Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy |
Dotační řízení na poskytnutí finančních prostředků ze státního rozpočtu
na projekty rozvojového programu
Speciální učebnice, speciální učební texty a materiály pro žáky se sluchovým postižením, mentálním postižením nebo autismem
v roce 2005
Manuál pro předkladatele projektů
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále "ministerstvo") vyhlašuje v souladu se zákonem č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) a usnesením vlády č. 596/2003 Sb., dotační řízení na projekty v rozvojovém programu Speciální učebnice, speciální učební texty a materiály pro žáky se sluchovým postižením, mentálním postižením nebo autismem v roce 2005".
Dotační program je zaměřen na zpracování, vydání a distribuci učebnic a ostatních textů a materiálů (dále jen "speciálních učebnic") pro žáky, kteří se vzdělávají podle speciálních upravených programů, tj. pro žáky se sluchovým, mentálním postižením nebo autismem.
Tituly pro dotační řízení :
a) vzdělávací programy pro žáky základní školy pro žáky se sluchovým postižením
- Český jazyk: učebnice pro 2. stupeň (požadavek cca 1000 kusů)
- Základy chemie: pracovní sešit k učebnici Základy chemie (požadavek cca 2000 kusů)
- Základy fyziky I: učebnice pro 2. stupeň (požadavek cca 1000 kusů)
- Slovníky pojmů znakového jazyka pro oblast historie, fyziky, přírodopisu, tělesné výchovy (požadavek cca 300 kusů)
- Všeobecný slovník znakového jazyka III (požadavek cca 1000 kusů)
b) vzdělávací programy pro žáky s lehkým mentálním postižením
- Čteníčko 2: pracovní sešit ke čtení pro 2. ročník(požadavek cca 2000 kusů)
- Vlastivěda: alternativní učebnice na jiném nosiči (videokazetě) k výuce vlastivědy na 1. stupni (požadavek cca 500 kusů)
c) vzdělávací programy pro žáky s těžšími formami mentálního postižení
- Čtení na celý rok: učebnice pro 2. stupeň k procvičování čtení(požadavek cca 2000 kusů)
- Zajímavé čtení: učebnice pro 2. stupeň k procvičování čtení(požadavek cca 2000 kusů)
- Procvičujeme počítání: 4 soubory pracovních listů k učebnicím počtů pro 7., 8., 9. a 10. ročník(požadavek cca 2000kusů/1 soubor)
d) vzdělávací programy pro žáky odborných učilišť
- Zařízení závodů pro potravinářské obory: učebnice(požadavek cca 2000 kusů)
- Zařízení závodů pro obor cukrářské práce: učebnice(požadavek cca 2000 kusů)
- Technologie kuchyňského provozu: učebnice(požadavek cca 2000 kusů)
- Přestavby budov pro obor zednické práce: učebnice(požadavek cca 2000 kusů)
- Strojní zařízení pro obor zednické práce: učebnice(požadavek cca 2000 kusů)
- Odborné kreslení pro obor truhlářské práce: učebnice(požadavek cca 2000 kusů)
e) vzdělávací programy pro žáky s autismem
- Moje učení: alternativní učebnice pro strukturovanou výuku (požadavek cca 500 kusů).
Žádat mohou:
Všechny právnické a fyzické osoby (s výjimkou nadací a nadačních fondů), které prokazatelně vykonávají vydavatelskou činnost v oblasti přípravy a výroby speciálních učebnic nejméně jeden rok. Žadatel předloží stručný popis své vydavatelské činnosti minimálně za jeden rok jako přílohu žádosti o dotaci.
