adí lidé mají skvělé nápady. Problém je v tom, že je často nenapadne, že by z nápadu mohli vytvořit fungující produkt a vybudovat na něm vlastní firmu,“ říká Vojtěch Krmíček, který se v JIC dlouhodobě věnuje právě rozvíjení podnikavosti u mladých lidí. „A pokud je to přeci jen napadne, tak neví, jak a kde přesně začít,“ dodává Krmíček. Právě nová soutěž je má motivovat k tomu, aby začali o podnikání seriózně přemýšlet.
V obou soutěžních kolech budou mít studenti pět minut na to, aby přesvědčili porotu o kvalitách svého projektu. Úspěšné nápady v prvním kole obdrží od JICu pět tisíc korun na průzkum trhu. „To je první krok k tomu, aby si studenti ověřili, že jejich nápad může být úspěšný,“ dodává Krmíček s tím, že právě výsledky průzkumu by se měly projevit v byznys plánu, který studenti představí ve druhém kole. Nejlepší projekty druhého kola si pak odnesou dalších 45 tisíc korun.
Soutěž podnikatelských nápadů navazuje na další vzdělávací aktivity, které JIC pro studenty realizuje. „Během roku pořádáme vzdělávací semináře, kde se studenti dozví úplné podnikatelské základy – kromě průzkumu trhu jim představujeme takzvaný Lean Canvas, zjednodušený model byznys plánu, nebo metody, které jim pomohou poznat zákazníka a jeho potřeby blíže,“ vysvětluje Krmíček. Jeho tým se dlouhodobě snaží o větší zapojení tématu podnikavosti do vzdělávání středoškolských a vysokoškolských studentů. JIC navázal například spolupráci s brněnskými univerzitami – v rámci výuky se na Masarykově univerzitě i na VUT podílí na organizaci vzdělávacích aktivity zaměřených na podnikání. S druhou jmenovanou například připravil letos sérii workshopů, na kterou navazuje podobná motivační soutěž, jakou nyní vyhlašuje JIC. „O pilotní ročník projektu Pojď podnikat!, který letos poprvé pořádáme s JIC, byl enormní zájem, přihlásilo se nám víc jak 270 aktivních studentů. Nyní vybíráme padesátku nejlepších, nicméně díky spolupráci s JIC můžeme všem šikovným studentům nabídnout rozvoj jejich podnikatelských nápadů,“ popisuje zájem o soutěž Pojď podnikat rektor VUT Petr Štěpánek.
Podmínky soutěže
Soutěž je určena pro studenty ve věku 16–26 let studující na škole v Jihomoravském kraji anebo s trvalým bydlištěm v něm. Hlásit se mohou pouze jako fyzické osoby (nikoliv jako právnické osoby). Je možné přihlásit také týmové projekt, který je vázaný na jednoho studenta.
Harmonogram
13. listopadu 2019 | úvodní přednáška #student: Nastartuj svůj nápad!
22. listopadu 2019 | termín přihlašování projektů
26. listopadu 2019 | zveřejnění projektů vybraných do prvního kola
4. prosince 2019 | 1. kolo
6. února 2020 | 2. kolo
JIC pomáhá lidem rozvíjet jejich podnikání, které může měnit svět k lepšímu. Jeho vizí je otevřený inovační ekosystém, který je domovem globálně úspěšných podnikatelů a inspiruje svět. JIC inspiruje, učí, pomáhá, provází, podporuje a věří, že pouze lidé, kterým jejich práce a podnikání dává smysl, mohou být úspěšní a zároveň mít radost ze života. Právě proto vybudoval jeden z nejinovativnějších podnikatelských systémů na evropském kontinentu. Od svého založení v roce 2003 JIC pomohl více než 300 firmám s tržbou bezmála 30 miliard korun a s téměř 6500 zaměstnanci.