ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Klíčové aktivity
    • Oznámení o zrušení zadávacího řízení pro veřejnou zakázku malého rozsahu "Poskytování mobilních telekomunikačních služeb v rámci projektů KURIKULUM G a METODIKA II"
    • Metodický pokyn k účtování transferů a dotací příjatých v rámci programu EDS/SMVS
    • Památník v Hodoníně u Kunštátu dokončen
    • Stanovisko Ministerstva zdravotnictví k povinnému vyšetření protilátek anti HBs

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Fondy EU ⁄ IPN pro oblast terciárního vzdělávání, výzkumu... ⁄ Detaily projektu ⁄ Klíčové aktivity

Klíčové aktivity

Zpracování analytických studií a podkladů

Aktivity budou rozděleny do tří základních okruhů. V prvním bude provedena analýza dopadů Rámce Společenství pro státní podporu výzkumu, vývoje a inovací, novely zákona č. 130/2002 Sb. a souvisejících předpisů a reformy systému výzkumu, vývoje a inovací na vnitřní předpisy a následné aktivity výzkumných organizací. Druhý okruh bude zaměřen na analýzu zahraničních zkušeností v oblasti komerčního využití znalostí a hodnocení výsledků VaV ve vybraných státech EU (Finsko, Nizozemsko, SRN, Švédsko, Velká Británie apod.) a v Japonsku a USA. V rámci třetího okruhu budou provedeny analýzy domácích zkušeností a zejména právního rámce pro vytváření systémů využití výsledků VaV v praxi, ochrany duševního vlastnictví a spolupráce pracovišť výzkumu a vývoje s aplikační sférou. V rámci zahraničních a domácích analýz se zaměříme i na formy spolupráce klíčových partnerů inovačního systému (triple helix), na hodnocení dopadů využití výsledků VaV v praxi. Bude připraven i přehled dobrých praxí. Projekt bude orientován na všechny oblasti VaV popsané dlouhodobými základními směry výzkumu (DZSV). Cílem této aktivity je připravit vstupní podklady pro následné zpracování metodik.  Studie a rozbory budou zadány zejména na začátku projektu. Mohou být rovněž doplněny v průběhu projektu na základě požadavků, které vyplynou ze spolupráce s cílovou skupinou. Předpokládá se spolupráce s Radou pro výzkum a vývoj. Tato aktivita bude trvat v první etapě dvanáct měsíců. Po osmi měsících bude na základě potřeb vyplývajících zejména z pilotních projektů rozhodnuto o jejím doplnění (čtyři měsíce).  Toto společně se zapojením expertů povede k minimalizaci rizika neúplnosti podkladů. Položky rozpočtu této aktivity tvoří náklady na zpracování analytických studií a mzdové náklady (odborný garant a experti).

Zhotovitelé analytických studií projektu EF-TRANS:

Analýza A - „Analýza dopadů změn právního prostředí a dopadů reformy systému výzkumu, vývoje a inovací na vnitřní předpisy veřejných vysokých škol a veřejných výzkumných institucí a na jejich aktivity“ - zhotovitel Advokátní kancelář HOLEC, ZUSKA & Partneři.

Analýza ke stažení zde.

Analýza B - „Analýza systému komercializace výsledků výzkumu a vývoje ve vybraných státech EU (Finsko, Nizozemsko, SRN, Švédsko, Velká Británie apod.), ve Spojených státech, v Austrálii a v České republice, včetně přehledu dobrých praxí a přehledu systémů způsobů hodnocení dopadů výsledků výzkumu a vývoje v praxi“ - zhotovitel Technologické centrum AV ČR.

Analýza ke stažení zde.