Všeobecné podmínky:
Žádat mohou formou předložených projektů v dále popsané formě:
- projekt musí být zaměřen na vymezenou oblast dotovaných činností,
- jeden projekt obsahuje jeden titul, případně tituly bezprostředně navazující (např. učebnice + pracovní sešit k této učebnici)
- projekt musí být uskutečněn v roce 2005, v případě víceletého projektu je nutno předložit celý projekt včetně rozpočtu a přesně vyčíslit část realizovanou v roce 2005, návrhy na dotaci budou přiděleny projektům pro rok 2005, víceleté projekty budou brány pouze jako vydavatelský záměr, nezavazující poskytovatele dotací k jeho financování v příštích letech
- dotace bude poskytnuta na základě Rozhodnutí o poskytnutí dotace ve dvou splátkách, první ve výši 60% dotace po předložení rukopisu a jeho schválení dvěma recenzenty jmenovanými MŠMT; druhá ve výši 40% dotace po výrobě a distribuci na základě předložení dokladu o distribuci příslušného počtu výtisků jednotlivým školám nejpozději do 31.10.2005
- vyrobené výtisky budou označeny jako bezplatné vydání hrazené z dotace MŠMT
- v žádosti o dotaci bude uvedena předpokládaná cena, za kterou se budou prodávat další výtisky
- předkladatel může předložit nejvýše 5 projektů.
Poskytnutí dotace ze státního rozpočtu ČR se řídí obecně závaznými předpisy. Dotace může být využita jen na určené účely, a to ve smyslu zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů.
Postupováno bude podle Rozhodnutí o poskytnutí dotace, případné vrácení dotace bude odpovídat ustanovení § 15 odst. 1 písm. b/ zákona č. 218/2000 Sb.
Na dotaci není právní nárok. Výše dotace poskytnutá v roce 2005 je závislá na výši vyčleněných prostředků na tento účel. Ministerstvo není povinno zdůvodňovat své rozhodnutí o nepřidělení či snížení požadované dotace.
Dotace se poskytuje ve výši, která uhradí náklady na řešení projektu včetně režie zpracovatele. Z dotace nelze hradit zisk předkladatele.
Zaslané projekty ministerstvo žadatelům nevrací.
Náležitosti žádostí:
- průvodní dopis,
- vyplněné formuláře viz přílohy (č. 1 Žádost o stání dotaci, č. 2 Rozpočet projektu, č. 3 Konkrétní popis projektu, č. 4 Anotace projektu),
- k žádosti dále přiložte: výpis z obchodního rejstříku (právnické osoby) nebo kopii živnostenského listu (fyzické osoby), stručný popis vydavatelské činnosti minimálně za jeden rok.
Jakýkoli formální nedostatek žádosti či projektu je důvodem k vyřazení projektu z výběrového řízení.
Žádosti o dotace:
Žádost o dotace se předkládá na předepsaném formuláři příloha č. 1, k němuž je připojen podrobný popis projektu, který musí zahrnovat název titulu, autorský kolektiv, pro jaký typ uživatelů je publikace určena, podrobný obsah titulu a technické parametry publikace (formát, počet stran, barevnost, druh vazby, kvalita papíru atd.).
Žádost včetně příloh se předkládá ve dvou vyhotoveních písemně; žádost včetně příloh souběžně zašlete elektronickou
poštou na adresu marta.tepla@msmtcz nebo předložte na disketě nebo jiném
elektronickém nosiči. Nepřijímají se projekty zaslané faxem.
Projekty s přihláškami zasílejte, prosím, na adresu:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
odbor speciálního vzdělávání a institucionální výchovy
PhDr. Marta Teplá
(Učebnice a ostatní texty a materiály pro speciální školství v roce 2005)
Karmelitská 7
118 12 Praha 1
Vyhlášení dotačního programu, formuláře žádostí o dotaci a vyúčtování dotace je umístěno na webových stránkách MŠMT - Speciální školství - dotační programy.
Termín pro předložení žádostí:
Žádosti o dotace přijímá ministerstvo nejpozději do 11. května 2005 (rozhodující je datum poštovního razítka podávající pošty), při osobním podání do podatelny ministerstva školství 11. května 2005 do 15.00 hod.
Přijaté projekty budou vyhodnoceny a schváleny do 31. května 2005. Výsledky výběrového dotačního řízení ministerstvo zveřejní nejpozději do 10. června 2005 na svých internetových stránkách MŠMT.
