Publikace je rozdělena do čtyř věcných bloků, které jsou dále členěny do 31 tematických kapitol. Popisují vzdělávací systémy zejména z pohledu přístupu ke vzdělávání a průchodu vzdělávací soustavou, výstupů ze vzdělávání, finančního zabezpečení vzdělávání, personálního zabezpečení vzdělávání, podmínek pro výuku. Zvláštní pozornost publikace věnuje předškolnímu vzdělávání a profesi učitele.
„Mezinárodní srovnání pro nás představuje kvalitní zpětnou vazbou. Česká republika je v rámci této ročenky hodnocena nejlépe především v oblasti nejvyššího dosaženého vzdělání. Naopak jednu z nejhorších hodnot vykazujeme v oblasti finančního ohodnocení učitelů. Pedagogové patří k nejhůře placeným státním zaměstnancům, což je v rozporu s vládní politikou vzdělanostní společnosti. Právě proto pracujeme na zlepšení postavení učitelů prostřednictvím růstu platů, narovnání výše platů pro nejzkušenější učitele i prostřednictvím dalšího vzdělávání učitelů pro jejich profesní rozvoj,“ řekla ministryně školství Kateřina Valachová.
Publikace EAG je zveřejněna na webových stránkách OECD (www.oecd.org/edu/eag.htm). Současně je přístupná i z http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/publikace-education-at-a-glance-1. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy současně zpracovalo publikaci České školství v mezinárodním srovnání, která představuje stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace EAG v českém jazyce a obsahuje výběr nejzajímavějších a nejvíce diskutovaných indikátorů z této ročenky školství. Publikace je ke stažení na http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/ceske-skolstvi-v-mezinarodnim-srovnani-1, kde je k dispozici i český překlad doprovodného profilu Country Notes pro Českou republiku, který podchycuje základní výsledky pro danou zemi.
Poznámka pro média:
Komentář ke zprávě paní ministryně dá dnes v Poslanecké sněmovně v čase 14.00-14.10 a následně další možnost po schůzce s prezidentem.