Tato inovativní učebna byla navržena s cílem posílit efektivitu vzdělávání, zejména v oblasti profesních programů. Modulární design umožňuje flexibilní využití prostoru, což je ideální pro různé typy vzdělávacích aktivit, jako jsou hackathony, semináře či interaktivní workshopy. Během 45 minut lze uspořádání třídy kompletně změnit tak, aby odpovídalo specifickým potřebám aktuálního vzdělávacího programu. Prostory lze upravit od tradičního frontálního uspořádání pro přednášky až po skupinové zasedání nebo diskusní kruhy, což vytváří ideální prostředí pro kolektivní práci či brainstormingové aktivity.
Významnou inovací je také instalace plnospektrálního LED osvětlení. Výzkumy potvrzují, že tento typ osvětlení zlepšuje koncentraci a podporuje celkový kognitivní výkon. Tato technologie se osvědčuje zejména při dlouhodobém intenzivním vzdělávání, kdy je důležité udržet pozornost a soustředění po delší dobu.
Učebna je v současné době ve zkušebním provozu a plánuje se, že do plného provozu bude uvedena v létě roku 2025. Zkušební fáze umožní získat zpětnou vazbu od studentů i pedagogů, což umožní případné doladění technologií a uspořádání učebny tak, aby byly plně optimalizovány pro konkrétní potřeby vzdělávacích programů.
Quattro Modulare tak není jen fyzickým prostorem, ale symbolizuje posun k modernějšímu a flexibilnějšímu přístupu ke vzdělávání, kde je kladen důraz na inovace, spolupráci a využití nových technologií ve prospěch studentů a pedagogů.
Národní plán obnovy v ČR je postaven na sedmi prioritách, a to na digitální transformaci, fyzické infrastruktuře a zelené tranzici, vzdělávání a trhu práce, institucích a regulaci a podpoře podnikání, výzkumu, vývoji a inovaci, zdraví a odolnosti obyvatel. Prostředky na realizaci NPO budou České republice poskytnuty z Evropské unie prostřednictvím Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility), a to v průběhu let 2021–2026. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy má v gesci 5 komponent NPO za více než 26 mld. Kč.