ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • MSMT-542/2023-5 ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ INFORMACE DLE ZÁKONA Č. 106/1999 SB.
    • Cena Františka Běhounka za rok 2013 byla udělena dne 5. prosince 2013
    • Programy státní podpory práce s dětmi a mládeží pro nestátní neziskové organizace na léta 2013-2015
    • Výzva k podávání návrhů společných česko-argentinských výzkumných projektů s dobou řešení 2016-2017
    • Veřejná soutěž ve výzkumu, vývoji a inovacích VES14 k programu mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji EUPRO II

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Ministerstvo ⁄ Základní informace ⁄ Povinně zveřejňované informace ⁄ Zveřejněné informace dle § 5 odst. 3 zák.... ⁄ MSMT-542/2023-5 ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ INFORMACE...

MSMT-542/2023-5 ŽÁDOST O POSKYTNUTÍ INFORMACE DLE ZÁKONA Č. 106/1999 SB.

Dne 20. prosince 2022 byla Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy doručena žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Žádost“).    

 Odpověď ze dne 31. ledna 2023

„Poskytnutí informací na žádost podanou podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů

Vážený pane magistře,

na Vaši žádost podanou Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“) Ministerstvo k požadovaným informacím sděluje:

I. K dotazu a požadavku: „Obdrželi jste od roku 2015 do dneška podnět prověření činnosti Vysoké školy ekonomie a managementu, a.s. (IČO: 01801376)? Pokud ano, tak s jakým výsledkem byl podnět vyřešen? Zároveň prosím o zaslání písemného vypořádání takového podnětu.“ 

V úvodu je vhodné upozornit na skutečnost, že Vysoká škola ekonomie a managementu, a.s. (dále též „VŠEM“) získala oprávnění působit jako soukromá vysoká škola udělením státního souhlasu ministerstvem podle § 39 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“) až dne 31. 8. 2016, který se stal účinným dne 30. 11. 2016.

 Od udělení státního souhlasu VŠEM obdrželo ministerstvo „podnět na přezkum opatření přijatých v rámci poskytování vzdělávací činnosti soukromou vysokou školou – Vysokou školou ekonomie a managementu, a.s. (dále též „VŠEM“) ke stanovení a vymáhání poplatků za studium od bývalých studentů VŠEM po zanechání studia“. Tento podnět byl ministerstvem vyhodnocen a podateli bylo sděleno následující: 

„Předmětem posouzení ministerstvem byly vnitřní předpisy VŠEM a nařízení rektora, jejichž obsah je veřejně přístupný na internetové stránce VŠEM a Vámi zaslané kopie dokumentů: „Návrhu na vydání elektronického příkazu“ podaného VŠEM k Obvodnímu soudu pro Prahu 7, e-mailová komunikace Vaší klientky s VŠEM a „Prohlášení studenta k administraci a podmínkám studia na VŠEM“ podepsané dne 27. 9. 2017 Vaší klientkou a dne 19. 9. 2017 rektorem VŠEM (dále jen „Prohlášení“).

Jak Vám již bylo dříve sděleno, soukromá vysoká škola je oprávněna podle zákona o vysokých školách uskutečňovat vzdělávací činnost studiem akreditovaných studijních programů za úplatu (poplatek za studium, tzv. školné).  Školné na soukromých vysokých školách není regulováno zákonem o vysokých školách nebo jiným obecně závazným právním předpisem (zákonem, nařízením vlády, vyhláškou), ale podle § 59 zákona o vysokých školách vnitřním předpisem konkrétní soukromé vysoké školy (zpravidla statutem), přičemž současně zákon o vysokých školách nevylučuje úpravu školného smluvním vztahem mezi studentem a soukromou vysokou školou (smlouvou o studiu). Výši školného, způsob a termíny úhrady, snížení nebo prominutí školného, určení splátkového kalendáře a vymáhání školného tak stanoví výhradně příslušná soukromá vysoká škola.

