Vyhodnocení Národního programu výzkumu II (NPV II) - závěrečná zpráva
Seznam projektů programu 2B - Zdravý a kvalitní život řešených v roce
2011
Seznam projektů programu 2C - Informační technologie pro znalostní společnost řešených v roce 2011
Seznam projektů programu 2D - Sociálně-ekonomický rozvoj české společnosti řešených v roce 2011
Informace pro příjemce účelové podpory programu NPV II (Národní program výzkumu II)
ZÁVĚREČNÉ ZPRÁVY K PROJEKTŮM S POČÁTKEM ŘEŠENÍ V ROCE 2008
V souladu se Smlouvou o poskytnutí podpory na řešení projektů NPV II mají řešitelé končících projektů povinnost odevzdat do 45 dnů ode dne ukončení řešení projektů závěrečnou zprávu za celou dobu řešení projektu. K vyplnění zprávy slouží formulář ve webové aplikaci ePROJEKTY na adrese (http://www.msmt-vyzkum.cz). Formuláře k projektům jsou zpřístupněny.
Závěrečnou zprávu o postupu řešení projektu zašle řešitel v tištěné podobě podepsanou a orazítkovanou v uzavřené obálce označené identifikačním číslem projektu nejpozději do 15. 2. 2011 na adresu MŠMT, odbor 31, Karmelitská 7,118 12 Praha 1.
Přístupové údaje řešitelů do aplikace eProjekt, jejíž pomocí se závěrečné zprávy vypracovávají, zůstávají v platnosti po celou dobu řešení projektu. V případě požadavku na vytvoření dalších přístupů nebo jiných dotazů či požadavků, kontaktujte technickou podporu - telefonní číslo 731 411 404 do 31. 12. 2011.
ZÁVĚREČNÉ ZPRÁVY K PROJEKTŮM S POČÁTKEM ŘEŠENÍ V ROCE 2006, 2008
Projekty NPV II končící k 30. 9. 2011:
2C06020, 2D06026 , 2D06029
Projekty NPV II končící k 31. 10. 2011:
2C06019, 2B08001, 2B08024,
Projekty NPV II končící k 31. 12. 2011:
2B08003, 2B08005, 2B08006, 2B08009, 2B08011, 2B08017, 2B08020, 2B08021, 2B08022, 2B08023, 2B08031, 2B08035, 2B08036, 2B08037, 2B08039, 2B08048, 2B08049, 2B08050, 2B08051, 2B08057, 2B08058, 2B08060, 2B08061, 2B08062, 2B08063, 2B08064, 2B08066, 2B08068, 2B08069, 2B08070, 2B08071, 2B08072, 2B08073, 2B08074, 2B08075, 2B08077, 2B08082, 2B08083, 2B08085
2D06004, 2D06015, 2D06016, 2D06021
ZÁVĚREČNÉ OPONENTNÍ ŘÍZENÍ
Závěrečné oponentní řízení je příjemce, resp. příjemce – koordinátor (dále jen „příjemce“) povinen zorganizovat do 120 dnů ode dne ukončení řešení projektu. Při přípravě a realizaci oponentního řízení se příjemce řídí těmito pokyny poskytovatele:
POKYNY K ORGANIZACI ZÁVĚREČNÉHO OPONENTNÍHO ŘÍZENÍ
- Účelem závěrečného oponentního řízení je souhrnné ověření a zhodnocení průběhu řešení projektu, dosažených výsledků a splnění cílů projektu stanovených smlouvou za celou dobu řešení a celkové posouzení správnosti a účelnosti využití finančních prostředků.
- Oponovaným dokumentem v závěrečném oponentním řízení je závěrečná zpráva o řešení projektu v konfrontaci se smlouvou na řešení projektu.
- Poskytovatel umožní příjemci seznámit se s oponentními posudky nejméně 7 kalendářních dnů před termínem konání závěrečného oponentního řízení.
- Závěrečné hodnocení provede oponentní rada.
- Nejmenší počet členů oponentní rady je sedm. Návrh pěti členů s uvedením jména, zaměstnavatele a odbornosti zasílá příjemce ke schválení poskytovateli nejméně 21 kalendářních dnů před termínem konání závěrečného oponentního řízení. Pokud poskytovatel do 3 pracovních dnů od zaslání návrhu nevyjádří nesouhlas, jsou členové oponentní rady považováni za schválené.
- Termín konání závěrečného oponentního řízení určuje po dohodě poskytovatel a seznámí s ním příjemce nejméně 5 kalendářních týdnů předem.
