Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání zahrnuje podrobně rozpracovaný vzdělávací obsah ČDJ. Metodické poznámky ke vzdělávacímu obsahu upřesňují požadavky na jednotlivé věkové kategorie (1.–2. ročník, 3.– 5. ročník, 6.–9. ročník) a různé úrovně jazykové pokročilosti. Vzdělávací obsah specifikuje gramatiku, slovní zásobu a sociokulturní kompetence pro jednotlivá témata. Nabízí také doporučené zdroje a materiály k výuce. Kurikulum je doplněno o ukázku zpracování vzdělávacího obsahu pro jazykovou přípravu na úrovni školy.
Vstupní orientační test slouží ke zjištění, jaký bude předpokládaný rozsah poskytnuté jazykové podpory v základním vzdělávání. Zahrnuje tři základní jazykové dovednosti: mluvení/porozumění/interakce, čtení a psaní. Test je připraven v 6 různých variantách.
Kurikulum ČDJ pro předškolní vzdělávání, které stanovuje deset tematických okruhů pro jazykovou přípravu v mateřské škole. Určuje úroveň toho, co by dítě mělo zvládnout před vstupem do základní školy v oblastech poslechu a mluvení a sociokulturních kompetencí, aby mu stačila podpora učitele v rámci běžné třídy.
Pro lepší názornost jsou v kurikulu uvedeny i příklady slovní zásoby a větných konstrukcí, které se vážou k jednotlivým tématům, a doporučené materiály k využití.
Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání, test: Kurikulum_ČDJ_09_2024.pdf
(aktualizováno k 1. 9. 2024 - kurikulum doplněno o vyšší úrovně vzdělávání a byly doplněny další varianty vstupních orientačních testů)
Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro předškolní vzdělávání: I_Kurikulum_PV.pdf
.