Na VŠEM je školné upraveno ve dvou úrovních: v první úrovni „obecné“ závazné pro všechny studenty akreditovaných studijních programů uskutečňovaných VŠEM ve vnitřních předpisech – Statutu VŠEM a Studijním a zkušebním řádu VŠEM, které podléhají podle § 41 odst. 2 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona o vysokých školách registraci ministerstvem a dále v opatřeních interní povahy, které nejsou vnitřními předpisy vysoké školy ve smyslu § 41 odst. 2 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona o vysokých školách  – nařízeními rektora VŠEM (dále též „nařízení“) registraci ministerstvem nepodléhajícími.

Ve druhé úrovni „individuální“ závazné pro konkrétního jednotlivého studenta ve smluvním právní vztahu mezi dvěma soukromými subjekty, tj. mezi konkrétním jednotlivým studentem a VŠEM jako soukromou právnickou osobou mající oprávnění působit jako soukromá vysoká škola – dohodou vymezující závazky i oprávnění konkrétního jednotlivého studenta a VŠEM na dané období (období studia v akreditovaném studijním programu), v případě Vaší klientky Prohlášením; jedině tyto dva subjekty jsou takovouto dohodou vázány.

Ministerstvo konstatuje, že úprava školného obsažená ve shora zmiňovaných vnitřních předpisech, nařízeních a Prohlášení musí být ve vzájemném souladu a současně nesmí být v rozporu se zákonem o vysokých školách nebo jinými právními předpisy.

Statut VŠEM konkrétní úpravu školného (výši, termíny, způsob úhrady školného, splátkový kalendář, podmínky vrácení školného) neobsahuje, pouze v čl. 38 odkazuje na úpravu prováděnou jinými vnitřními předpisy VŠEM, a to konkrétně v ustanovení odst. 3: „Výši školného, způsob a termíny úhrady, tzv. splátkový kalendář a podmínky vrácení školného při zanechání studia určuje příslušný vnitřní předpis VŠEM.“; ministerstvo konstatuje, že žádný vnitřní předpis upravující problematiku v rozsahu tohoto ustanovení neregistrovalo a nařízení rektora, kde je problematika upravena není vnitřním předpisem VŠEM.

Studijní a zkušební řád v čl. 19 odst. 2 upravující zanechání studia neobsahuje ustanovení, že student, který studia zanechal je povinen uhradit školné za celou standardní dobu studia, ustanovení pouze uvádí, že student je povinen uhradit poplatky v daném akademické roce nebo období, do kterého byl zapsán.

Úhrada školného při zanechání studia je upravena v čl. 4 „Nařízení rektora č. 01/2015 Platby a rozdělení studijních poplatků“, dle odstavce 2 tohoto článku je student povinen „… a uhradit všechny finanční závazky vůči VŠEM za příslušné období dle cenové úrovně studenta: V akademickém roce, do kterého byl proveden elektronický zápis (cenová úroveň Premium, Exclusive) či za celou standardní dobu studia (cenová úroveň Standard, Stipendium, Klasik). V případě prodloužení studia se zavazuje hradit studijní poplatky v rámci dané cenové úrovně za celé období, na které bylo studium prodlouženo“.

Současně nařízení v článku 4 v odstavcích 1, 4 a 6 obsahuje ustanovení, která jsou v rozporu se zákonem o vysokých školách. Zákon o vysokých školách upravuje zanechání studia v § 56 odst. 1 písm. a) jako jednostranný úkon studenta, projevující vůli nepokračovat ve studiu akreditovaného studijního programu bez uvedení jakýchkoli důvodů (např. zdravotního stavu, sociální situace, pracovních povinností aj.). Právní skutečnost – ukončení studia, kdy student přestává být studentem vysoké školy, nastává zákonem stanoveným způsobem – dnem doručení písemného prohlášení studenta o zanechání studia vysoké škole, student o zanechání studia vysokou školu nežádá. Zanechání studia je právem studenta, které může uplatnit kdykoliv během studia a jeho uplatnění nemůže být jakkoli sankcionováno, ani tzv. smluvní pokutou.