Tvorba metodik

Tato aktivita bude rozdělena do dvou hlavních částí. V první bude vytvořen soubor metodik/návodů (doplněných o příklady dobré praxe), které v budoucnu pomohou výzkumným pracovištím vytvořit ucelený systém komercializace výsledků VaV a tak pomohou nejenom k získání zpětné vazby pro výzkumné a vývojové aktivity (včetně souvisejícího vzdělávání), ale i k zvýšení vlastních finančních prostředků a ve svém důsledku i ke zvýšení ekonomické a sociální stability regionů, ve kterých výzkumná instituce působí. Tato část bude probíhat v roce 2010. Ve druhé části bude využití metodik ověřováno ve vybraných výzkumných institucích (pilotních projektech). Výběr bude proveden tak, aby byly zahrnuty všechny typy výzkumných institucí nejenom podle zaměření a velikosti, ale i podle stupně připravenosti vnitřního systému pro komercializaci výsledků VaV. Důležitým hlediskem bude i zastoupení všech tzv. dlouhodobých základních směrů výzkumu. Vazba na další zástupce cílové skupiny se předpokládá nejenom pořádáním přednášek a konferencí, ale rovněž prostřednictvím EF-TRANS sítě. Tato část aktivity bude realizována v roce 2011. Doplnění metodik podle potřeb vyplývajících z jejich ověřování v rámci pilotních projektů minimalizuje riziko jejich neúplnosti.

Náklady této aktivity tvoří především mzdové náklady na odborného garanta, na experty pracující na metodice a na samotnou metodiku.

Zpracovatelé a experti daných metodik projektu EF-TRANS:

Metodika I - Systém komercializace: zpracovatel Technologické centrum AV ČR, expert Jaroslav Burčík.

Metodika II - Ochrana duševního vlastnictví: zpracovatel Advokátní kancelář HOLEC, ZUSKA & Partneři, expert Hana Dušková.

Metodika III - Spolupráce s aplikační sférou: zpracovatel Technologické centrum AV ČR, expert Jiří Hudeček.

Metodika IV - Využití licencí: zpracovatel Advokátní kancelář HOLEC, ZUSKA & Partneři, expert Karel Čada.

Metodika V - Zakládání firem: zpracovatel Advokátní kancelář HOLEC, ZUSKA & Partneři, experti Jana Klementová a Petra Kursová.

Metodika VI - Hodnocení výsledků a monitoring: zpracovatel Technologické centrum AV ČR, expert René Samek.

Metodika VII - Výchova k podnikání: zpracovatel VŠP Ostrava a.s., expert František Freiberg.

Vzdělávání

V rámci této aktivity bude realizována série školení určených pro cílovou skupinu projektu - akademických a ostatních pracovníků vysokých škol a vědecko-výzkumných institucí. Jako školící materiály této aktivity budou sloužit výstupy z ostatních aktivit - především vybrané části aktivity 1 (zpracování analytických studií a podkladů) a aktivity 2 (tvorba metodiky včetně zkušeností z realizace pilotních ověření - příklady dobré a špatné praxe atd). V rámci této aktivity bude realizováno 13 školení po celé republice (nejméně 1 školení na úrovni kraje), na které budou pozváni zástupci všech druhů institucí - VŠ a vědecko-výzkumných institucí. Školení jsou koncipována jako jednodenní. Předpokládá se minimálně 300 proškolených osob v rámci této aktivity. Účastníci školení obdrží potvrzení o účasti (certifikát).

Na realizaci těchto školení se podílí projektový tým, garant za danou aktivitu a jako školitelé budou využiti také ostatní garanti projektu, pracovníci podílející se na tvorbě metodik, reprezentanti institucí, které prošly pilotním ověřením, experti na danou tématiku, popřípadě zahraniční školitelé.

Série školení je plánována v třetím roce realizace projektu, to je v průběhu roku 2011 s výjimkou letních měsíců. Navazuje na výstupy předchozích aktivit. Školení budou oznámena v dostatečném časovém předstihu a dostatečným způsobem, aby byla zajištěna účast cílové skupiny.

Položku rozpočtu této klíčové aktivity tvoří především náklady na realizaci vlastních školení (nájem sálu, pronájem techniky, občerstvení atd.), mzdové náklady odborného garanta této aktivity, lektorů školení, cestovné a tvorba, grafická úprava a tisk vzdělávacích materiálů.

EF TRANS síť

V rámci této aktivity bude podpořena síť spolupracujících osob projektu (zástupců vysokých škol, výzkumných institucí, potažmo institucí s velmi úzkou vazbou na výzkum a vývoj v daném regionu), které budou plnit různé funkce vůči jednotlivým aktivitám projektu a vůči cílovým skupinám a cílovým institucím.

