V první polovině května se již uskutečnilo osm webinářů pro školy k reformě financování a změnám ve výkaznictví pro přípravu organizace vzdělávání a jejího financování pro nový školní rok 2020/2021. V rámci těchto webinářů se proškolilo více než 3000 ředitelek a ředitelů mateřských, základních a středních škol.
„Jsme si vědomi, že jak současná mimořádná opatření spojená s uzavřením škol a s jejich postupným otevíráním, tak i reforma financování, která začala platit od ledna, znamenají pro vedení škol velký nápor. Kromě metodik, manuálů a dalších dokumentů, které pro školy k těmto změnám průběžně připravujeme, jsou webináře dalším krokem, jak můžeme se školami interaktivně komunikovat i v této nestandardní době. V rámci webináře nejprve s kolegy odprezentujeme na Youtube danou problematiku a v reálném čase pak reagujeme na dotazy ředitelů ke konkrétním případům na jednotlivých školách,“ popsala fungování webinářů ekonomická náměstkyně MŠMT Pavla Katzová.
S dalšími dotazy, na než nenašly odpověď na webu MŠMT, se pak mohou školy obracet na email reforma@msmtcz, k dotazům týkajícím se koronaviru a současné mimořádné situace pak
na email koronavirus@msmt
cz, případně na některou z telefonických linek uvedených na webu MŠMT.