Letošní ročník fóra byl zaměřen na celoživotní vzdělávání. V průběhu akce si delegace vyměnily informace o koncepcích vzdělávacích politik, zabývaly se reformními výzvami, sdílely poznatky z praxe při přípravách a implementaci reforem. Na závěr jednání jednotlivé delegace vytvořily zásady pro koncepci a implementaci vzdělávací politiky pro následné období.
Většina zúčastněných států se potýká s obdobnými výzvami ve svých vzdělávacích systémech a také při přípravách i implementaci reforem. Nejčastějšími výzvami jsou např. předčasné odchody žáků ze vzdělávacího systému, nerovnosti podmínek žáků, nedostatečná spolupráce mezi stakeholdery, anebo nedostatečné ukotvení problematiky celoživotního vzdělávání. Delegace MŠMT zdůraznila mj. nutnou podporu kariérového poradenství ke snížení počtu předčasných odchodů žáků ze vzdělávacího systému, podporu nepedagogických pracovníků na školách a potřebu analýzy k odbourání nerovností ve školách. V kontextu konfliktu na Ukrajině česká delegace zmínila především nutnost odstranění jazykové bariéry u osob přicházejících z Ukrajiny a potřebu jejich integrace do českého vzdělávacího systému, potažmo na pracovní trh.