Odborníci na školskou logopedii se na MŠMT sešli na pravidelném sněmu, kde diskutovali o dopadech novely školského zákona a sdíleli novinky z praxe péče o děti s poruchami komunikace. Vyzdvihli význam sjednoceného přístupu v terénu i rostoucí potřebu moderních metod podpory.
„Naším cílem je zajistit, aby každé dítě s komunikačními obtížemi mělo přístup k moderní a efektivní podpoře a aby se mu dostalo včasné a adekvátní péče,“ uvedla předsedkyně výkonného výboru Pavla Lukáčová.
Jedním z klíčových témat byla novela školského zákona, která vstoupí v účinnost 1. ledna 2026. Účastníci se shodli, že další kroky musí vést k posílení koordinace napříč institucemi, zejména ve spolupráci s Českou školní inspekcí a Středním článkem podpory. Zazněl také návrh uspořádat kulatý stůl, na kterém by se probralo další směřování systému logopedické podpory.
Členka výkonného výboru Veronika Včelíková ocenila otevřenost Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy vůči odborným podnětům: „MŠMT projevuje ochotu naslouchat potřebám praxe, což je pro nás důležitý signál, že směřujeme k efektivnějšímu nastavení podpory.“
Organizátoři připomněli, že setkání tohoto typu nejsou jen o výměně zkušeností, ale i o posílení prestiže profese školských logopedů. Jejich práce je zásadní pro úspěšné vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností a stále více vyžaduje mezioborovou spolupráci.
Asociace plánuje v příštím roce rozšířit nabídku odborných seminářů a workshopů a pokračovat v dialogu s institucemi, které ovlivňují podobu vzdělávací politiky. Cílem je nejen podpořit odborný růst logopedů, ale také zajistit, aby systém péče o děti s komunikačními obtížemi odpovídal současným potřebám škol i rodin.
