Cílem nově ustavené platformy je vytvořit mezinárodní síť předních reprezentantů vzdělávacích politik za účelem podporovat pravidelnou výměnu zkušeností a vzájemný dialog o nejnovějších trendech a poznatcích v oblasti vzdělávání.
Východiskem pro jednání se stala aktuálně zveřejněná publikace OECD Education Policy Outlook 2018: Putting Students' Learning at the Centre, jež zahrnuje analýzu více než 40 vzdělávacích systémů světa. Publikace analyzuje zejména témata zvyšování kvality vzdělávání a péče v raném dětství, překlenutí vzdělávacích výsledků žáků a studentů pocházejících z rozdílného socioekonomického zázemí, posilování kvality odborného vzdělávání a přípravy či souladu znalostí a dovedností absolventů s potřebami trhu práce. OECD rovněž prezentovala publikaci „Effective Teachers Policies“, která v souvislosti s provedeným posledním šetřením v rámci projektu OECD PISA shrnuje hlavní zjištění týkající se učitelů a efektivity výuky v jednotlivých zemích. Státní tajemník se rovněž sešel a jednal o aktuálních a připravovaných projektech OECD v oblasti vzdělávání s Andreasem Schleicherem, ředitelem pro vzdělávání a dovednosti OECD a zvláštním poradcem generálního ředitele OECD pro vzdělávací politiku.
V rámci diskuze byl kladen důraz zejména na výzvy, se kterými se potýkají vzdělávací systémy jednotlivých zemí při zavádění reforem a vyhodnocování jejich implementace. Mnoho zástupců členských zemí OECD prezentovalo své zkušenosti s povinným předškolním vzdělávání, jeho formami, zkušenostem s jeho zaváděním a účastí dětí na něm. „Zkušenosti z jiných zemí OECD ukazují, že zavedení povinné účasti na předškolním vzdělávání je nutné vždy kombinovat s cílenou podporou dětí, které se na předškolním vzdělávání nepodílely. Efektivní a účinné zavedení povinného předškolního vzdělávání vždy doprovází úzká meziresortní součinnost v sociální oblasti a aktivace rodičů dětí,“ uvedl státní tajemník.