- Oponentní řízení organizuje příjemce na vlastní náklady. Současně odpovídá za včasnou přípravu a organizaci závěrečného oponentního řízení, včetně zajištění písemných podkladů.1
OPONENTNÍ RADA
8. Členy oponentní rady jsou významní odborníci, kteří mají předpoklady ke kvalifikovanému a objektivnímu posouzení výsledků řešení projektu a k posouzení účelnosti využití finančních prostředků, odborníci - uživatelé výsledků řešení projektu, zástupce poskytovatele a člen odborného poradního orgánu poskytovatele.
9. Člen oponentní rady nesmí:
a) spolupracovat na řešení projektu,
b) být v příbuzenském nebo v obdobném vztahu
k řešiteli,
c) být v antagonistickém vztahu k řešiteli.
10. Člen oponentní rady musí podepsat před začátkem závěrečného oponentního řízení Čestné prohlášení.
11. Funkci předsedy oponentní rady vykonává zástupce poskytovatele nebo jím pověřený člen oponentní rady.
12. Oponentní rada schválí Zápis ze závěrečného oponentního řízení a Zhodnocení výsledků řešení projektu.
13. Oponentní rada je usnášeníschopná, je-li přítomna nadpoloviční většina členů.
STANOVISKO ZPRAVODAJE K ZÁVĚREČNÉMU HODNOCENÍ PROJEKT
14. Stanovisko vypracuje zpravodaj
15. Stanovisko zahrnuje zejména tato dílčí hodnocení:
a) zhodnocení průběhu, výsledků a splnění cílů řešení projektu stanovených smlouvou,
b) účelnost využití finančních prostředků a dodržení schváleného rozpočtu projektu
OPONENTNÍ POSUDEK
16. Oponentní posudky vypracují dva nezávislí odborníci vybraní poskytovatelem.
17. Oponentní posudek zahrnuje tato dílčí hodnocení:
a) zhodnocení aktivit, výstupů, výsledků a splnění cílů řešení projektu
stanovených smlouvou a podmínek programu
b) zhodnocení odborného a věcného stavu projektu,
c) zhodnocení využití nákladů finančních prostředků a jejich účelnost,
d) porovnání dosažených výsledků v ČR a v zahraničí
e) požadavky na úpravu či doplnění zprávy,
f) závěrečné hodnocení projektu.
PRŮBĚH ZÁVĚREČNÉHO OPONENTNÍHO ŘÍZENÍ K PROJEKTŮM VÝZKUMU A VÝVOJE, HODNOCENÍ PROJEKTU, ZÁPIS ZE ZÁVĚREČNÉHO
OPONENTNÍHO ŘÍZENÍ
18. Závěrečného oponentního řízení se účastní:
a) členové oponentní rady,
b) statutární orgán příjemce, nebo jím pověřený zástupce,
c) zástupce poskytovatele,
d) zástupce každého účastníka projektu (statutární orgán, řešitel, osoba pověřená koordinací vědy a výzkumu, osoba pověřená ekonomickými záležitostmi …. apod.)
19. Závěrečné oponentní řízení se nekoná, jestliže není přítomen zástupce poskytovatele
20. Závěrečné oponentní řízení má zpravidla tento průběh:
a) úvodní část,
b) seznámení přítomných s oponentními posudky,
c) sdělení stanoviska řešitele projektu k oponentním posudkům,
zejména k námitkám, připomínkám a dotazům,
d) veřejnou rozpravu k problematice,
21. Konečné verze „Zápisu ze závěrečného oponentního řízení“ (dále jen zápis) a „Zhodnocení výsledků projektu" schvaluje oponentní rada při neveřejném hlasování. Závěry jsou přijaty, hlasuje-li pro ně nadpoloviční většina přítomných. V případě rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy. O hlasování je vyhotoven Protokol o hlasování, který je uložen v uzavřené obálce a je součástí Zápisu.
22. Závěrečné oponentní řízení je s výjimkou jednání a hlasování členů oponentní rady veřejně
přístupné, pokud zvláštní předpisy nestanoví jinak.
Formuláře ke stažení:
1) Čestné prohlášení člena oponentní rady
NPV_II_Cestne_prohlaseni_ZAZ.doc
2) Čestné prohlášení o ochraně práv duševního vlastnictví
NPV_II_Prohlaseni_o_ochrane_prav.doc
3) Zhodnocení výsledků projektu – tisková zpráva
4) Zápis ze závěrečného oponentního řízení
Průběh závěrečného oponentního
řízení k projektům výzkumu a vývoje
1. Účastníky závěrečného oponentního řízení jsou:
a) zástupce poskytovatele,
b) člen odborného poradního orgánu,
c) oponenti,
d) zástupce příjemce,
e) řešitel (spoluřešitelé) projektu.
