Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává informace pro všechny příjemce institucionální podpory z Česko-norského výzkumného programu CZ09 k podávání žádosti o platbu roku 2016 a ke způsobu prokázání vyčerpání prostředků z platby pro řešení projektu v roce 2015 ve výši minimálně 70 % na celý projekt.
Tímto sdělením se řídí příjemci v momentě, kdy čerpání prostředků institucionální podpory jejich projektu dosáhne minimálně 70 % z předchozí platby zaslané zprostředkovatelem programu na bankovní účet příjemce.
Žádost se nevztahuje na příjemce řešící projekty, které tuto podmínku splnily již v periodickém období kalendářního roku 2015 v rámci předložené periodické zprávy.
Jakým způsobem prokázat minimálně 70% čerpání institucionální podpory projektu z platby roku 2015 a zároveň požádat o platbu pro rok 2016?
- 1. Žádost o zaslání platby pro rok 2016 v Česko-norském výzkumném programu CZ09
Příjemce požádá o platbu prostřednictvím písemné žádosti z rukou statutárního zástupce, případně zplnomocněné osoby. Signatářem žádosti je tedy statutární osoba/zplnomocněná osoba příjemce.
Žádost se zasílá v češtině a v listinné podobě na adresu zprostředkovatele programu, tj. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Karmelitská 7, 118 12 Praha.
Adresátem na MŠMT je ředitel Odboru strategických programů a projektů - 33 (Ing. Jiří Burgstaller, DiS.).
V této žádosti na hlavičkovém papíře příjemce uveďte povinně zejména:
- kód projektu – 7F14XXX,
- celý název projektu v češtině,
- výši institucionální podpory pro rok 2016, o kterou se žádá (viz příloha č. 2 rozhodnutí),
- datum dosažení/překročení 70% hranice čerpání podpory roku 2015 na projekt (toto datum se uvádí také v Příloze I a III – viz níže),
- způsob ověření výdajů u norského účastníka projektu.
- 2. Povinné přílohy k Žádosti o zaslání platby pro rok 2016 v Česko-norském výzkumném programu CZ09
a) Příloha I – Výkaz výdajů (angl. Project Interim Financial Report)
- Přílohu I podepisuje odpovědná (statutární/zplnomocněná) osoba za příjemce a je orazítkována.
- Částky v příloze jsou uvedeny v českých korunách (CZK).
b) Příloha II – Výkaz skutečně vynaložených výdajů (Report on Actual Incurred Expenditure, tj. analytická sestava z účetnictví) uvedených v příloze I u příjemce a českého dalšího účastníka projektu.
- V příloze II je hůlkovým písmem uvedena odpovědná osoba a její podpis včetně razítka příjemce/dalšího účastníka projektu.
- Částky v příloze jsou v CZK.
- Účetní dokumentaci doplňte slučovací tabulkou, ve které budou jednotlivé účetní položky (kategorie) z účetní sestavy příjemce/dalšího účastníka projektu zřetelně spojeny s položkami programu ve finanční příloze I (např. účetní položky osobních výdajů 5011, 5021, 5031, 5032 s A1. Personnel costs; účetní položka 5173 - cestovné s A2. Travel allowances and subsistence, apod.).
- Celkové výdaje z dané platby poskytnuté příjemci/dalšímu účastníku projektu v příloze II musí souhlasit s přílohou I.
- Není formulář.
c) Příloha III – Výkaz skutečně vynaložených výdajů norského partnera (angl. Financial Statement by Norwegian Partner)
- V příloze III je hůlkovým písmem uvedena odpovědná osoba a její podpis včetně razítka norského účastníka projektu.
- Částky v příloze jsou v norských korunách (NOK).
- Uveďte v žádosti (viz výše), jak byla sdělená finanční data ověřena.
- Celková částka výdajů norského účastníka projektu v příloze III musí souhlasit s přílohou I.
- Příloha může být kopie.
d) Příloha IV – Plná moc (angl. Letter of Attorney) odpovědné osoby zastupující statutární osobu příjemce (jestliže relevantní). Není formulář.
Postup a způsob vyplňování finančních příloh u žádosti o zaslání platby pro rok 2016 zprostředkovatelem programu je totožný s vyplňováním příloh u periodické roční zprávy (až na nedokládání textové části zprávy a jiných příloh).
Platba roku 2016 bude poskytnuta převodem na bankovní účet příjemce po schválení žádosti zprostředkovatelem programu nejpozději do 60 dnů od předložení žádosti, a splnil-li zároveň příjemce svoje povinnosti vůči zprostředkovateli programu vyplývající z rozhodnutí (zejména dodání periodické zprávy a vytvoření funkční webové stránky projektu).
Splnění podmínky vyčerpání minimálně 70 % prostředků institucionální podpory z platby předchozího roku je stanoveno v Dohodě o programu.
Upozornění:
Žádost o platbu se zasílá zprostředkovateli programu bez zbytečného odkladu, aby se projekt udržoval v kladném finančním toku. Platba pro rok 2016 se uskuteční podle přílohy č. 2 vydaného rozhodnutí.
Případná změna celkové výše institucionální podpory/celkových uznaných výdajů projektu v daném kalendářním roce (či v letech) vyžaduje změnu rozhodnutí (přílohu č. 2). Zprostředkovatel programu velmi doporučuje o tuto změnu požádat před uskutečněním převodu úhrady vzhledem k rychlejšímu a jednoduššímu procesu zpracování.
Zprostředkovatel programu důrazně doporučuje vyčerpat všechny prostředky obdržené v předchozích platbách (tj. roky 2014, 2015).
Přílohy:
Informace k žádosti o platbu
2016 v programu CZ09.pdf, soubor typu pdf, (389,16 kB)
Annex I Project interim financial report 70%_CZ09_template.xls, soubor typu xls, (739 kB)
Annex III Financial Statement by Norwegian Partner
70%_CZ09_template.xls, soubor typu xls, (689 kB)