Na podpořené projekty bude bezprostředně po schválení poradou vedení MŠMT vydáno Rozhodnutí ministerstva o poskytnutí dotace.
Výběr projektů:
Žádosti o dotaci přijímá odbor speciálního vzdělávání a institucionální výchovy MŠMT, který komunikuje s předkladateli.
Na návrh NM sk. 2 jmenuje ministryně školství výběrovou komisi ze zástupců MŠMT, výzkumných ústavů, vysokých škol a speciálních škol. Jmenovaná komise provede zhodnocení předložených projektů a jejich výběr. Vybrané projekty projedná GP sk. 2 a PV MŠMT. O přidělení dotace rozhoduje ministryně školství.
Dotace se poskytuje Rozhodnutím o poskytnutí dotace, ve kterém budou stanoveny požadavky na dotovaný titul (název učebnice pro určitý předmět příslušného ročníku speciální školy, obsah učiva v souladu se schváleným vzdělávacím programem a technické parametry - formát, typ vazby, grafická úroveň daná velikostí a konturou písma, množstvím kreseb, náčrtků, grafů či fotografií, barevností, rozsahem stran, kvalitou papíru stran i obálky, aj.).
Kontrola a hodnocení schválených projektů:
Kontrola průběhu realizace, čerpání prostředků dotace a jejich využití bude provedena:
a) Kontrola kvality autorského zpracování textu bude provedena jmenovanými recenzenty po dodání rukopisu. Pouze v případě kladného výsledku bude poskytnuta první část dotace.
b) Druhé hodnocení parametrů projektu podle zadání stanoveného v Rozhodnutí o poskytnutí dotace provede po výrobě a distribuci na základě předložení dokladu o distribuci příslušného počtu výtisků jednotlivým školám odbor speciálního vzdělávání MŠMT. Nesplnění těchto parametrů opravňuje MŠMT ke změně Rozhodnutí o poskytnutí dotace.
c) Přidělené prostředky řešitel eviduje v samostatné analytické evidenci, která v průběhu řešení je zpřístupněna poskytovateli dotace ke kontrole jak v průběhu řešení, tak po jeho ukončení.
Příloha č. 1
Žádost o poskytnutí finančních prostředků ze státního rozpočtu
na projekty rozvojového programu
Speciální učebnice, speciální učební texty a materiály pro žáky se sluchovým postižením, mentálním postižením nebo autismem
v roce 2005
(vyplní žadatel)
Poskytovatel dotace: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy |
Evidenční číslo: (doplní poskytovatel dotace) |
||||||||||||||||||||||
Název dotačního programu: |
|||||||||||||||||||||||
"Speciální učebnice, speciální učební texty a materiály pro žáky se sluchovým postižením, mentálním postižením nebo autismem v roce 2005". |
|||||||||||||||||||||||
Název projektu: |
|||||||||||||||||||||||
1. |
Identifikační údaje o předkládající organizaci |
||||||||||||||||||||||
1.1. |
Název |
___________________________________________________ |
|||||||||||||||||||||
1.2. |
Organizační forma |
||||||||||||||||||||||
(forma právní subjektivity) |
_______________________________ |
||||||||||||||||||||||
1.3. |
Adresa |
_________________________________________ |
|||||||||||||||||||||
Obec |
_______________ |
Kód obce |
___________ |
PSČ |
_________ |
||||||||||||||||||
Část obce |
___________________ |
Okres |
_______________ |
||||||||||||||||||||
Ulice |
_______________ |
Č. p. |
_____ |
č. o. |
_________ |
||||||||||||||||||
Telefon |
______________________ |
Fax |
_______________ |
||||||||||||||||||||
|
_______________ |
Web |
http:// ___________________ |
||||||||||||||||||||
1.4. |
IČO |
_______________ |
DIČ |
________________________ |
|||||||||||||||||||
1.5. |
Oddíl a vložka v obchodním rejstříku |
||||||||||||||||||||||
(právnická osoba) |