2. Závěrečné oponentní řízení je s výjimkou jednání a hlasování členů
oponentní rady veřejně přístupné, pokud zvláštní předpisy nestanoví jinak.
3. Závěrečné oponentní řízení má zpravidla tento průběh:
a) úvodní část, zaměřenou na informace o skutečnostech doplňujících
předložené oponované dokumenty, popř. na informace o dalších písemných podkladech a vyjádřeních,
b) seznámení přítomných s oponentskými posudky,
c) sdělení stanoviska řešitele projektu k posudkům oponentů, zejména
k námitkám, připomínkám a dotazům,
d) zhodnocení
i) zda finanční prostředky byly využívány v souladu s platnými
předpisy,
ii) zda finanční prostředky byly využívány v souladu s příslušnou
smlouvou,
e) veřejnou rozpravu k problematice,
f) v neveřejném jednání oponentní rada vypracuje zápis ze
závěrečného oponentního řízení na přiloženém formuláři F1,
g) zápis ze závěrečného oponentního řízení schvaluje oponentní rada při
závěrečném neveřejném hlasování, závěry jsou přijaty, hlasuje-li pro ně nadpoloviční většina přítomných,
v případě rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy oponentní rady, výsledné stanovisko závěrečného oponentního
řízení podepíše předseda a členové oponentní rady,
4. Oponentní rada je usnášeníschopná, jsou-li při schvalování zápisu
přítomny nejméně dvě třetiny jejích členů.
Sdělení řešitelům projektů NPV II
Na základě závěrů z informativní schůzky řešitelů projektů NPV II konané dne 7. 2. 2008 zveřejňuje ministerstvo přednesenou prezentaci, znění smlouvy na řešení projektů a informaci k prokazování způsobilosti (identická informace bude uvedena i na www.msmt-vyzkum.cz).
Na základě informací, které nám sdělili někteří účastníci schůzky po rozdání údajů o dotacích, jsme zjistili a identifikovali systémovou chybu ve výpočtu dotace. Považujte prosím proto rozdané hodnoty za chybné.
Na základě zjištění, že požadované dotace z veřejných rozpočtů jsou v převážné většině spočteny v návrzích projektů, či zveřejněné v tabulce výsledků dobře, není nutno v současné době upravovat tabulky tak, jak bylo dohodnuto na schůzce dne 7. 2. 2008. V ojedinělých případech se budeme obracet přímo na řešitele či koordinátory s žádostmi o vysvětlení nesrovnalostí.
Sdělení vybraným řešitelům NPV II o příloze č. 2 smlouvyMinisterstvo ve spolupráci s eProjektem vystavilo v eProjektu (http://www.msmt-vyzkum.cz) tabulky s hodnotami rozpočtů jednotlivých projektů, které budou přílohou č. 2 smlouvy na řešení projektu. Tabulky jsou oproti tabulkám z návrhů projektů zjednodušeny.
Ministerstvo bude oslovovat některé řešitele projektů k upřesnění údajů uvedených v návrhu projektu a hodnoty v tabulkách jim následně upravovat.
V Praze dne 15. 2. 2008
Ing. Václav Hanke, CSc.
Výsledky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji na projekty předložené do Národního programu výzkumu II (programy 2B, 2C, 2E) s počátkem řešení od 2008
Poskytovatel - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rozhodl, že přijme výsledek hodnocení odborného poradního orgánu poskytovatele, resp. jeho pracovních komor tzn. jím sestavené pořadí návrhů projektů.
Upozornění pro předkladatele návrhů projektů:
Požadované výše dotací i výše dofinancování z neveřejných finančních prostředků v tabulce výsledků jsou upraveny v souladu s doporučením odborného poradního orgánu poskytovatele a v souladu s Rámcem společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2006/C323/01) a pro rok 2008 uvedeny v tabulce výsledků. Pokud by předkladatelé návrhů projektů akceptovali výši dotace i výši dofinancování z neveřejných prostředků, pak by poskytovatel předpokládal, že
v programu 2B by finančně podpořil projekty na 1. až 34. místě
v programu 2C by finančně podpořil projekt na 1. místě
v programu 2E by finančně podpořil projekty na 1. až 18. místě.