Dále dle odst. 3 tohoto čl. 4 nařízení je student „povinen v případě nepokračování ve studiu na VŠEM uhradit veškeré studijní poplatky (tj. bez zvýhodnění) za celou standardní dobu studia aktuálně studovaného (včetně absolvovaného) studijního programu (Standard), resp. v akademických letech, do kterých byl proveden zápis aktuálně studovaného (včetně absolvovaného) studijního programu (Premium, Exclusive)“. 

Dle čl. III. odst. 5 písm. d) Prohlášení se Vaše klientka (studující studijní program „Ekonomika a management“ s cenovou úrovní „Standard“) zavázala „uhradit veškeré studijní poplatky za celou standardní dobu studia, a to i v případě mého nepokračování ve studiu na VŠEM“.

Dle čl. III. odst. 4 Prohlášení se „v případě zanechání/ukončení studia či vyloučení ze studia před úhradou plní výše studijních poplatků (dle odst. 5 a 6) se zavazuji doplatit rozdíl mezi cenovou výší studijních a administrativních poplatků, a mnou skutečně zaplacenými platbami, nejpozději do 30 dnů od zanechání/ukončení/vyloučení. Ukončení studia z důvodů na mé straně před termínem řádného ukončení studia nemá vliv na můj závazek zaplatit plnou výši studijních poplatků (dle odst. 5 a 6) a nezakládá nárok na vrácení zaplaceného poplatku či jeho části.“

Ministerstvo po posouzení obsahu nařízení rektora a Prohlášení dospělo k závěru, že nařízení rektora v aktualizovaném znění veřejně přístupném na internetové stránce VŠEM a Prohlášení jsou v rozporu se Studijním a zkušebním řádem a zákonem o vysokých školách. Nařízení stanovuje studentovi povinnosti nad rámec zákona o vysokých školách a Studijního a zkušebního řádu, přičemž Prohlášení, které se na toto nařízení odkazuje studentovi rozšiřuje povinnost uhradit studijní poplatek (školné) i administrativní poplatky za celou standardní dobu studia bez ohledu na to, kdy přestal být studentem a kdy VŠEM studentovi neposkytuje vzdělávací činnost a rozšiřuje tak finanční závazky studenta zcela neodůvodněně. Dle názoru ministerstva finanční závazky, ke kterým se student v Prohlášení zavázal, jsou nad rámec povinností studenta stanovených vlastním vnitřním předpisem VŠEM Studijní a zkušební řád, a tedy i nad rámec Statutu VŠEM.

V této souvislosti ministerstvo upozorňuje též na protizákonnou formulaci v nařízení rektora i Prohlášení, když VŠEM zde uvádí, že nařízení rektora (a oznámení rektora) jsou vnitřním předpisem VŠEM. Vnitřními předpisy vysoké školy jsou výhradně předpisy registrované podle § 41 odst. 2 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona o vysokých školách ministerstvem, což žádné z nařízení vydaných rektorem VŠEM nejsou.

Ministerstvo dále shledalo, že VŠEM užívá rozporné a nejednotné pojmosloví, když například v odst. 1 čl. V. Prohlášení hovoří o „podmínkách pro placení poplatků spojených se studium“, přičemž v jiných ustanoveních nebo názvech článků se nehovoří o „podmínkách“, ale o „vnitřních předpisech VŠEM (Nařízení rektora VŠEM)“.

