkovou loď Evropské komise při rozvoji a podpoře vzniku Evropského vzdělávacího prostoru.
„Abychom byli při změnách našeho vzdělávacího systému v kontextu digitalizace úspěšní, je klíčové zajistit rovný přístup ke kvalitnímu vzdělání všem. Jako u mnoha inovací, taky AI může být výborný sluha, mohl by být ale také špatný pán. Musíme se proto ujistit, že zavádění AI do učebních procesů nepřinese nezamýšlené důsledky například v ještě větším prohlubování takzvané digitální propasti. Kdy úspěšní žáci budou ještě úspěšnější a naopak. Role učitele v tomto kontextu zůstává nadále nenahraditelná, i když se možná bude proměňovat a vedle rozvoje znalostí a kompetencí stále více půjde také o podporu uceleného osobnostního rozvoje,“ uvedl v rámci panelu Budoucnost vzdělávání ve světě řízeném umělou inteligencí náměstek Jiří Nantl.