V případě že, někteří navrhovatelé projektů nebudou souhlasit s upravenými mírami podpory a dofinancování projektů z neveřejných zdrojů, oznámí poskytovateli, že upravenou výši podpory neakceptují a svůj návrh na řešení projektu stahují. Poskytovatel nabídne řešení uchazečům, jejichž návrhy projektů jsou v pořadí hodnocení na dalších místech („pod čarou“), pokud byla finanční podpora projektu doporučena odborným poradním orgánem poskytovatele. Míra podpory z veřejných i neveřejných zdrojů v následujících letech je obdobná roku 2008.
Poskytovatel očekává, že navrhovatel do 5. února 2008 do 8:00 hod. akceptuje e-mailem (odbor31@msmtcz) upravené výše dotací z veřejných prostředků a potvrdí svou účast na informativní schůzce, na které bude upřesněn další postup při uzavření smlouvy na řešení projektu. Informativní schůzka se koná dne 7. února 2008 od 14:00 hod. v zasedací místnosti ministerstva C 081.
Na informativní schůzce budou předkladatelé návrhů projektů seznámeni s výší dotací v členění na jednotlivé roky řešení projektů a způsobem, jak budou úpravy provedeny prostřednictvím elektronické aplikace eProjekt. Požadované úpravy nákladů musí být příjemci provedeny v aplikaci eProjekt do 14. února 2008 do 8:00 hod.
Obecný text smlouvy o poskytnutí podpory bude zveřejněn na stránkách eProjektu a následně konkrétní smlouva zaslána na emailovou adresu řešitele nebo řešitele koordinátora uvedenou v návrhu projektu s tím, že ji adresát vytiskne v potřebném počtu výtisků (tj. jedno paré pro každého z účastníků projektu) a zajistí podepsání smlouvy všemi příjemci daného projektu.
Poskytovatel stanovuje lhůtu pro uzavření smlouvy do 1. dubna 2008. K datu uzavření smlouvy je nutno poskytovateli dodat ze strany příjemců podepsanou smlouvu i náležitosti stanovené v §18, odst. (5) a (6) zákona č. 130/2002 sb. - Prokazování způsobilosti uchazeče (viz níže). Bez těchto náležitostí nemůže být ze strany poskytovatele podepsána (uzavřena) smlouva o poskytnutí podpory na řešení projektů. Při nedodržení této lhůty může být postupováno podle odst. (2), §25 zákona č. 130/2002 Sb. tzn., že poskytovatel již nemusí uzavřít smlouvu o poskytnutí podpory na řešení projektu s vybraným uchazečem.
Po uzavření smlouvy je poskytovatel povinen do 60 dnů od nabytí účinnosti smlouvy o poskytnutí podpory začít poskytovat podporu (odst. (1), §10 zákona č. 130/2002 Sb.).
Protokoly hodnocení návrhů projektů budou zpřístupněny v aplikaci eProjekt dnem 1. února 2008.
Prokazování způsobilosti uchazeče
A. Uchazeč, se kterým má být uzavřena smlouva o poskytnutí podpory, prokáže před jejím uzavřením svoji způsobilost takto:
a) způsobilost podle odstavce 2 písm. b) §18 zákona č.130/2002 Sb. uchazeč, který není zřízen zvláštním právním předpisem nebo pokud není poskytovatel zároveň zřizovatelem uchazeče,
1. ověřenou kopií, ne starší než 90 kalendářních dnů, oprávnění k činnosti, zřizovací listiny zakládací listiny nebo jiného dokladu o zřízení nebo založení, anebo
2. výpisem, ne starším než 90 kalendářních dnů, z obchodního rejstříku nebo jiné zákonem stanovené evidence,
b) způsobilost podle odstavce 2 písm. e) §18 zákona č.130/2002 Sb. výpisem z evidence Rejstříku trestů podle zvláštního právního předpisu u osob, které vykonávají funkci statutárního orgánu uchazeče nebo jeho člena, ne starším než 180 kalendářních dnů, s výjimkou osob, u kterých jsou pro výkon funkce statutárního orgánu nebo jeho člena stanoveny zvláštním právním předpisem obdobné podmínky jako podmínky způsobilosti uvedené v odstavci 2 písm. e) a f),
c) skutečnost, že je výzkumnou organizací nebo velkým podnikem nebo středním podnikem nebo malým podnikem v souladu s Rámcem společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací (2006/C323/01) čestným prohlášením.
B. Uchazeč, se kterým má být uzavřena smlouva o poskytnutí podpory prokazuje způsobilost pouze jedenkrát v rámci jedné veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.
