ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Společné vzdělávání je přirozená věc: D. Matásek
    • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Standardy pro základní vzdělávání
    • Stránka nenalezena

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Ministerstvo ⁄ Pro novináře ⁄ Tiskové zprávy ⁄ Společné vzdělávání je přirozená věc: D. Matásek

Společné vzdělávání je přirozená věc: D. Matásek

1
„Existuje názor, že vyspělost společnosti se měří úrovní péče o slabé a nemohoucí. Myslím, že v téhle kategorii máme v Česku co dohánět,“ říká David Matásek, oblíbený český divadelní, filmový i seriálový herec a muzikant .        

DALŠÍ PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE


1

 

Jak v přístupu k babičkám a dědečkům, tak k dětem, které měly z různých důvodů nesnadný start do života. V neposlední řadě je třeba zmínit velmi aktuální postoj k zoufalým rodinám, prchajícím z válkou postižených oblastí. Každý, kdo se zapojil do pomoci potřebným, potvrdí, že tito lidé touží po přijetí a co nejsplavnějším zapojení do majoritní společnosti. Nebýt na obtíž a nevyčuhovat,“ upřesňuje David Matásek, který inkluzi ve všech jejích podobách považuje za správnou a přirozenou věc.

Se společným vzděláváním by se podle Davida Matáska, který je mimo jiné také hrdým otcem čtyř dětí, mělo začít v co nejmladším věku, kdy jsou děti otevřené, tolerantní a vstřícné a učí se postojům pro celý další život. „Pokud má takové zapojení opravdu fungovat, musí přijít co nejdřív. Ve školce a ve škole. Kde jinde se získávají důležité sociální návyky a dovednosti, než v kolektivu vrstevníků?“ doplňuje svůj názor trefnou konverzační otázkou.

Co přináší společné vzdělávání dětem se znevýhodněním a co jejich spolužákům? „Na tohle jsem se zeptal té nejpovolanější, svojí dcery Marušky. Chtěl jsem vědět, jak to vidí samy děti, aniž bych Mařence cokoli podsouval, a nakonec z toho byla ta nejpřesnější formulace celé problematiky,“ domnívá se David Matásek.

David: “Maru, máte ve škole nějaké postižené spolužáky?”

Marie: “Ne, jen asi dvě děti s potížema s učením.”

David: “A vadilo by Ti, kdy takových dětí bylo i víc a třeba by měly i asistenty a speciální učební pomůcky?”

Marie: “Ne, já si myslím, že by to bylo dobře pro všechny. My bysme jim pomáhali a ty postižený děti by viděly, že svět není jen zlej, ale že jsou i hodný děti. A zase my bysme viděli, že máme štěstí, a vážili bysme si toho. Je to škoda, že jich u nás není víc.”

„Tak jsem z toho byl naměkko, že mám dobře vychované děti a že se budoucnosti nemusíme obávat, pokud budou naše děti přemýšlet podobně,“ uzavírá David Matásek s úsměvem.


DALŠÍ PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE 

Nahoru

Navigace v sekci

  • Aktuality
  • Kontakty pro média
  • Tiskové zprávy
  • Ministr
  • Logo MŠMT
  • Archiv tiskových zpráv

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací