ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Zahraniční studium
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • České ručičky 2025: autolakýrníce Vendula Radoňová
    • Výsledky DP Podpora aktivit integrace cizinců na rok 2017
    • Vyhlášení podpory
    • PODNĚT K PŘEDKLÁDÁNÍ ŽÁDOSTÍ V RÁMCI FONDU VZDĚLÁVACÍ POLITIKY NA PODPORU STUDIA BĚLORUSKÝCH STUDENTŮ V ROCE 2023 V RÁMCI AKADEMICKÉHO ROKU 2022/2023
    • Podklady pro tvorbu krajských dlouhodobých záměrů vzdělávání

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Aktuality ⁄ České ručičky 2025: autolakýrníce Vendula Radoňová

České ručičky 2025: autolakýrníce Vendula Radoňová

Vendula Radoňová
Praha, 14. července 2025 - V letošním roce se konal už XVII. ročník přehlídky České ručičky 2025, která oslavuje řemeslnou zručnost a potvrzuje význam odborného vzdělávání. Mezi laureátky v oboru autolakýrník*ce patří Vendula Radoňová, absolventka Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Hradci Králové, která zároveň zvítězila v soutěži Autoopravář Junior 2025. V krátkém rozhovoru naznačuje, jak se jí jako dívce studoval obor, ve kterém většinově působí spíše chlapci.    

Jaký je to pocit být vítězkou soutěže Autoopravář Junior 2025 a získat prestižní ocenění České ručičky 2025 jako nejlepší autolakýrník*ce v ČR ze všech zúčastněných škol?

Je to úžasný a nepopsatelný pocit, dokázat, že i děvčata umí práci, která je považována za spíše chlapeckou, a ještě k tomu, když vedle mě stála na stupni vítězů další dvě šikovná děvčata, a to Nikol Štojdlová a Hana Zmidlochová.

Proč jste si vybrala pro studium obor autolakýrník*ce a proč právě ve vaší škole?

Vybrala jsem si to z toho důvodu, že to vidím celý život u svého tatínka, který je též autolakýrník a když jsem si vybírala, co chci studovat dál, tak jsem si řekla, že by bylo fajn držet se aut, že mě to hlavně baví. Školu jsem si zvolila z toho důvodu, že na ni byly hezké zpětné vazby.

Co vás při studiu bavilo nejvíce?

Nejvíce mě bavila praxe, a to díky kontaktu s auty a poznávání nových věcí.

Narážela jste při studiu na nějaké genderové překážky?

Určitě ano, hodně lidí mi řeklo, že na to nemám a mám to nechat spíše chlapcům, ať to vzdám. Bohužel bylo někdy těžké nevnímat okolí, ale já to nevzdala a šla dál.

Jak vás škola podporovala a jak vás vnímali spolužáci-chlapci?

Ve škole mě hodně podporoval náš třídní učitel Ing. Václav Nepokoj, též pan mistr z praxí Michal Petřík a pár dalších učitelů… Někteří spolužáci byli fajn, ale bohužel se tam našli i takoví, kteří to nenesli dobře.

Proč si myslíte, že studium nestereotypních povolání je stále ojedinělé?

Je ojedinělé, protože v dnešní době se mladým lidem moc nechce pracovat rukama… Všichni by chtěli být influencery a vydělávat si přes internet, bohužel proto je každé řemeslo teď ojedinělé.

Čím chcete práci v oboru autolakýrník*ce v praxi obohatit?

Chtěla bych se začít věnovat airbrush technice, protože tu moc lidí v ČR nedělá a celkově bych se chtěla vylepšovat, získávat nové zkušenosti a dovednosti v oboru.

Co na to říkala vaše rodina, že chcete studovat genderově netradiční obor?

Moje maminka z toho nebyla moc nadšená, když mě přijali na obor autolakýrník, a ne na kadeřnici. Chtěla mít doma holčičku v šatičkách, s hezkými nehty, která se nebude tolik dřít. Nakonec je mou největší fanynkou a obdivovatelkou. Právě ona mě nejvíce podporuje. Mám tě moc ráda, mami!  Zpočátku se moje rodina na volbu oboru autolakýrník dívala podivně, ale nakonec mi všichni fandí. Jsem za to neskutečně ráda.

Co byste vzkázala děvčatům a chlapcům, když se rozhodují o svém budoucím povolání, které je z pohledu genderu netradiční?

Určitě bych se nebála jít za svými sny. Dělejte to, co vás baví bez ohledu na to, jestli je to spíše chlapecký nebo dívčí obor. I když to bude třeba těžká cesta, hlavní je se nepustit a pokračovat dál bez ohledu na to, co říkají ostatní. Vytrvejte a nevzdávejte to!

Pozn.: Otázky pokládala Mgr. Vladislava Coufalová, MBA z České školní inspekce.

Více informací:

Vendula Radoňová, České ručičky 2025

České ručičky jako popularizace odborného školství, MŠMT ČR

Nahoru

Navigace v sekci

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací