ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Společné vzdělávání je přirozená věc: B. Špotáková

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Ministerstvo ⁄ Pro novináře ⁄ Archiv tiskových zpráv ⁄ Tiskové zprávy 2016 ⁄ Společné vzdělávání je přirozená věc: B. Špotáková

Společné vzdělávání je přirozená věc: B. Špotáková

1
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ ROLI HRAJE INFORMOVANOST: „Většinou se obáváme něčeho neznámého, proto je potřeba dětem i rodičům vysvětlovat výhody a nevýhody společného vzdělávání,“ domnívá se Barbora Špotáková, naše přední atletka, dvojnásobná olympijská vítězka v hodu oštěpem z Letních olympijských her 2008 v Pekingu a 2012 v Londýně.    

DALŠÍ PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE


1

„Myslím si, že pokud jsou vytvořeny vhodné podmínky a je dostatečná informovanost všech rodičů a spolužáků, je společné vzdělávání jednoznačně přínosem pro všechny strany,“ říká Barbora Špotáková, která podporuje větší začlenění osob se znevýhodněním nejen do škol, ale také do celé společnosti. Právě společné vzdělávání je pak podle ní pomyslným prvním krokem k lepšímu začlenění těchto osob do společnosti a má smysl především proto, že do určité míry odstraňuje bariéry. „Zúčastnění žáci a potažmo jejich rodiče se nebudou do budoucna tolik děsit něčeho nového, nebo odlišného. Naučí se více toleranci a každopádně komunikaci“. Společné vzdělávání tedy považuje za přínosné nejen pro děti se znevýhodněním, ale také pro jejich spolužáky. „Všichni se učí od sebe navzájem, a čím více mají možnost poznat pestřejší svět, tím víc budou v budoucnosti bez předsudků.“

Barbora Špotáková si však uvědomuje i větší nároky kladené na učitele. Případná rizika plošného zavedení společného vzdělávání vidí zejména na straně některých pedagogů, kteří jsou nuceni přijmout tento způsob výuky, aniž by věřili v jeho vhodnost. „Jsem ale přesvědčena, že vytvoření sehraného týmu ve třídě, kde je pomalejší dítě, je následně odměněno tolerantnějším prostředím“ a dodává, že kolikrát je i běžná třída velice různorodá a je potřeba pracovat s některými žáky  individuálně.  „Vždy je to společná práce učitele, žáků a také rodičů.“

V současné době navštěvuje syn Barbory Špotákové mateřskou školu, do které chodí mimo jiné také čtyřletá holčička Adélka, která se narodila s Downovým syndromem. „Moje zkušenost je taková, že děti včetně Janka s její přítomností žádný problém nemají.“

„Jsem ráda, že se o problému mluví, a že bude třeba v budoucnu i můj syn Janek chodit do inkluzivní třídy,“ uzavírá Barbora Špotáková.


DALŠÍ PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Nahoru

Navigace v sekci

  • Aktuality
  • Kontakty pro média
  • Tiskové zprávy
  • Ministr
  • Logo MŠMT
  • Archiv tiskových zpráv
    • Tiskové zprávy 2016
    • Tiskové zprávy 2015
    • Tiskové zprávy 2014
    • Tiskové zprávy 2013
    • Tiskové zprávy 2012
    • Tiskové zprávy 2011
    • Tiskové zprávy 2010
    • Tiskové zprávy 2009

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací