Kritéria jsou formulována pro potřeby vnějšího hodnocení instituce a vytvářejí logický rámec, který umožňuje hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a školských služeb na úrovni školy, vzdělávacího programu a vedení pedagogického procesu. Tento rámec umožňuje sledovat dosahování cílů vzdělávání podle školních či akreditovaných vzdělávacích programů a vyhodnotit pokrok škol v čase. Agregované údaje jsou podkladem pro hodnocení efektivity vzdělávací soustavy a jejích částí.
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2019/2020 najdete ZDE.
Zároveň Česká školní inspekce zveřejnila Plán hlavních úkolů na školní rok 2019/2020, který rovněž schválil ministr školství, mládeže a tělovýchovy, a tento najdete ZDE.
AKTUALIZACE: V návaznosti na mimořádnou situaci spojenou s epidemií covid-19 schválil ministr školství, mládeže a tělovýchovy Robert Plaga po projednání ve 20. poradě vedení MŠMT dne 2. 6. 2020 redukovanou sadu kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání. Tento soubor kritérií je určen výhradně pro hodnocení soukromých škol za účelem poskytnutí dotací podle zákona č. 306/1999 Sb. v průběhu 2. pololetí školního roku 2019/2020 v souvislosti omezením provozu a fungování škol během pandemie covid-19. Redukovaná kritéria hodnocení jsou k dispozici zde: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Kriteria-hodnoceni/Kriteria-hodnoceni-2019-2020