ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Společné vzdělávání je přirozená věc: R. ORGONÍKOVÁ

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Ministerstvo ⁄ Pro novináře ⁄ Tiskové zprávy ⁄ Společné vzdělávání je přirozená věc: R....

Společné vzdělávání je přirozená věc: R. ORGONÍKOVÁ

ta správná
„ Vždy jsem uznávala teorii, že ti silnější by měli „táhnout“ ty slabší… Pomáhat jim! “ říká Renata Orgoníková, maminka jedenáctiletého Filipa, jehož spolužákem a dobrým kamarádem je již pátým rokem také Toník, který se narodil s diagnózou Downův syndrom.    

 DALŠÍ PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE


ta správná

„Když jsem se dozvěděla, že můj syn bude chodit do třídy s dítětem se zdravotním postižením, žádné pochybnosti a obavy jsem neměla, spíš naopak. Myslím si, že by třídy žáků na základních školách měly být takto „smíšené“. Nedělat rozdíly! Pokud to jde a na škole je tato možnost, vřele tento způsob výuky doporučuji,“ vysvětluje svůj postoj ke společnému vzdělávání paní Orgoníková, profesí fakturantka. „A postupem času se má teorie jen potvrdila“, doplňuje s vysvětlením, že i s odstupem pěti let a na základě osobní zkušenosti, společné vzdělávání stále vnímá jako správné a prospěšné.

Oba chlapci navštěvují pátou třídu na Základní škole Komenského v Kralupech nad Vltavou. Toník je ve Filipově třídě jediný žák se speciálním vzdělávacími potřebami, má individuální vzdělávací plán a asistentku pedagoga, která pomáhá především jemu, ale samozřejmě také i všem ostatním dětem, které v konkrétním případě zrovna pomoc potřebují.  Podle Filipovy maminky společné vzdělávání u Filipa ve škole funguje bez problémů. „Přijde mi, že přístup učitelů i asistentky je skvělý. Toník má svou asistentku, která mu při vyučování pomáhá se zvládnutím učiva. Mohu tento přístup jen doporučit,“ říká Renata Orgoníková.

 „Domnívám se, že dětem se znevýhodněním společné vzdělávání určitě prospívá, jsou zahrnuty do kolektivu a spolupracují s ostatními spolužáky. Jejich studijní výsledky jsou pak podle mne lepší, protože se snaží vyrovnat ostatním,“ zdůrazňuje paní Orgoníková hlavní výhody, které podle ní společné vzdělávání dětem se znevýhodněním přináší.

Na druhou stranu ale vnímá také nemalý přínos společného vzdělávání pro všechny ostatní děti, a to zejména v oblasti sociálních dovedností.  „Spolužáci se zase učí trpělivosti, nevnímat tyto děti jen skrze jejich handicap. Vím, že již od první třídy se můj syn snaží Toníkovi pomáhat a bere ho jako dobrého kamaráda. Jak to mají ostatní spolužáci nevím a nemohu samozřejmě mluvit za ně, ale věřím, že většina z nich také pomáhá,“ dodává.

„Ale především, pokud jde o mého syna, tomu společné vzdělání přineslo opravdového kamaráda, se kterým se stýká i mimo školu,“ uzavírá Filipova maminka s úsměvem.


DALŠÍ PŘÍKLADY DOBRÉ PRAXE

Nahoru

Navigace v sekci

  • Aktuality
  • Kontakty pro média
  • Tiskové zprávy
  • Ministr
  • Logo MŠMT
  • Archiv tiskových zpráv

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací