Přidělení finančních prostředků v rozvojovém programu „Financování asistentů pedagoga pro děti, žáky a studenty
se sociálním znevýhodněním pro rok 2009"
Žadatel |
Požadavek prac. míst v roce 2009 |
Z toho nově požadovaných prac. míst |
Požadované prostředky na nová místa |
Žádaná dotace na rok 2009 celkem |
Schválená dotace na rok 2009 |
Jihočeský kraj |
19,00 |
5,00 |
832 914,00 |
3 984 063,00 |
3 219 123 |
Jihomoravský kraj |
34,03 |
0,00 |
0,00 |
7 599 288,00 |
6 140 225 |
Královéhradecký kraj |
20,50 |
3,00 |
427 696,00 |
4 198 960,00 |
3 392 760 |
Liberecký kraj |
21,00 |
1,00 |
269 460,00 |
4 728 912,00 |
3 820 961 |
Moravskoslezský kraj |
75,00 |
0,00 |
0,00 |
16 135 979,00 |
13 037 871 |
Pardubický kraj |
26,00 |
0,758 |
190 500,00 |
4 983 644,00 |
4 026 784 |
Plzeňský kraj |
9,325 |
1,375 |
322 176,00 |
2 059 434,00 |
1 664 023 |
Magistrát hl.m. Praha |
18,00 |
2,00 |
331 736,50 |
3 162 004,30 |
2 554 899 |
Středočeský kraj |
38,93 |
10,24 |
2 764 468,00 |
9 196 804,00 |
7 431 018 |
Ústecký kraj |
73,7 |
0,00 |
0,00 |
16 196 129,00 |
13 086 472 |
Kraj Vysočina |
8,2 |
0,00 |
0,00 |
1 785 540,00 |
1 442 716 |
Zlínský kraj |
12,75 |
0,00 |
0,00 |
2 683 480,00 |
2 168 252 |
Olomoucký kraj |
41,9 |
2,3 |
450 976,00 |
9 280 692,00 |
7 498 799 |
Karlovarský kraj |
18,00 |
1,00 |
114 985,00 |
3 581 774,00 |
2 894 073 |
Křesťanská ZŠ Jihlava |
1,00 |
|
0,00 |
209 040,00 |
168 904 |
Církevní ZŠ P.Pittra |
10,00 |
|
0,00 |
2 045 580,00 |
1 652 829 |
DD se školou Sedlec - Prčice |
3,00 |
|
0,00 |
945 012,00 |
763 570 |
CELKEM ČR |
430,335 |
26,673
|
5 704 911,5
|
92 776 335,30
|
74 963 279 |
Uvedený program nemůže pokrýt finanční požadavky škol v plné výši, je však výraznou pomocí MŠMT k financování činnosti asistenta pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním. Primárním zdrojem financování těchto nákladů je vlastní rozpočet kraje (Směrnice MŠMT č.j. 28786/2005-45 ve znění Směrnice 27985/2007-26).
Pro tento rozvojový program bylo na rok 2009 vyčleněno 75 mil. Kč. MŠMT připravuje ještě na rok 2009 rozvojový program, který bude určen pro navýšení nenárokových složek platu pedagogických pracovníků realizujících inkluzívní vzdělávání a pedagogických pracovníků (včetně asistentů pedagoga) pracujících s dětmi se sociálním znevýhodněním ve školách s vyšším podílem těchto dětí a žáků.