Cílem výzvy bylo umožnit začleňování dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) do běžných
škol. Školy přitom musí být schopné zajistit vhodné podmínky pro vzdělávání, aby dosáhly maximálního rozvoje dítěte
nebo žáka.
Ve výsledku budou díky aktivitám zahrnutým v této výzvě podpořeny především děti, žáci a studenti se SVP nebo
děti a žáci ohrožení syndromem týraného, zneužívaného nebo zanedbávaného dítěte. V této souvislosti se
nezapomíná ani na pedagogické pracovníky, kterým pomůže např. vznik a šíření chybějících metodických materiálů,
setkávání se zkušenými kolegy nebo zkušenosti z tuzemských či zahraničních stáží. V neposlední řadě výzva
prostřednictvím rodičovských fór cílí také na rodiče dětí a žáků se SVP. „Věřím, že projekty realizované díky
této výzvě přispějí ke zlepšení podmínek pro inkluzivní vzdělávání,“ říká Václav
Velčovský, náměstek pro řízení sekce operačních programů.
Příklady oblastí, na které se žádosti o podporu zaměřují:
Žádosti o podporu v číslech:
Základní, střední i vyšší odborné školy, univerzity a další subjekty podaly v termínu od 9. srpna 2016 do 31. ledna 2017 celkem 34 žádostí o podporu v celkovém objemu 513 987 126 korun. Požadované finanční prostředky jsou tak téměř dvojnásobkem plánované alokace výzvy. Nyní jsou žádosti o podporu v hodnotícím procesu.
Více informací o výzvě Podpora žáků se zdravotním postižením I (Implementace APIV) naleznete zde.