EF-TRANS síť, resp. její členové, budou na základě svých zkušeností a kontaktů na místní výzkumné a vývojové aktivity využíváni pro získávání vstupů a zpětné vazby při tvorbě metodik a asistenci při realizaci pilotních projektů (aktivita 2), dále při realizaci vzdělávacích aktivit (aktivita 3) a také při přípravě a realizaci diseminace projektu a jeho výsledků (aktivita 5).

EF-TRANS síť bude prostřednictvím pravidelných setkání, konaných v jednotlivých regionech, sloužit jako platforma pro monitorování stavu připravenosti cílových institucí, identifikaci překážek, návrhy řešení a především pro výměnu zkušeností a příkladů dobré a špatné praxe.

Členové EF-TRANS sítě budou současně vzděláni ve všech modulech metodiky a budou i po skončení projektu dále působit jako školitelé a nositelé hlavních témat a cílů projektu. Pro úspěšné a efektivní fungování EF-TRANS sítě musí platit předpoklad, že členové této sítě jsou respektováni vědecko-výzkumnou obcí v daném regionu, což bude i jedna z klíčových podmínek pro jejich výběr.

Aktivitu EF-TRANS síť bude koordinovat odborný garant. Setkání členů EF-TRANS sítě bude probíhat nejméně 4 x ročně s přesně stanoveným programem, požadavky na členy a věcnou vazbou na realizaci ostatních aktivit. Setkání se budou konat vždy v jiném regionu. Mezi členy EF-TRANS sítě bude probíhat také intenzivní komunikace prostřednictvím sdílených souborů, e-mailových nástrojů a interaktivní výměny informací na internetu.

EF-TRANS síť bude vytvořena na začátku projektu (počátek jejího fungování je plánován na září 2009) a její činnost bude pokračovat po celou dobu projektu, tj. po dobu 30 měsíců.

Seznam členů a kontakty na EF-TRANS síť naleznete v sekci kontakty zde.

Diseminace projektu a jeho výsledků

 Tato aktivita je zaměřena na činnost nad rámec povinných činností vyplývajících z pravidel ESF. Vychází z předpokladu, že nejširší cílová skupina (akademičtí pracovní, pracovníci výzkumných a vývojových institucí a studenti vysokých škol) kromě formálních výstupů projektu (metodiky, pilotní ověření metodik, proškolení cílové skupiny) musí být s problematikou transferu znalostí postupně seznamována a to přístupnou a srozumitelnou formou. Stejně tak je pro úspěch projektu zásadní, aby cílová skupina včetně vrcholových představitelů institucí byla s problematikou transferu znalostí seznámena a brala ji jako jedno ze závažných témat dalšího úspěšného rozvoje.

 Tato aktivita je koncipována jako komplementární a doplňující k ostatním klíčovým aktivitám projektu a příslušným (dokumentačním) výstupům. Cílem je, aby příslušné instituce neměly pouze formálně zajištěný systém přenosu znalostí, ale aby pracovníci těchto institucí byli s problematikou seznámeni a byli motivování vlastní přenos efektivně realizovat.

Tato aktivita bude realizována prostřednictvím portfolia nástrojů - odborných a motivačních workshopů, informačních a popularizačních materiálů o problematice přenosu znalostí určených cílové skupině a pravidelně aktualizovaného webu. Dílčí výstupy a závěrečná zpráva o řešení projektu budou prezentovány na konferencích. Ty se uskuteční celkem tři (jedna úvodní, jedna průběžná a jedna závěrečná). Jednotlivé nástroje této klíčové aktivity budou reflektovat různorodost cílové skupiny a širokou škálu vědních oborů.

Činnosti a výstupy této aktivity budou realizovány po celou dobu projektu.

Na některé výstupy publicity se podívejte a stáhněte si zde.

Systém komercializace

Nahoru

Navigace v sekci

  • Národní plán obnovy
  • OP JAK (2021-2027)
  • OP VVV (2014-2020)
  • OP VaVpI (2007-2013)
  • OP VK (2007-2013)

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací