Třídenní konference, která se skládala z mnoha přednášek a individuálních workshopů, byla ve znamení on-line aplikací využitelných ve výuce i pro organizaci výuky a ICT podpory experimentů v přírodovědných předmětech. Vedle prezentací možností využití ICT ve výuce samotných pedagogů se mohli především ředitelé škol informovat u zástupců firem dodávajících software a počítačovou techniku o aktuálním vývoji v učební technologii.
Nejen ředitelům škol, ale i koordinátorům a metodikům ICT byly věnovány informační bloky k tématům jako Akční plán státní koncepce „Škola pro 21. století", Role ředitelů a ICT koordinátorů v přípravě koncepce ICT podpory ve škole a Profil Škola²¹.
Právě Profil Škola²¹ je novým modulem úspěšného Metodického portálu www.rvp.cz, který již v úvodu konference představil Ondřej Neumajer, náměstek ředitelky Výzkumného ústavu pedagogického v Praze. Podle Ondřeje Neumajera je tento modul ideální pomůckou, která škole umožní nastartovat cestu proměny do podoby moderní organizace, jež připravuje žáky na život v 21. století.
„Začleňování informačních a komunikačních technologií do života školy je vlastně řízený proces transformace, který má stejná pravidla jako zavádění jakékoli jiné inovace,“ poznamenal Neumajer a dodal: „Postup osvojení takové inovace lze zkoumat na různých úrovních. Probíhá u jednotlivých učitelů, u vzdělávacích programů i na úrovni celé školy. A právě tuto úroveň mapuje Profil Škola²¹.“
Profil Škola²¹ ale není poslední novinkou Metodického portálu. Již nyní je naplánováno spuštění další specializované části s názvem Evropské jazykové portfolio, která má do budoucna poskytovat platformu pro shromažďování a zjišťování úrovně dovedností žáků v cizím jazyce.
Tisková zpráva ke stažení:
Na Vaše dotazy rádi odpovíme:
PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.náměstek ředitele VÚP
e-mail: neumajer@vuppraha

tel:+420 245 001 444