V Kongresovém centru Aldis se sešlo kolem 100 zástupců zřizovatelů a vedení škol. Tématem byly například standardy
základního vzdělávání a chystané ověřování výsledků v 5. a 9. ročnících. "Je to první krok, který pomůže
srovnat hodnotící proces ve školství. Bude to zpětná vazba pro pedagogy, pro rodiče, pro děti. Aby věděli, jak si
stojí v rámci vzdělávání. Nic jiného se plošným ověřováním výsledků 5. a 9. tříd nesleduje," uvedl náměstek.
Hlavním tématem bylo jako na každém semináři financování regionálního školství. L. Němec potvrdil, že nový
model by měl začít platit až od školního roku 2013/2014. Jak by podle předběžných výpočtů vypadala situace v
Královéhradeckém kraji? Z 284 mateřských škol v kraji by si všechny polepšily o více než 1 %, z toho 129 (tj. 45 %)
by si polepšilo o více než 10 %. Z 228 ZŠ v kraji by si 162 (tj. 71 %) polepšilo o více než 1 %, pro 11
(tj. 5 %) by byl dopad neutrální (od -1 do +1 %) a pro 55 (tj. 24 %) by byl dopad negativní (ne více než 10 %).
"Zatím jde o alfa verzi výpočtů, kde jsme počítali jen mateřinky a základky, není zde ani zohledněná inkluze, takže
konečný dopad by byl ještě mírnější," dodal náměstek.
Seminář se uskutečnil díky organizaci Národního ústavu pro další vzdělávání: www.nidv.cz