Pravomoc ministerstva zasahovat do právní úpravy školného na soukromých vysokých školách je omezena zákonem o vysokých školách, resp. ministerstvo nemá právní nástroje jakkoli do úpravy školného zasahovat. Obecná závazná pravidla stanoví zákon o vysokých školách a podrobnější pravidla pak vnitřní předpisy příslušné vysoké školy, zejména Statut a Studijní a zkušební řád

Do smluvních závazků dvou soukromých subjektů, kterými jsou v tomto případě Vaše klientka a VŠEM, není ministerstvo oprávněno vstupovat nebo posuzovat obsah smluvního vztahu z hlediska správnosti a zákonnosti. Posoudit oprávněnost či neoprávněnost finančních požadavků soukromé vysoké školy a rozhodnout o povinnosti studenta uhradit finanční vyrovnání obsažená v konkrétní smlouvě náleží výhradně příslušnému soudu v občansko-právním řízení, jehož rozsudek je závazný pro obě smluvní strany.

Vůči opatřením vydávaným soukromými vysokými školami je pak kompetence ministerstva vymezena v § 43 odst. 1 zákona o vysokých školách „Jestliže je některé opatření soukromé vysoké školy v rozporu se zákonem nebo jiným právním předpisem a nestanoví-li zákon jiný způsob jeho přezkoumání, vyzve ministerstvo vysokou školu, aby v přiměřené lhůtě zjednala nápravu.“; s ohledem na ministerstvem shora uvedená zjištění bude ministerstvo vůči VŠEM postupovat v souladu s tímto ustanovením.“

II. K dotazu a požadavku: „Zároveň prosím o informaci, zda MŠMT konstatovalo v jakémkoliv směru nezákonnost postupu VŠEM (např. co do absence registrace vnitřních předpisů apod.)? Opět případně prosím o písemné vypořádání případné nezákonnosti.“

Současně se zasláním odpovědi podateli ministerstvo informovalo rektora VŠEM o podaném podnětu a výsledcích přezkumu a rektora VŠEM vyzvalo ke zjednání nápravy. Ve výzvě pak ministerstvo uvedlo:

„Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „ministerstvo“) obdrželo podnět k přezkumu opatření přijatých v rámci poskytování vzdělávací činnosti Vaší vysokou školou – Vysokou školou ekonomie a managementu, a.s. (dále též „VŠEM“), zejména ve vztahu ke stanovení a vymáhání poplatků za studium (dále jen „školné“).

Ministerstvo posoudilo vnitřní předpisy VŠEM a nařízení rektora, jejichž obsah je veřejně přístupný na internetové stránce VŠEM a dále obsah „Prohlášení studenta k administraci a podmínkám studia na VŠEM“ datované v roce 2017 (dále jen „Prohlášení“).

Ministerstvo po posouzení výše uvedených dokumentů shledalo, že na VŠEM je školné upraveno ve dvou úrovních: v první úrovni „obecné“ závazné pro všechny studenty akreditovaných studijních programů uskutečňovaných VŠEM ve vnitřních předpisech – Statutu VŠEM a Studijním a zkušebním řádu VŠEM, které podléhají podle § 41 odst. 2 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“), registraci ministerstvem a dále v opatřeních interní povahy, které nejsou vnitřními předpisy vysoké školy ve smyslu § 41 odst. 2 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona o vysokých školách  – nařízeními rektora VŠEM (dále též „nařízení“) registraci ministerstvem nepodléhajícími.

Ve druhé úrovni „individuální“ závazné pro konkrétního jednotlivého studenta ve smluvním právní vztahu mezi dvěma soukromými subjekty, tj. mezi konkrétním jednotlivým studentem a VŠEM jako soukromou právnickou osobou mající oprávnění působit jako soukromá vysoká škola – Prohlášením.

Ministerstvo konstatuje, že úprava školného obsažená ve shora zmiňovaných vnitřních předpisech, nařízeních a Prohlášení musí být ve vzájemném souladu a současně nesmí být v rozporu se zákonem o vysokých školách nebo jinými právními předpisy.

