Ministerstvo tak navazuje na loňské úspěšné setkání zástupkyň a zástupců krajských úřadů s pracovníky oddělení školského rejstříku MŠMT. V rámci setkání byly představeny aktuální změny v přístupu k efektivnímu průběhu správního řízení, a to od podávání žádostí až po metodiku dílčích stanovisek. Diskutován byl také společný přístup ke správní praxi. Zúčastnění ze všech 14 krajů ČR se radili o konkrétních podmínkách digitálního podání a metodické podpoře navrhovatelům žádostí. Shodli se na nezastupitelné roli osobního přístupu.
Jednání se zúčastnil náměstek ministra pro řízení sekce vzdělávání a mládeže Jan Mareš, který poděkoval všem přítomným za jejich náročnou práci. Uvedl, že intenzivně vnímá problematiku posuzování souladu žádostí s dlouhodobými záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy, která tvoří hlavní pilíř péče o udržitelnost systému českého regionálního školství a jeho efektivní rozvoj. Ocenil také probíhající setkávání, které výrazně napomáhá vzájemně koordinované spolupráci s krajskými úřady.
Za MŠMT se jednání dále účastnili vedoucí oddělení školského rejstříku Lenka Vejříková, vedoucí oddělení správních agend a rozkladové komise pověřený zastupováním ředitele odboru právního a správního Ondřej Růžička, vedoucí oddělení archivní a spisové služby Martin Petrus a Jan Jirovský z oddělení správy a rozvoje informačních systémů. Eva Kudláčková jako garantka rejstříku školských právnických osob představila základní rysy administrace agendy školských právnických osob, Daniel Suk a Martin Kuba shrnuli ve stručné prezentaci metodiku a aktuality rejstříku škol a školských zařízení s akcentem na správní praxi.