Pozn.: Z uvedeného vyplývá, že veřejné vysoké školy a veřejné výzkumné instituce (v.v.i.) nemusí předkládat oprávnění k činnosti a výpisy z rejstříků trestů nemusí předkládat rektoři veřejných vysokých škol.
31. ledna 2008
ŘO 31 Ing. Václav Hanke, CSc.
Vyhlášení veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji k 1.8.2007
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlašuje podle zákona č. 130/2002 Sb., v platném znění, a nařízení vlády č. 461/2002 Sb. opakovaně veřejnou soutěž na řešení projektů programů výzkumu a vývoje, které jsou součástí Národního programu výzkumu II (NPV II)
„Zdravý a kvalitní život (2B)“
„Informační technologie pro znalostní společnost (2C)“
„Lidské zdroje (2E)“
Programy jsou přístupné pro organizační složky státu nebo územního samosprávného celku nebo právnické osoby se sídlem na území České republiky. Zadávací dokumentaci a softwarovou přihlášku (webové formuláře) pro vytvoření návrhu projektu získáte na adrese http://www.msmt-vyzkum.cz.
Informace o cílech a struktuře NPV II lze získat na internetových stránkách na adrese http://www.msmt.cz/vyzkum/narodni-program-vyzkumu-npv-ii , případně v odboru programů výzkumu a vývoje 31 (tel.: 257 193 547, e-mail: odbor31@msmtcz) Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Karmelitská 7, P.O.Box 78, 118 12 Praha 1.
Kompletní návrh projektu musí být doručen v uzavřené obálce označené adresou poskytovatele, symbolem odpovídajícího programu „2B08“, „2C08“, nebo „2E08“ a nápisem „Veřejná soutěž – NEOTVÍRAT!“ do podatelny Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy v Karmelitské ul. 7, 11812 Praha 1 v době soutěžní lhůty až do 20. září 2007 vždy v pracovní dny od 8:30 do 14:30 hodin. Návrhy doručené po tomto termínu nebudou přijaty do veřejné soutěže.
Výsledky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji budou zveřejněny na tomto místě dne 31. ledna 2008.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy si vyhrazuje právo veřejnou soutěž zrušit. Na poskytnutí podpory není právní nárok.
Informace pro příjemce účelové podpory programu
Periodické a závěrečné zprávy za rok 2007
V souladu se Smlouvou o poskytnutí podpory na projekty NPVII (Národní program výzkumu II, programy 2B, 2C, 2D, 2E) mají řešitelé - koordinátoři povinnost odevzdat do 15.února 2008 průběžnou zprávu za kalendářní rok 2007. K vyplnění zprávy slouží formulář ve webové aplikaci ePROJEKTY (http://www.msmt-vyzkum.cz).
Průběžnou periodickou zprávu o postupu řešení projektu zašle příjemce - koordinátor v tištěné podobě s příslušnými podpisy a razítky v uzavřené obálce označené symbolem příslušného programu (2B, 2C, 2D nebo 2E) nejpozději do 15.2.2008 na adresu MŠMT, odbor 31, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1.
Závěrečnou zprávu o řešení projektu (u projektů s termínem ukončení řešení k 31.12.2007) zašle příjemce - koordinátor v tištěné podobě s příslušnými podpisy a razítky v uzavřené obálce označené symbolem příslušného programu (2B, 2C, 2D nebo 2E) nejpozději do 15.2.2008 na adresu MŠMT, odbor 31, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1.
Řešitelům-koordinátorům projektů VaV MŠMT byly na jejich adresy elektronické pošty zaslány přístupové údaje do aplikace ePROJEKTY, jejíž pomocí se zprávy za rok 2007 vypracovávají. Přístupové údaje jsou vytvořeny ke každému projektu vždy pro řešitele-koodinátora. V případě požadavku na vytvoření dalších přístupů nebo jiných dotazů či požadavků, kontaktujte technickou podporu.
Výsledky veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji na projekty předložené do Národního programu výzkumu II (programy 2B, 2C, 2D, 2E) s počátkem řešení od 1. 7. 2006
Poskytovatel - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - rozhodl, že přijme výsledek hodnocení odborného poradního orgánu poskytovatele, resp. jeho pracovních komor. V souladu s jejich doporučením rozhodl o finanční podpoře návrhů projektů, které se umístily
V programu 2B na 1. až 72. místě
V programu 2C na 1. až 17. místě
V programu 2D na 1. až 16. místě
V programu 2E na 1. až 18. místě
Text smlouvy bude zpřístupněn ke stažení v aplikaci eProjekt a zaslán na emailovou adresu řešitele nebo řešitele koordinátora uvedenou v návrhu projektu s tím, že ji adresát vytiskne v potřebném počtu výtisků (tj. jedno paré pro každého příjemce a poskytovatele) a zajistí podepsání smlouvy všemi příjemci daného projektu.
