„V rámci vzdělávacího prostředí dlouhodobě zdůrazňujeme, že jednou z těch nejdůležitějších dovednosti, které by měly všechny dětí, žáci a studenti v současnosti ve školách získávat, je schopnost adaptovat se na změny různého charakteru. A to samozřejmě platí i o dospělých. Dynamický vývoj umělé inteligence výrazně proměňuje současný svět, a tak i veřejná správa musí tuto proměnu vnímat a adaptovat se,“ řekl státní tajemník v Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy Ondřej Andrys.
Práce s umělou inteligencí je pro zkvalitnění služeb státní služby a veřejné správy jako celku naprosto zásadním tématem a jde o velmi užitečný nástroj, který může výrazně zjednodušit a zefektivnit řadu procesů. „Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy si tyto souvislosti uvědomuje a budeme našim kolegyním a kolegům poskytovat maximální podporu v tom, abychom umělou inteligenci dokázali v naší práci smysluplně, pravidelně a úspěšně využívat,“ doplňuje státní tajemník Andrys s tím, že na úvodní vzdělávací program budou navazovat další vzdělávací a metodické aktivity tak, aby se reflexe vývoje umělé inteligence a jejích benefitů stala standardní součástí úřednické práce v resortu.