Odbor 32 Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
Finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem za rok 2010 se řídí § 14 odst. 9 a § 75 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů, a vyhláškou č. 52/2008 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem.
Povinnost dotaci na VaV finančně vypořádat je dále určena Smlouvou/Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Následující pokyn odboru 32 Mezinárodní spolupráce ve VaV k finančnímu vypořádání vztahů se státním rozpočtem za rok 2010 je určen pouze pro projekty
- v programech v působnosti poskytovatelů
KONTAKT-ME
INGO-LA
COST-OC
EUREKA-OE
EUPRO-OK
- v programu EUROSTARS – 7D
- v programu Mezinárodní spolupráce - MOBILITY výzkumných pracovníků MEB...... (Argentina, Francie, Maďarsko, Německo, Polsko, Rakousko, Slovensko, Slovinsko)
- v programech Finanční podíly ČR (spolufinancování projektů mezinárodní spolupráce ve VaV)
7A – Šestý rámcový program Evropského společenství pro výzkum, technický rozvoj a demonstrační činnosti
7B – Program Společenství pro zachování, popis, sběr a využití genetických zdrojů v zemědělství
7C – Výzkumný program Výzkumného fondu pro uhlí a ocel
7E – Sedmý rámcový program Evropského společenství pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace
7F – Finanční mechanismy EHP/Norsko
7G – Sedmý rámcový program Evropského společenství pro atomovou energii (Euratom) v oblasti jaderného výzkumu a vzdělávání
7H – Společné technologické iniciativy
- Projekty velkých infrastruktur pro VaVaI
- V programu LJ Gesher/most
Tento postup neplatí pro veřejné vysoké školy a příspěvkové organizace zřízené v kapitole MŠMT, které finanční vypořádání provedou jinou metodikou (další informace pro vysoké školy Bc. Ivana Macháčková, oddělení 33, linka 1715).
Finanční vypořádání podpory výzkumu a vývoje a vrácení nevyužitých finančních prostředků za rok 2010 v Kč provede příjemce dotace, resp. příjemce-koordinátor (i za spolupříjemce) v úzké spolupráci se svou finanční účtárnou nejpozději do 31.1.2011 v následujících krocích:
1. Příjemce – řešitel, resp. koordinátor stanoví ve spolupráci s finanční účtárnou z účetních výkazů u svého projektu výši nevyčerpané dotace VaV v členění INV/NEI.
U projektů zahájených před rokem 2008 výše vratky, t.j. nevyužité finanční prostředky z dotace, musí korespondovat s údaji na formulářích F1 (skutečnost 2010) a F6 (předpoklad 2010). Celkový odvod vychází z rozdílu údajů z formulářů F1a F6 pro rok 2010, tzn. rozdíl mezi předpokládanými a skutečnými náklady na řešení projektu VaV.
V projektech zahájených v roce 2008 a později musí výše vratky odpovídat údajům v e-Projekt.
U MOBILIT (MEB) se jedná o prostý rozdíl mezi výší dotace a zaúčtovanými uznanými náklady projektu v roce 2010. Záverečná (průbežná) zpráva k projektům MEB se podává prostřednictvím AIP ČR (další informace jsou k dispozici na adrese http://www.aipcr.cz/kontakt.asp).
2. Zároveň příjemce (řešitel) zašle na odbor 32 MŠMT administrátorovi programu zprávu včetně zdůvodnění o nevyužitých prostředcích VaV v korunách s i.k. projektu a v členění Celkem/NEI/INV.
Administrátoři programů mezinárodní spolupráce:
KONTAKT - ME: Ing. Světlana Trojanová Svetlana.Trojanova@msmtcz
INGO - LA: Mgr. Luboš Matějka Lubos.Matejka@msmtcz
COST - OC: RNDr. Josef Janda Josef.Janda@msmtcz
EUPRO - OK: RNDr. Alena Blažková Alena.Blazkova@msmtcz
EUREKA – OE, EUROSTARS – 7D: Ing. Josef Martinec Josef.Martinec@msmtcz
MOBILITY – MEB: Mgr. Lukáš Levák Lukas.Levak@msmtcz
Gesher/most: Mgr. Luboš Matějka: lubos.matejka@msmtcz
Finanční podíly ČR – 7A, 7B, 7C, 7E, 7F, 7G: Ing. Jitka Sigmundová Jitka.Sigmundova@msmtcz
Finanční podíly ČR – 7H: RNDr. Jana Bystřická Jana.Bystricka@msmtcz
Projekty velkých infrastruktur pro VaVaI: Mgr. Petr Ventluka Petr.Ventluka@msmtcz
3. Finanční účtárna příjemce sumarizuje (pouze v programech výše uvedených) veškeré nevyužité finanční prostředky za všechny projekty a vyplní je jmenovitě po projektech s udáním i.k. projektu do předepsaných Tabulek členěných dle právní formy příjemce viz níže a zašle je v termínu do 31. 1. 2011 odboru 32 MŠMT Karmelitská 7, 118 123 Praha 1 k rukám Ing. J. Řežábkové.
4. Celkovou sumární částku za všechny projekty mezinárodní spolupráce z vyplněných tabulek odvede finanční účtárna organizace, která je příjemcem dotace, na depozitní účet MŠMT č. 6015-821001/0710 v období 15.1 - 31. 1. 2011
5. Finanční účtárna příjemce dotace zároveň s odvodem nevyčerpaných prostředků VaV mezinárodní spolupráce zašle avizo o vrácení těchto finančních prostředků odboru 18 MŠMT.
Avizo musí obsahovat:
· celkovou částku VaV (mezinárodní spolupráce) k odvodu za organizaci
· v členění na neinvestice/investice a
· datum odeslání odváděné částky na depozitní účet MŠMT
Finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem je postaveno na odpovědnosti příjemců dotací.
Termínem rozhodným pro splnění povinnosti provedení odvodu nebo vratky se rozumí datum odepsání odvodu nebo vratky z účtu. V případě, že nevyčerpané prostředky nebudou vráceny na účet ministerstva v termínu stanoveném vyhláškou č. 52/2008 Sb., jedná se o porušení rozpočtové kázně a příslušný útvar ministerstva zajistí postup v souladu s § 44a zákona č. 218/2000 Sb.
Přílohy:
Tabulky finančního vypořádání za rok 2010 stanovené vyhl. MF č. 52/2008 Sb. určené pro:
- PODNIKATELSKÉ SUBJEKTY č. 2a 10_FIN_VYP_podnikatel.xls
- NEZISKOVÉ a PODOBNÉ ORGANIZACE vč. FYZICKÝCH OSOB č. 3a 10_FIN_VYP_NEZISKORG.xls
- STÁTNÍ PŘÍSPĚVKOVÉ ORGANIZACE zřízené CIZÍMI ZŘIZOVATELI – mimo MŠMT č. 4a 10_FIN_VYP_SPO_jinych_zrizovatelu.xls
Upozorňujeme na skutečnost, že všechny Tabulky jsou v Kč (nikoliv v tis. Kč).
Negativní hlášení s odvodem 0 Kč není třeba zasílat.
Doporučení Rady pro výzkum a vývoj k postupu při převodu finančních prostředků na výzkum a vývoj do fondu účelově určených prostředků - viz: Fond_ucelove_urcenych_prostredku_dop.doc
a informace pro veřejné vysoké školy k možnosti převodu prostředků do fondu účelově určených prostředků viz: VVS_Fond_ucelove_urcenych_prostredku.doc
Kontaktní osoba:
Ing. Jana Řežábková
Tel.: 234 811 557
email.: jana.rezabkova@msmtcz