Statut VŠEM konkrétní úpravu školného (výši, termíny, způsob úhrady školného, splátkový kalendář, podmínky vrácení školného) neobsahuje, pouze v čl. 38 odkazuje na úpravu prováděnou jinými vnitřními předpisy VŠEM, a to konkrétně v ustanovení odst. 3: „Výši školného, způsob a termíny úhrady, tzv. splátkový kalendář a podmínky vrácení školného při zanechání studia určuje příslušný vnitřní předpis VŠEM.“; ministerstvo konstatuje, že žádný vnitřní předpis upravující problematiku  v rozsahu tohoto ustanovení neregistrovalo a nařízení rektora, kde je problematika upravena není vnitřním předpisem VŠEM.

Studijní a zkušební řád v čl. 19 odst. 2 upravující zanechání studia neobsahuje ustanovení, že student, který studia zanechal je povinen uhradit školné za celou standardní dobu studia, ustanovení pouze uvádí, že student je povinen uhradit poplatky v daném akademické roce nebo období, do kterého byl zapsán.

Úhrada školného při zanechání studia je upravena v čl. 4 „Nařízení rektora č. 01/2015 Platby a rozdělení studijních poplatků“, dle odstavce 2 tohoto článku je student povinen „… a uhradit všechny finanční závazky vůči VŠEM za příslušné období dle cenové úrovně studenta: V akademickém roce, do kterého byl proveden elektronický zápis (cenová úroveň Premium, Exclusive) či za celou standardní dobu studia (cenová úroveň Standard, Stipendium, Klasik). V případě prodloužení studia se zavazuje hradit studijní poplatky v rámci dané cenové úrovně za celé období, na které bylo studium prodlouženo“.

Současně nařízení v článku 4 v odstavcích 1, 4 a 6 obsahuje ustanovení, která jsou v rozporu se zákonem o vysokých školách. Zákon o vysokých školách upravuje zanechání studia v § 56 odst. 1 písm. a) jako jednostranný úkon studenta, projevující vůli nepokračovat ve studiu akreditovaného studijního programu bez uvedení jakýchkoli důvodů (např. zdravotního stavu, sociální situace, pracovních povinností aj.). Právní skutečnost – ukončení studia, kdy student přestává být studentem vysoké školy, nastává zákonem stanoveným způsobem – dnem doručení písemného prohlášení studenta o zanechání studia vysoké škole, student o zanechání studia vysokou školu nežádá. Zanechání studia je právem studenta, které může uplatnit kdykoliv během studia a jeho uplatnění nemůže být jakkoli sankcionováno, ani tzv. smluvní pokutou.

Dále dle odst. 3 tohoto čl. 4 nařízení je student „povinen v případě nepokračování ve studiu na VŠEM uhradit veškeré studijní poplatky (tj. bez zvýhodnění) za celou standardní dobu studia aktuálně studovaného (včetně absolvovaného) studijního programu (Standard), resp. v akademických letech, do kterých byl proveden zápis aktuálně studovaného (včetně absolvovaného) studijního programu (Premium, Exclusive)“. 

Dle čl. III. odst. 5 písm. d) Prohlášení se Vaše klientka (studující studijní program „Ekonomika a management“ s cenovou úrovní „Standard“) zavázala „uhradit veškeré studijní poplatky za celou standardní dobu studia, a to i v případě mého nepokračování ve studiu na VŠEM“.

Dle čl. III. odst. 4 Prohlášení se „v případě zanechání/ukončení studia či vyloučení ze studia před úhradou plní výše studijních poplatků (dle odst. 5 a 6) se zavazuji doplatit rozdíl mezi cenovou výší studijních a administrativních poplatků, a mnou skutečně zaplacenými platbami, nejpozději do 30 dnů od zanechání/ukončení/vyloučení. Ukončení studia z důvodů na mé straně před termínem řádného ukončení studia nemá vliv na můj závazek zaplatit plnou výši studijních poplatků (dle odst. 5 a 6) a nezakládá nárok na vrácení zaplaceného poplatku či jeho části.“

