Expert OECD na vysokoškolské vzdělávání Francois Staring upozornil na pět klíčových problémů: slabou návaznost vzdělávacích stupňů, vysokou míru předčasného ukončování studia, nedostatečné propojení s trhem práce, omezenou nabídku vzdělávání pro dospělé a rostoucí nerovnosti mezi regiony a institucemi. V navazující panelové diskusi pak debatovala vrchní ředitelka sekce vysokého školství, vědy a výzkumu MŠMT Radka Wildová, Ondřej Mocek (Mendelova univerzita) a další odborníci o nutnosti inovací v profesním vzdělávání v Česku. Praktické workshopy se věnovaly mimo jiné propojení regionálních vysokých škol s potřebami místních zaměstnavatelů.
Na konferenci vystoupil také prezident EURASHE (European Association of Institutions in Higher Education) Hannes Raffaseder, který hovořil o roli profesního vzdělávání v době umělé inteligence a digitálních technologií.
Závěrečná diskuse se věnovala strategickým krokům pro další rozvoj českého terciárního vzdělávání, jako například podpora praktické výuky či větší zapojení regionů.