Od 1. 11. 1999 je MŠMT (dále jen „ministerstvo“) pověřeno vydávat „Potvrzení o původu finančních prostředků“ potřebné k vrácení DPH finančním úřadem u projektů Rámcového programu EU, a od 15. 5. 2008 pro projekty výzkumu a vývoje financovaných z prostředků Evropské unie.
Upozorňujeme, že český správce daně může vracet pouze takovou daň, která byla uhrazena v České republice, nikoli daň uhrazenou v jiném státě (včetně členských států Evropské unie), a to pouze tehdy, pokud byly nákupy zboží/služeb (v rámci podpořeného projektu) hrazeny z poskytnutých zahraničních prostředků.
Ministerstvo proto nebude vydávat potvrzení o původu těch prostředků, které byly vynaloženy na úhradu daně z přidané hodnoty v jiném členském státě Evropské unie, přestože k úhradě došlo:
- v rámci podpory projektu výzkumu a vývoje
- ze zdrojů Evropské unie
Dále upozorňujeme, že ministerstvo bude vydávat potvrzení o původu finančních prostředků pro daný projekt pouze jednou. Pokud si tedy příjemce podpory nárokuje vratku DPH v průběhu projektu opakovaně (periodicky – měsíčně nebo čtvrtletně), tento svůj nárok uplatňuje přímo u svého místně příslušného finančního úřadu.
Návrh na vydání „Potvrzení o původu finančních prostředků“ musí obsahovat následující dokumenty:
- žádost o vystavení „Potvrzení o původu finančních prostředků“
- kopii platné Grantové smlouvy (celý dokument), opatřenou razítky a podpisy příslušných osob (EK +
koordinátor)
(pozn.: v případě projektů spolu-řešitelů, kopii dokladu o přistoupení k projektu s razítky a podpisy žadatele a koordinátora)
-
čestné prohlášení žadatele (podepsané statutárním
zástupcem žadatele), že na výdaje byly použity prostředky ze zdrojů EU (tedy ne prostředky ze zdrojů České
republiky), a přístroje a služby pořízené z těchto prostředků nebudou sloužit ke komerčním účelům. Čestné
prohlášení má závaznou formu a je ke stažení zde:
DPH_priloha 1_cestne prohlaseni zadatele.doc
-
soupis dokladů (faktur na úhradu zboží/služeb v rámci projektu), který má závaznou formu a je
ke stažení zde (vyplňte všechna bílá pole tabulky):
DPH_soupis_dokladu_zadatele_priloha_2.xls, (42,5 kB)
V případě více projektů postupujte pro každý projekt samostatně.
Kontaktní osoba: administrátor daného projektu
Poznámka:
Nárok na vrácení DPH lze u místně příslušného finančního úřadu uplatnit nejdéle do 15 měsíců od konce kalendářního měsíce, ve kterém došlo k uskutečnění zdanitelného plnění. Pokud není nárok na vrácení daně uplatněn do této lhůty, nárok zaniká.