Ministerstvo po posouzení obsahu nařízení rektora a Prohlášení dospělo k závěru, že nařízení rektora v aktualizovaném znění veřejně přístupném na internetové stránce VŠEM a Prohlášení jsou v rozporu se Studijním a zkušebním řádem a zákonem o vysokých školách. Nařízení stanovuje studentovi povinnosti nad rámec zákona o vysokých školách a Studijního a zkušebního řádu, přičemž Prohlášení, které se na toto nařízení odkazuje studentovi rozšiřuje povinnost uhradit studijní poplatek (školné) i administrativní poplatky za celou standardní dobu studia bez ohledu na to, kdy přestal být studentem a kdy VŠEM studentovi neposkytuje vzdělávací činnost a rozšiřuje tak finanční závazky studenta zcela neodůvodněně. Ministerstvo konstatuje, že finanční závazky, ke kterým se student v Prohlášení zavázal, jsou nad rámec povinností studenta stanovených vlastním vnitřním předpisem VŠEM Studijní a zkušební řád, a tedy i nad rámec Statutu VŠEM.

V této souvislosti ministerstvo upozorňuje též na protizákonnou formulaci v nařízení rektora i Prohlášení, když VŠEM zde uvádí, že nařízení rektora (a oznámení rektora) jsou vnitřním předpisem VŠEM. Vnitřními předpisy vysoké školy jsou výhradně předpisy registrované podle § 41 odst. 2 ve spojení s § 36 odst. 1 zákona o vysokých školách ministerstvem, což žádné z nařízení vydaných rektorem VŠEM nejsou.

Ministerstvo dále shledalo, že VŠEM užívá rozporné a nejednotné pojmosloví, když například v odst. 1 čl. V. Prohlášení hovoří o „podmínkách pro placení poplatků spojených se studium“, přičemž v jiných ustanoveních nebo názvech článků se nehovoří o „podmínkách“, ale o „vnitřních předpisech VŠEM (Nařízení rektora VŠEM)“.

S ohledem na ministerstvem shora uvedená zjištění Vás ministerstvo v souladu s § 43 odst. 1 zákona o vysokých školách vyzývá ke zjednání nápravy spočívající v odstranění konstatovaných rozporů vnitřních předpisů, nařízení rektora, Prohlášení a zákona o vysokých školách, a zaslání upraveného znění těchto dokumentů a vysvětlujících informací nejpozději do 15. 11. 2021.“

Žádost o poskytnutí informace doručená dne 20. prosince 2022

„Vážení,

tímto si Vás zdvořile dovoluji požádat o poskytnutí následující informace:

Obdrželi jste od roku 2015 do dneška podnět prověření činnosti Vysoké školy ekonomie a managementu, a.s. (IČO: 01801376)? Pokud ano, tak s jakým výsledkem byl podnět vyřešen? Zároveň prosím o zaslání písemného vypořádání takového podnětu. 

Zároveň prosím o informaci, zda MŠMT konstatovalo v jakémkoliv směru nezákonnost postupu VŠEM (např. co do absence registrace vnitřních předpisů apod.)? Opět případně prosím o písemné vypořádání případné nezákonnosti.

O zaslání informace prosím na tento e-mail:………………

advokát“

Nahoru

Navigace v sekci

  • Základní informace
    • Ministr školství, mládeže a tělovýchovy
    • Vedení úřadu
    • Organizační struktura a Organizační řád MŠMT
    • Kontakty
    • Záštity udělované MŠMT
    • Historie ministerstva
    • Budova ministerstva
    • Příspěvkové organizace
    • Organizační složky státu
    • Povinně zveřejňované informace
      • Zveřejněné informace dle § 5 odst. 3 zák. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
    • Ochrana osobních údajů (GDPR, pověřenec)
    • MŠMT PODPORUJE GENDEROVOU ROVNOST!
    • Důležité odkazy
  • Služby veřejnosti
  • Legislativa
  • Hospodaření resortu
  • Kariéra na MŠMT
  • Pro novináře
  • Ceny MŠMT
  • Genderová rovnost
  • Archiv

Důležité odkazy

Česká školní inspekce

Akademie věd ČR

Vysoké školy

Profil MŠMT v NEN

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací