ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • PISA in Focus
    • Stránka nenalezena
    • Povinné součásti žádosti pro zahájené a probíhající studium
    • OECD - Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Školství v ČR ⁄ Statistika školství ⁄ Statistické výstupy a analýzy ⁄ Mezinárodní statistiky ⁄ Indikátory OECD ⁄ PISA in Focus

PISA in Focus

Cílem projektu PISA je opakované zjišťování výsledků patnáctiletých žáků různých zemí v oblasti čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Jeho hlavním záměrem je poskytnout tvůrcům školské politiky v jednotlivých zemích informace o úspěšnosti a efektivitě jejich vzdělávacích systémů. OECD publikuje výsledky šetření PISA nejen v souhrnných zprávách, ale také prostřednictvím tématicky zaměřených zpráv PISA in Focus.    

Tématicky zaměřené zprávy z šetření PISA - PISA in Focus jsou publikovány na stránkách OECD

Dosud byly vydány následující zprávy: 

č. 74: Jak velkým problémem je šikana ve škole? PISA in Focus 74 2017, eng pdf

č. 73: Strávili žáci dostatečně dlouhou dobu učením? PISA in Focus 73 2017, eng pdf

č. 72: Co opravdu vědí 15letí o penězích? PISA in Focus 72 2017, eng pdf

č. 71: Jsou žáci šťastní? PISA in Focus 71 2017, eng pdf

č. 70: Co víme o výběru učitelů a jejich profesním rozvoji v zemích s výbornými výsledky vzdělávání? PISA in Focus 70 2017, eng pdf

č. 69: Očekávají 15letí chlapci a dívky profesní kariéru v oblasti přírodních věd? PISA in Focus 69 2017, eng pdf

č. 68: Kde se v posledním desetiletí zlepšila spravedlnost ve vzdělávání? PISA in Focus 68 2017, eng pdf

č. 67: Zaměřeno na výsledky PISA 2015 PISA in Focus 67 2016, eng pdf

č. 66: Jak hodnotí PISA přírodovědnou gramotnost? PISA in Focus 66 2016, eng pdf

č. 65: Měli by se všichni žáci učit složitou matematiku? PISA in Focus 65 2016, eng pdf

č. 64: Existují rozdíly v tom, jak zvýhodnění a znevýhodnění žáci používají internet? PISA in Focus 64 2016, eng pdf

č. 63: Jsou znevýhodněným žákům poskytovány stejné příležitosti k učení matematiky? PISA in Focus 63 2016, eng pdf

č. 62: Chybí žákům s horšími výsledky vzdělávací příležitosti? PISA in Focus 62 2016, eng pdf

č. 61: Je memorování dobrou strategií pro výuku matematiky? PISA in Focus 61 2016, eng pdf

č. 60: Kdo jsou žáci s horšími výsledky vzdělávání? PISA in Focus 60 2016. eng pdf

č. 59: Záleží na tom, kolik času tráví žáci online na internetu mimo školu? PISA in Focus 59 2016, eng pdf

č. 58: Kdo se chce stát učitelem? PISA in Focus 58 2015, eng pdf

č. 57: Mohou školy pomoci integrovat přistěhovalce? PISA in Focus 57 2015, eng pdf

č. 56: Jak si žáci věří v řešení matematických problémů? PISA in Focus 56 2015, eng pdf

č. 55: Kdo jsou nejlepší online čtenáři? PISA in Focus 55 2015, eng pdf

č. 54: Přispívá více vyučovacích hodin k lepšímu učení? PISA in Focus 54 2015, eng pdf

č. 53: Může být vyrovnán rozdíl ve výsledcích žáků z nepřistěhovalackých rodin a žáků-migrantů? PISA in Focus 53 2015, eng pdf

č. 52: Jak se školy změnily za posledních deset let? PISA in Focus 52 2015, eng pdf

č. 51: Co rodiče očekávají od školy, kam umístí své dítě? PISA in Focus 51 2015, eng pdf

č. 50: Ovlivňuje vztah učitel–žák to, zda se žáci cíti ve škole dobře? PISA in Focus 50 2015, eng pdf

č. 49: Co se skrývá za nerovností pohlaví ve vzdělávání? PISA in Focus 49 2015, eng pdf

č. 48: Musíte se matematiky obávat? PISA in Focus 48 2015, eng pdf

č. 47: Jak se vyvíjí výsledky žáků v čase? PISA in Focus 47 2015, eng pdf

č. 46: Udržují domácí úkoly nerovnosti ve vzdělávání? PISA in Focus 46 2014, eng pdf

č. 45: Udržují si země s vysokým průměrným skóre v PISA svůj náskok i pro mladé dospělé (do 30 let věku)? PISA in Focus 45 2014, eng pdf

č. 44: Jak spravedlnost v alokaci zdrojů souvisí s výsledky žáků? PISA in Focus 44 2014, eng pdf

č. 43: Opakují znevýhodnění studenti častěji ročníky? PISA in Focus 43 2014, eng pdf

č. 42: Kdy je soutěžení mezi školami prospěšné? PISA in Focus 42 2014, eng pdf

č. 41: Vědí 15letí, jak hospodařit s penězi? PISA in Focus 41 2014, eng pdf

č. 40: Mají k předškolnímu vzdělávání přístup ti, kteří ho nejvíce potřebují? PISA in Focus 40 2014, eng pdf

