Ve srovnání s rokem 2007 se čeští žáci zlepšili ve čtenářské gramotnosti o 9 bodů, v přírodovědě o 21 bodů
a v matematice o 25 bodů. Klesající trend se tak výrazně obrací.
Šetření PIRLS se zúčastnili žáci 4. ročníku ze 45 zemí, do šetření TIMSS se zapojili žáci z 52 zemí.
V České republice se do hlavního šetření zapojilo 177 základních škol, více než 4 500 žáků a jejich rodičů,
téměř 500 učitelů a ředitelů škol.
V roce 2011, kdy se cykly obou šetření sešly, využila Česká republika možnost testovat čtenářskou gramotnost,
matematiku a přírodovědu na stejném vzorku žáků.
Více informací se dozvíte z tiskové zprávy a z grafu České školní inspekce:
Tisk_zprava TIMSS a PIRLS.pdf
Tisková zpráva TIMSS, PIRLS - graf.pdf
Tisková konference k výsledkům mezinárodních šetření PIRLS a TIMSS 2011
Mgr. Marek Zemanředitel odboru vnějších vztahů a komunikace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Karmelitská 8, 118 12 Praha 1
e-mail: press@msmtcz