Účastníky summitu bylo 22 zemí s nejvýkonnějšími vzdělávacími systémy světa, vybrané a pozvané na základě výsledků šetření PISA 2018. Během akce bylo diskutováno např. o nutnosti posílení učitelské profese v době nedostatku učitelů, o globálních a kulturních kompetencích, ale i o využití digitálních technologií, jakožto nástroje k zajištění přístupu ke kvalitnímu vzdělávání pro všechny.
Ministr Balaš promluvil během summitu o potřebě podpory demokratických hodnot i postojů a o výchově k toleranci prostřednictvím osobnostního rozvoje, a to nejen ve školách, ale v celé společnosti. Vysvětlil, že tato podpora je možná prostřednictvím kompetencí získaných během vzdělávacího procesu. Zdůraznil také nezbytnost boje proti dezinformacím i v rámci učitelské profese. Během summitu diskutoval pan ministr mj. též bilaterálně se slovinským ministrem školství, Darjem Feldou, o Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a s rakouskou náměstkyní ministra školství, vědy a výzkumu, Margaretou Scheuringerovou.
Na fotografii zleva: Ivona Sobotková (MŠMT), František Dobšík (předseda ČMOS PŠ), Vladimír Balaš (ministr školství, mládeže a tělovýchovy), Gabriela Tlapová (ČMOS PŠ).
Zdroj foto: ČMOS PŠ