Šetření pomůže nastavit systémové změny tak, aby ty děti, které k tomu mají potenciál, mohly být úspěšně vzdělávány v hlavním vzdělávacím proudu. Na základě výstupů šetření bude možné efektivněji realizovat např. případnou změnu legislativy, posílení institutu asistenta pedagoga, zvýšení podpory škol hlavního vzdělávacího proudu při realizaci vyrovnávacích opatření, včasnou předškolní přípravu, propojení pedagogické intervence s intervencí sociální atd.
"Sběru etnických dat se dlouho všichni báli. Je ale nutné ho udělat, aby mohly následovat systémové změny," říká náměstkyně ministra pro sociální programy ve školství Klára Laurenčíková a dodává: „Když dítě nedosáhne na kvalitní vzdělávání a práci, selhává pak například i v rodičovských povinnostech. Vzdělání má samozřejmě zásadní vliv na jeho další sociální a ekonomické postavení."
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Liška dlouhodobě pokládá inkluzivní vzdělávání a péči o děti ze sociokulturně zněvýhodňujícího prostředí za jednu ze svých priorit.
Potřeba sběru etnických dat byla opakovaně zdůrazňována neziskovými organizacemi působícími v oblasti vzdělávání romských žáků a žákyň.
Další informace o šetření.pdf (134,49 KB)
DÁLE ČTĚTE:
Kateřina Böhmová
ředitelka odboru vnějších vztahů a komunikace
tel.: +420 257 193 566
e-mail: katerina.bohmova@msmtcz