Ministr Dalibor Štys se setkal se studenty a akademickými pracovníky School of Modern Languages and Cultures. Nejvíce ho zajímaly důvody, proč si studenti zvolili právě český jazyk. Studenti často uváděli jako důvod zájem o českou kinematografii, literaturu, ale také o historii, zejména holocaust. Studenti se rovněž zajímali o možnosti studia a letní kurzy češtiny v ČR.
Ministr v debatě se studenty zmínil, že by bylo dobré vytvořit programy joint degree, v kterých by studenti mohli pokračovat ve studiu češtiny jak na University of Glasgow, tak na případně další české univerzitě.
Po setkání se studenty a debatě s vedením School of Modern Languages Michaelem Syrotinskim a Kathryn Crameri se ministr Štys sešel s prorektorem univerzity Murrayem Pittockem. Prorektor Pittock vyjádřil nadšení z počtu studentů českého jazyka a projevil zájem o spolupráci ve společném studijním programu s některou z českých univerzit. Dále prorektor Pittock zdůraznil, že by v rámci School of Modern Languages and Cultures rád pokračoval v podpoře slovanských jazyků. Oba se shodli, že perspektiva kontinuální, dlouhodobější spolupráce by byla velmi vítána.
Ministr Štys se rovněž zajímal o hodnocení vysokých škol ve Velké Británii.
Poté se ministr Štys setkal s děkanem postgraduálním studií na Social Sciences College Richardem Berrym. Ministr v rozhovoru zdůraznil, že je důležité vytvořit a podpořit granty na podporu profesního růstu a mobility akademiků, například badatelské pobyty, stáže, výměny apod. Dále se zajímal o možnou spolupráci ve vědě, kde se mu jeví jako příznivější podpořit společné studijní programy mezi univerzitami. Stejně tak i rektor univerzity profesor Anton Muscatelli, s nímž se setkal následně. Oba vyjádřili podporu joint degree programům a také pokračování výuky českého jazyka na univerzitě.
Náklady na lektorát českého jazyka a literatury, hrazené z pověření MŠMT Domem zahraniční spolupráce v rámci Programu podpory českého kulturního dědictví v zahraničí na léta 2011-2015, činí cca 500 tisíc Kč ročně. Glasgow University se na financování lektorátu češtiny (na rozdíl od většiny ostatních podporovaných vzdělávacích institucí) nepodílí.