__________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Fyzická osoba předloží kopii živnostenského listu |
|||||||||||||||||||||||
1.6. |
Adresa peněžního ústavu žadatele |
||||||||||||||||||||||
|
Číslo účtu žadatele u peněžního ústavu (název a kód) |
||||||||||||||||||||||
1.7. |
Adresa příslušného finančního úřadu |
||||||||||||||||||||||
2. |
Statutární orgán (statutární zástupci organizace) |
||||||||||||||||||||||
Jméno, titul, funkce |
________________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Kontaktní adresa |
________________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Telefon |
_______________________ |
Fax |
___________________ |
||||||||||||||||||||
Jméno, titul, funkce |
________________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Kontaktní adresa |
________________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Telefon |
_______________________ |
Fax |
___________________ |
||||||||||||||||||||
Statutární orgán potvrzuje (podpis a razítko v závěru formuláře), že projekt schválil a doporučil k předložení do dotačního programu. |
|||||||||||||||||||||||
3. |
Charakteristika organizace s ohledem na dosavadní zaměření činnosti |
||||||||||||||||||||||
3.1. |
Typ poskytovaných služeb (provozovaných činností) |
||||||||||||||||||||||
4. |
Působnost organizace |
||||||||||||||||||||||
4.1. |
Mezinárodní (územní vymezení) |
_____________________________ |
|||||||||||||||||||||
4.2. |
Celostátní |
_____________________________ |
|||||||||||||||||||||
4.3. |
Krajská (název nebo názvy krajů) |
____________________________ |
|||||||||||||||||||||
4.4. |
Místní (název lokality) |
__________________________________ |
|||||||||||||||||||||
5. |
Počet placených pracovníků v organizaci (aktuální stav) |
||||||||||||||||||||||
5.1. |
Přepočtený počet placených pracovníků |
______________________ |
|||||||||||||||||||||
5.2. |
Celkový počet placených pracovníků |
______________________ |
|||||||||||||||||||||
6. |
Údaje o projektu, na který je žádána státní dotace |
||||||||||||||||||||||
6.1. |
Přesný název projektu |
__________________________________________ |
|||||||||||||||||||||
6.2. |
Doba realizace projektu |
||||||||||||||||||||||
od: |
_____________________ |
do: |
_____________________ |
||||||||||||||||||||
6.3. |
Místo realizace projektu |
__________________________________ |
|||||||||||||||||||||
6.4. |
Základní idea a stručný obsah projektu, který je přílohou č. 3 žádosti (nejvýše 2 strany strojopisu A4) a anotace v příloze č. 3a |
||||||||||||||||||||||
6.5. |
Realizátor projektu (řešitel) |
||||||||||||||||||||||
Jméno, titul, funkce |
_______________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Organizace |
_______________________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Adresa |
________________________________________________ |
||||||||||||||||||||||
Telefon |
_____________________ |
Fax |
___________________ |
||||||||||||||||||||
6.6. |
Počet přepočtených pracovníků zajišťujících realizaci projektu |
_______ |
|||||||||||||||||||||
6.7. |
Počet dobrovolníků podílejících se na realizaci projektu |
_______ |
|||||||||||||||||||||
6.8. |
Jakému počtu lidí projekt prospěje |
______ |
|||||||||||||||||||||
7. |
Základní údaje o rozpočtovaných nákladech na projekt (podrobný rozpočet na přiloženém formuláři) |
||||||||||||||||||||||
7.1. |
Celkové náklady na projekt |
||||||||||||||||||||||
Neinvestiční náklady celkem |
_____________________ |
||||||||||||||||||||||
- z toho osobní náklady |
|||||||||||||||||||||||
