http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/cost-evropska-spoluprace-ve-vedeckem-a-technickem-vyzkumu
Výsledky veřejné soutěže VES10 - seznam projektů přijatých k financování:
viz adresu - http://www.msmt-vyzkum.cz/cz/2009-pms/
Oponentní řízení pro projekty „OC“ se zahájením řešení od roku 2008, 2009, 2010, 2011
Předložení periodických a závěrečných zpráv o řešení projektů VaV programu COST s identifikačním kódem OC08XXX (návrhy projektů podané v rámci VES08, tj. projekty se zahájeným řešením od roku 2008), OC09XXX (návrhy projektů podané v rámci VES09, tj. projekty se zahájeným řešením od roku 2009), OC10XXX (návrhy projektů podané v rámci VES10, tj. projekty se zahájeným řešením od roku 2010) za rok 2010, LD11XXX (návrhy projektů podané v rámci VES11, tj. projekty se zahájeným řešením od roku 2011) za rok 2011) se zpracovává pomocí webové aplikace ePROJEKTY na adrese http://www.msmt-vyzkum.cz/yyyy/eprojekty.
Přístupové údaje řešitelů do aplikace ePROJEKTY, jejíž pomocí se periodické a závěrečné zprávy (popř. závěrečné zprávy) vypracovávají, Vám budou zaslány prostřednictvím e-mailu. V případě požadavku na vytvoření dalších přístupů nebo jiných dotazů či požadavků, kontaktujte technickou podporu – telefonní číslo 731 411 404.
Periodická (průběžná) zpráva je souhrnným strukturovaným informováním o řešení projektu za uplynulé periodicky stanovené období pro periodické hodnocení a kontrolu průběhu projektu – nyní se předkládá poskytovateli zpráva za období roku 2011, a to v termínu do 31. ledna 2012. Poskytovatel může vznést připomínky k této zprávě, avšak pokud tak neučiní do 3 měsíců od předložení zprávy, je zpráva považována za schválenou.
Závěrečná zpráva je souhrnnou zprávou o řešení projektu - zpráva se předkládá poskytovateli v termínu do 31. prosince 2011. Závěrečná zpráva se zpracovává povinně v souladu s příslušnými ustanoveními uzavřené smlouvy na řešení projektu. Zprávu zpracovává a poskytovateli předkládá příjemce/řešitel (popř. koordinátor/řešitel-koordinátor) projektu VaV příslušného programu, a to nejpozději do 31. prosince 2011. Závěrečná zpráva se zpracovává povinně v souladu s příslušnými ustanoveními uzavřené smlouvy o poskytnutí podpory na řešení projektu. Poskytovatel může vznést připomínky k této zprávě, pokud tak neučiní do 3 měsíců od předložení zprávy, je zpráva považována za schválenou.
Obecně ke zprávám o řešení projektu VaV programu COST (OC)
Veškeré uváděné údaje musí odpovídat schváleným dokumentům (tj. návrh projektu a uzavřená smlouva, popřípadě změna smlouvy či dodatek, nebo jiným způsobem povolená změna), přičemž většina údajů je ve zprávě „předvyplněna“ podle aktuálního stavu uvedeného v informačním systému poskytovatele, avšak může se stát, že některé údaje ze schválených, povolených nebo nahlášených změn dosud nebyly v systému opraveny, pak tyto údaje upravte, opravte či doplňte tak, aby odpovídaly skutečnosti.
Ke každému formuláři je součástí aplikace ePROJEKTY „Nápověda“, kde jsou uvedeny podrobnější informace pro snadné a správné vyplnění jednotlivých formulářů. Vyplněné formuláře se odevzdávají elektronicky prostřednictvím webové aplikace ePROJEKTY a zároveň vytištěné (včetně příloh), podepsané na příslušných místech odpovědnou osobou a orazítkované se zasílají na adresu poskytovatele. V rámci každého projektu jsou uvedeny i příslušné pokyny k vyplňování formulářů či dalším krokům, např. Pokyny ke změnám v položkách schváleného rozpočtu projektu „OC“ pro rok 2011:
1) Přesuny v kompetenci příjemce = přesuny ve schváleném rozpočtu projektu do max. výše 20 % změny dané položky = jedná se o drobné přesuny „bez nutného souhlasu poskytovatele“, avšak přesun musí být opodstatněný, souviset s řešením daného projektu a jeho realizací nesmí být nikterak dotčen cíl a předmět řešení projektu či výše podpory (dotace) v daném roce; nepovoluje se pouze navýšení položky osobní náklady! Tyto přesuny musí být uvedeny s patřičným zdůvodněním v komentáři ke změnám rozpočtu za uplynulý rok – bod 2.3.3. ZDŮVODNĚNÍ ZMĚN V ČERPÁNÍ periodické zprávy (popř. i bod 3.3.3.).
2) Přesuny podléhající schválení/souhlasu poskytovatele = přesuny ve schváleném rozpočtu projektu ve výši nad 20 % změny dané položky či přesuny, které ovlivní cíl a předmět řešení projektu či výši podpory (dotace) v daném roce = jedná se o přesuny, kde je nutné si předem vyžádat stanovisko poskytovatele k navrhované změně; stanovisko je pak součástí předkládané periodické zprávy o řešení projektu. Stanovisko poskytovatele k přesunům finančních prostředků v rozpočtu projektu musí být následně řešitelem vloženo do bodu 4.2.4. Zápisy a dokumenty z jednání s administrátory programu poskytovatele periodické zprávy (změny je třeba uvést – alespoň odkazem – též v bodu 2.3.3. ZDŮVODNĚNÍ ZMĚN V ČERPÁNÍ periodické zprávy).
Upozornění:
Do stanoveného termínu 31. prosince 2011, popř. 31. ledna 2012 je třeba závěrečnou, popř. periodickou zprávu o řešení projektu VaV programu COST odeslat elektronicky prostřednictvím webové aplikace ePROJEKTY a zároveň předat v listinné podobě jedno kompletní vyhotovení příslušné zprávy za rok 2011 (tj. včetně příloh) na příslušných místech podepsanou - titulní list dané zprávy musí být podepsán odpovědným řešitelem (řešitelem-koordinátorem) projektu a statutárním zástupcem příjemce (příjemce-koordinátora) projektu - a orazítkovanou na adresu poskytovatele s uvedením jména kontaktní osoby:
RNDr. Josef Janda, administrátor programu COST
Odbor mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji – odb.32
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 – Malá Strana
Oponentní řízení pro projekty se starším datem zahájení
Upozornění: Tento postup a formuláře se týkají projektů, které byly zahájeny před rokem 2008 (to znamená VES 06 a VES 07) a nejsou administrovány přes e-Projekt.
Pokyny k oponentním řízením pro rok 2011 naleznete v souboru zde: Pokyny k oponenturám za rok 2011_COST.doc
formulář | název | soubor |
skutečné náklady na řešení projektu v roce 2010 | F1 | F1_skutecnost_2011.xls |
zápis z oponentního jednání (průběžné/závěrečné) | F2 | F2_zapis_2011.doc |
zpráva o řešení projektu | F3 | F3_zprava_2011.doc |
oponentní posudek | F4 | F4_opon.posudek_2011.doc |
komentář k dotaci čerpané v roce 2010 | F5 | F5_specif.nakladu_2011.doc |
předpokládané náklady na řešení projektu v roce 2011 | F6 | F6_predpoklad_2011_SOUHRNNE.xls |
archivovaný soubor všech formulářů | FA | FA_2011.rar |
RNDr. Josef Janda, administrátor programu COST
Odbor mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji – odb.32
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 – Malá Strana