Poskytovatel stanovuje lhůtu pro uzavření smlouvy do 30. června 2006. Do tohoto termínu je nutno poskytovateli dodat ze strany příjemců podepsanou smlouvu i náležitosti stanovené v §18, odst. (5) a (6) - Prokazování způsobilosti uchazeče. Bez těchto náležitostí nemůže být ze strany poskytovatele podepsána (uzavřena) smlouva na řešení projektů. Při nedodržení této lhůty může být postupováno podle odst. (2), §25 zákona č. 130/2002 Sb., tzn. že poskytovatel již nemusí uzavřít smlouvu na řešení projektu s vybraným uchazečem.
Po uzavření smlouvy je poskytovatel povinen do 60 dnů od nabytí účinnosti smlouvy o poskytnutí podpory začít poskytovat podporu (odst. (1), §10 zákona č. 130/2002 Sb.).
Upozornění pro úspěšné předkladatele návrhů projektů :
Uznané náklady a požadované výše dotací u níže uvedených 11 návrhů projektů
2B06165; 2B06010; 2B06058
2C06029; 2C06008; 2C06031;
2D06021; 2D06026; 2D06016; 2D06013; 2D06015
jsou upraveny (sníženy) na doporučení odborného poradního orgánu poskytovatele. Předkladatelé návrhů projektů budou seznámeni s výší dotací v členění na jednotlivé roky řešení projektů emailem zaslaným 19. června 2006 na adresu řešitele či koordinátora projektu uvedenou v návrhu projektu a úpravy budou provedeny prostřednictvím aplikace eProjekt. Požadované úpravy nákladů musí být příjemci provedeny v aplikaci eProjekt do 23. června 2006.
Hodnocení návrhů projektů bude zpřístupněno v aplikaci eProjekt počátkem července 2006.
Prokazování způsobilosti uchazeče
A. Uchazeč, se kterým má být o poskytnutí účelové podpory uzavřena smlouva o poskytnutí podpory prokáže před uzavřením svoji způsobilost takto:
a) oprávnění k činnosti, pokud není zřízen zvláštním právním předpisem nebo poskytovatel není zároveň zřizovatelem uchazeče,
1. ověřenou kopií, ne starší než 90 kalendářních dnů, oprávnění k činnosti, zřizovací listiny, zakládací listiny nebo jiného dokladu o zřízení nebo založení, anebo
2. výpisem, ne starším než 90 kalendářních dnů, z obchodního rejstříku nebo jiné zákonem stanovené evidence
b) způsobilost podle odstavce 2 písm. e) §18 zákona č.130/2002 Sb. výpisem z evidence Rejstříku trestů podle zvláštního právního předpisu u osob, které vykonávají funkci statutárního orgánu uchazeče nebo jeho člena, ne starším než 180 kalendářních dnů , s výjimkou osob, u kterých jsou pro výkon funkce statutárního orgánu nebo jeho člena stanoveny zvláštním právním předpisem obdobné podmínky jako podmínky způsobilosti uvedené v odstavci 2 písm. e) a f).
B. Uchazeč, se kterým má být uzavřena smlouva o poskytnutí podpory prokazuje způsobilost pouze jedenkrát v rámci jedné veřejné soutěže ve výzkumu a vývoji.
Pozn.: Z uvedeného vyplývá, že veřejné vysoké školy a ústavy AV ČR nemusí předkládat oprávnění k činnosti a výpisy z rejstříků trestů nemusejí předkládat rektoři veřejných vysokých škol.
Odbor 31 programů výzkumu a vývoje MŠMT
ODBORNÝ PORADNÍ ORGÁN
-
statut odborného poradního orgánu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro hodnocení návrhů projektů
-
jednací řád
odborného poradního orgánu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro hodnocení návrhů projektů -
složení
odborného poradního orgánu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro hodnocení návrhů projektů bude zveřejněno při vyhlášení výsledků veřejné soutěže
tel: 257193266
e-mail: fiserovaj@msmtcz sekretariát
tel.: 257193547
e-mail : odbor31@msmtcz