mzdy,včetně odvodů,ostatní osobní,náklady) |
__________________ |
||||||||||||||||||||||
7.2. |
Výše požadované dotace celkem |
_________ |
tj. max. % |
_______ |
|||||||||||||||||||
Neinvestiční dotace celkem |
__________________ |
||||||||||||||||||||||
- z toho osobní náklady |
|||||||||||||||||||||||
(mzdy, pojistné, ostatní osobní náklady) |
__________________ |
||||||||||||||||||||||
8. |
Předkladatel svým podpisem potvrzuje správnost uvedených údajů a prohlašuje, že nemá žádné nevyrovnané finanční závazky vůči státu. |
||||||||||||||||||||||
9. |
Předkladatel je povinen v žádosti vyplnit všechny údaje, a to i v případě, že dle potřeby rozvede kterýkoliv bod ve zvláštní příloze. |
||||||||||||||||||||||
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . |
||||||||||||||||||||||
datum a podpis statutárního zástupce |
razítko |
||||||||||||||||||||||
Příloha č. 2
Rozpočet projektu
Žadatel:
Rozvojový program:
Speciální učebnice, speciální učební texty a metriály pro žáky se sluchovým postižením, mentálním postižením nebo autismem v roce 2005
Název projektu:
Náklady na projekt
Druh výdajů rozpočet na tvorbu rukopisu rozpočet na výrobu a distribuci celkem
Materiálové náklady |
|||
materiál, DHM |
|||
Vybavení |
|||
Kancelářské potřeby |
|||
jiné (specifikovat) |
|||
Nemateriálové náklady |
|||
Nájemné |
|||
poštovné, telefon, fax |
|||
Cestovné |
|||
Energie |
|||
jiné provozní |
|||
jiné (specifikovat) |
|||
* honoráře |
|||
Mzdové náklady |
|||
mzdy |
|||
z toho sociální a zdravotní pojištění |
|||
Ostatní osobní náklady |
|||
Ostatní celkem |
|||
z toho (specifikovat) |
|||
NEINVESTIČNÍ NÁKLADY CELKEM |
|||
Předpokládaná prodejní cena výtisku při dalším vydání: |
*honoráře, pokud jsou hrazeny fakturou jako služba, jinak zahrnout mezi ostatní osobní výdaje
Příloha č. 3
Konkrétní popis projektu
Nejvýše 2 strany strojopisu.
Doporučuje se uvést variantní nabídka počtu výtisků včetně ceny za jeden výtisk pro každou variantu (např. 500 ks, 1000 ks, 2000 ks). Případná variantní nabídka bude rozpracována i v Příloze č. 2 Rozpočet projektu (Rozpočet projektu např. pro 500 ks, 1000 ks a 2000 ks).
Příloha č. 4
Anotace projektu
stručné, podstatné údaje (název, autorský kolektiv, stručný obsah publikace a předpokládaní uživatelé)
Příloha č. 5
Vyúčtování účelových dotací poskytnutých Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v roce 2005 na základě dotace
Rozhodnutí č.j. ............................................
1. |
Výše poskytnuté neinvestiční dotace |
_______________________________ |
|||||||
z toho: mzdové prostředky |
_______________________________ |
||||||||
2. |
Vyúčtování dotace NIV |
_______________________________ |
|||||||
Neinvestiční prostředky celkem |
_______________________________ |
||||||||
|
_______________________________ |
||||||||
z toho mzdové prostředky |
|||||||||
|
_______________________________ |
||||||||
z toho mzdové prostředky |
_______________________________ |
||||||||
3. |
Skutečné celkově vynaložené náklady na akci |
______________________ |
|||||||
4. |
Rozdíl |
||||||||
k vrácení ministerstvu |
|||||||||
- neinvestiční prostředky |
_________________ |
||||||||
5. |
Místo uložení dokladů: |
_________________________________________ |
|||||||
Datum vyúčtování: |
_________________________________________ |
||||||||
Zpracoval: |
_________________________________________ |
||||||||
Telefon: |
_________________________________________ |
||||||||
razítko a podpis předkladatele
Příloha č. 6
Přehled o úhradách plateb - neinvestiční prostředky