č. 39: Má selekce studentů do různých tříd a škol vliv na jejich motivaci k učení? PISA in Focus 39 2014, eng pdf

č. 38: Jsou 15letí žáci kreativní při řešení problémů? PISA in Focus 38 2014, eng pdf

č. 37: Mají žáci touhu a vůli být úspěšní? PISA in Focus 37 2014, eng pdf

č. 36: Má povolání rodičů vliv na výsledky žáků? PISA in Focus 36 2014, eng pdf

č. 35: Kdo jsou záškoláci? PISA in Focus 35 2014, eng pdf

č. 34: Které země mají nejlepší výsledky a úspěšné reformy v oblasti vzdělávání? PISA in Focus 34 2013, eng pdf

č. 33: Co nám výsledky žáků-migrantů mohou napovědět o kvalitě vzdělávacích systémů? PISA in Focus 33 2013, eng pdf

č. 32: Dosahují žáci lepších výsledků ve školách s klasickými třídami? PISA in Focus 32 2013, eng pdf

č. 31: Kdo jsou akademicky všestranní žáci? PISA in Focus 31 2013, eng pdf

č. 30: Mohly by strategie učení snížit výkonnostní mezeru mezi zvýhodněnými a znevýhodněnými žáky? PISA in Focus 30 2013, eng pdf

č. 29: Závisí čtenářské dovednosti žáků-migrantů na tom, jak dlouho jsou ve své nové zemi? PISA in Focus 29 2013, eng pdf

č. 28: Čím jsou odlišné školy ve městech? PISA in Focus 28 2013, eng pdf

č. 27: Záleží na tom, jakou školu žák navštěvuje? PISA in Focus 27 2013, eng pdf

č. 26: Hodnocení žáků – očekávání PISA in Focus 26 2013, eng pdf

č. 25: Směřují státy ke spravedlivějším vzdělávacím systémům? PISA in Focus 25 2013, eng pdf

č. 24: Co si žáci myslí o škole? PISA in Focus 24 2013, eng pdf

č. 23: Jaká jsou očekávání žáků po ukončení střední školy? PISA in Focus 23_2012, eng pdf

č. 22: Jak ovlivňuje vzdělání přistěhovalců zařazení jejich dětí do škol s vyšší koncentrací migrantů?  PISA in Focus 22_2012, eng pdf

č. 21: Cítí dnešní dospívající odpovědnost za životní prostředí? PISA in Focus 21_2012, eng pdf

č. 20: Podporují vzdělávací vouchery rovný přístup ke vzdělávání? PISA in Focus 20_2012, eng pdf

č. 19: Existuje ve vzdělání druhá šance? PISA in Focus 19_2012, eng pdf

č. 18: Souvisí výsledky žáků s dostupností mimoškolních aktivit v rámci školy? PISA in Focus 18_2012, eng pdf

č. 17: Jsou velká města pro vzdělávání přínosem nebo překážkou? PISA in Focus 17_2012, eng pdf

č. 16: Zlepšuje systém odměňování závislý na výsledcích žáků vyučovací proces? PISA in Focus 16_2012, eng pdf

č. 15: Jak "zelení" jsou  dnešní 15letí? PISA in Focus 15_2012, eng pdf

č. 14: Jak si chlapci a dívky představují svoji kariéru? PISA in Focus 14_2012, eng pdf

č. 13: Koupí se penězi výsledky v PISA? PISA in Focus 13_2012, eng pdf

č. 12: Jsou chlapci a dívky připraveni pro digitální věk? PISA in Focus 12_2012, eng pdf

č. 11: Jak se vzdělávací systémy přizpůsobují rostoucímu počtu žáků-migrantů? PISA in Focus 11_2012, eng pdf

č. 10: Jak mohou rodiče pomoci svým dětem, aby uspěly ve škole? PISA in Focus 10_2012, eng pdf

č. 9: Autonomie škol a odpovědnost: Jsou spojené s výkony žáků? PISA in Focus 9_2012, eng pdf

č. 8: Čtou dnes děti pro radost? PISA in Focus 8_2012, eng pdf

č. 7: Soukromé školy: Kdo z nich má prospěch? PISA in Focus 7_2012, eng pdf

č. 6: Pokud žáci opakují ročník nebo odcházejí předčasně ze vzdělávání, co to znamená pro vzdělávací systém? PISA in Focus 6_2012, eng pdf

č. 5: Jak někteří žáci překonávají svoje socioekonomické zázemí? PISA in Focus 5_2012, eng pdf

č. 4: Zhoršuje se kázeň ve škole? PISA in Focus 4_2012, eng pdf

č. 3: Vyplatí se investice do vzdělávání po vyučování? PISA in Focus 3_2012, eng pdf

č. 2: Zlepšování výsledků žáků: je nutné postupovat od nejslabších PISA in Focus 2_2012, eng pdf

č. 1: Předškolní vzdělávání a výsledky v PISA PISA in Focus 1_2012, eng pdf

Nahoru

Navigace v sekci

  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
    • Národní statistiky
    • Mezinárodní statistiky
      • Indikátory OECD
        • OECD – rozcestník
        • České školství v mezinárodním srovnání
        • Publikace Education at a Glance
        • PISA in Focus
        • Education Indicators in Focus
        • Data o vzdělávání – OECD
      • Mezinárodní průzkumy IEA
      • Indikátory EUROSTATu
    • Regionální školství
    • Terciární vzdělávání
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Pro veřejnost

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací