Jedním z hlavních témat diskuze byla situace na Ukrajině a přijaté kroky České republiky v oblasti vzdělávání. Generální ředitelka ocenila rychlost reakce České republiky při přijímání uprchlíků a okamžitého zajištění vzdělávání jejich dětí. Dle jejího názoru lze považovat reakci ČR v oblasti vzdělávání za vzor pro celou Evropu. Panovala naprostá shoda v postoji, že současná situace je velkou výzvou, jak pro členské státy samostatně, tak pro Evropskou unii jako celek. EU musí svým členským státům pomoci, a to i finančně.
Ministr Gazdík následně generální ředitelku seznámil s hlavními prioritami českého předsednictví v oblastech vzdělávání a mládeže. V oblasti vzdělávání se české předsednictví zaměří na oblast digitalizace ve školství, která jako reakce na pandemii nabyla na významu. Digitalizaci vzdělávání je z českého pohledu nezbytné doplnit také zaměřením na způsob vyžívání digitálních technologií ze strany žáků tak, aby byly využívány efektivně a bezpečným způsobem. Proto se Česká republika zaměří na zajištění bezpečného digitálního prostředí, podporu mediální gramotnosti a kritického myšlení a duševní zdraví našich žáků a dětí. Tuto prioritu a její zásadní význam pro další směřování digitálního vzdělávání generální ředitelka velmi ocenila.
V oblasti mládeže se Česká republika zaměří na mezigenerační solidaritu. Má být nástrojem porozumění na napříč věkovými skupinami a prostředkem k řešení velkých socioekonomických výzev, kterým naše společnost čelí. Aktuální krize pandemie COVID-19 a ruské agrese na Ukrajině tuto úlohu ještě více zdůraznily.
Generální ředitelka stav příprav na předsednictví ocenila a přislíbila svou osobní účast na některých plánovaných akcích.