ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Ceny MŠMT
    • Genderová rovnost
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci a pracovnice
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Mládež v pohybu a ve zdraví
    • Finanční podpora
    • Neformální a zájmové vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • BEZPEČNOST VÝZKUMU
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • Stipendijní pobyty v zahraničí
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • Rada EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Evropský prostor pro vzdělávání
    • Evropské školy
    • Další aktivity v oblasti politik EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Češi v zahraničí, lektoráty a krajané
    • Jazykové vzdělávání a další mezinárodní projekty
    • Archiv
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Národní konference o mládeži
    • Odbor pro mládež MŠMT vyhlašuje, obdobně jako v roce 2012 a 2013, mimořádný dotační program zaměřený na poskytování informací mladým lidem pod názvem “Právo na informace právě teď! Co ti brání v podnikání?“

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Mládež ⁄ Archiv ⁄ 2002 ⁄ Národní konference o mládeži

Národní konference o mládeži

Národní konference o mládeži - závěry z jednání pracovních skupin (14-15.2.2002, Praha)

I. Státní politika ve vztahu k mladé generaci

Workshop č. 1 - skupina mládeže do 26 let

  1. Na středních školách zřídit " akademický senát", který by pracoval na stejných principech jako senát na vysokých školách.

  2. Do prvouky a občanské výchovy zahrnout jako předmět práci s informacemi.

  3. V dětských domovech zaměřit výchovný systém tak, aby po ukončení pobytu v domovech byly děti připraveny pro život.

  4. Vytvořit koncepci, která by se zaměřila na pomoc dětem, které žijí v dětských domovech.

  5. Socializace absolventů vysokých škol - kariérní start.

  6. Zajistit, aby práce v občanských sdruženích (neziskových organizacích) byla uznávána jako dosažená praxe pro lepší možnost umístění na trhu práce.

Workshop č. 2 - skupina hostů, zástupců krajů, školských zařízení a nestátních neziskových organizací

  1. Ponechat stejnou strukturu státní politiky jako byla v dosud platné koncepci.

  2. Pokusit se vytvořit akční plán státní politiky v oblasti mladé generace pro jednotlivé roky platnosti státní koncepce.

  3. Zařadit do státní politiky tato další témata:

  • odstraňování nerovností, včetně aplikace rovnosti příležitostí mužů a žen

  • informační zdroje a svobodný přístup k informacím

  • rozpracovat dále téma participace mladé generace a problematiku neformálního vzdělávání a mobilitu

  • zdůraznit potřebu výzkumných činností v oblasti mladé generace.

  1. V oblastech státní politiky vůči mládeži, které nejsou v kompetenci MŠMT, požádat o spolupráci a odborná stanoviska ostatní zodpovědné rezorty.

II. Mobilita mládeže

Workshop č. 1 - skupina mládeže do 26 let

Protože tomuto workshopu bylo věnováno méně času (1 hod.), byl rozdělen do dvou rovin: diskusní a dotazníkové.

V diskusním bloku byla nejdříve zmíněna situace mobility před rokem 1989 a po tomto roce.

Přestože se řada praktických záležitostí souvisejících s mobilitou před rokem 1989 zlepšila, přetrvávají podle účastníků workshopu i nadále následující problémy:

  1. Přístup k informacím souvisejících s mobilitou
  2. - poskytování aktuálních informací, zlepšení informačního systému pro mládež.

  3. Motivace pro mobilitu
  4. - Co vede mladé lidi k tomu, že cestují? (mobilita jako cestování za účelem poznávání, možnost neformálního vzdělávání, komparace různých kultur, mobilita jako migrace osob, rekreace v zahraničí...).

  5. Evaluace/ Multiplikace
  6. - problematika uplatnění poznatků získaných v zahraničí v ČR, potřeba uznání, peněžní ohodnocení.

  7. Bariéry
  8. : a) psychologické - strach rodičů o děti; kvalitu mobility dětí ovlivňuje osvěta rodičů (informaovanost o daných zemích...)

    - na rozdíl od workshopu č. 2. tito lidé nepociťují jazykovou bariéru

    b) legislativní - problémy spojené s pobytem cizinců v ČR.

  9. Zkvalitnění jazykové výuky na školách
  10. - potřeba vytvořit ekonomické podmínky pro učitele, profesory cizích jazyků

  • potřeba finančně podpořit začínající mladé učitele jazyků

  • umožnit učitelům/profesorům zahraniční jazykové kurzy/stáže v rámci zdokonalení jazykových znalostí a výuky.

V dotazníkové části workshopu se objevují tyto návrhy a doporučení:

Doporučení v oblasti návrhů okruhů probl. mobility mládeže v ČR: zlepšit přístup k informacím o zahraničních pobytech, umožnění uplatnit nově získané poznatky v ČR, podporovat "nadané" žáky a jejich cílené vyhledávání.

Legislativní oblast: motivace učitelů pro mimoškolní činnost v jazykové oblasti v oblasti výměn mládeže a ohodnocení takto aktivních učitelů veřejností, zrovnoprávnit zahraniční certifikáty a jejich uznávání v ČR, uznání praxe v nestátních neziskových organizacích.

Nestátní neziskové organizace: celkové usnadnění výměn mládeže, usnadnění finanční podpory a otázek souvisejících s pojištěním.

Závěrem vyvstala potřeba řešení všech uvedených problémů prostřednictvím Národního parlamentu mládeže.

Workshop č. 2- pracovníci, kteří mají zkušenosti s mobilitou (mimo jiné zástupci krajů, školských zařízení a nestátních neziskových organizací).

Diskutovány byly především aktuální problémy, které souvisejí s mobilitou mládeže a které přetrvávají ještě po roce 1989, i když řada praktických záležitostí souvisejících s mobilitou se zlepšila. Účastníci zmínili následující body: překážky v mobilitě po roce 1989, činnost/obsah mobilit, kvalitu/kvantitu a evaluaci, informační politiku a problematiku, média, psychologické bariéry, ekonomické bariéry, legislativní bariéry, problematiku hromadných výměn, kritéria kvality (místo výchovy a vzdělávání v mobilitě), úlohu státu, neziskových organizací a občanských sdružení v mobilitě, všeobecnou otázku evaluace mobility, otázku přínosu mobility mladým lidem, monitoring, problematiku vzdělávání pracovníků s mládeží, finanční otázku.

Z těchto uvedených témat byla pozornost věnována především následujícím oblastem, které byly hlouběji diskutovány:

  1. Činnosti/obsah mobilit

  2. Informační politika - zlepšení přístupu k informacím, informač. systém mládeže (ISM).

  3. Obecná osvěta - školy, krajské orgány...

  4. Bariéry: a) ekonomické

b) legislativní - víza, pasy, povolení k pobytu….

c) psychologické - obavy pramenící z neinformovanosti (viz teze z Gentu: stereotypy, kultura.) Účastníci workshopu doplnili teze o rasismus.

5. Filozofie mobility - Čím je vyvolaná mobilita? Jakými formami se realizuje?

6. Akreditace, profesionalizace - akreditace, certifikáty pro pracovníky s mládeží, což souvisí s potřebou odpovídajícího ohodnocení pracovníků (zvýšení platů...).

7. Úloha a role mobility - Jaká je úloha státu, veřejné správy, nevládního sektoru, státní správy?

8. Monitoring - Je Evropa bezpečné místo?

9. Kvalita/kvantita a evaluace

10. Problematika financování - zdroje financování: mezinárodní, státní, veřejnoprávní (kraje, obce), privátní.

- transparentnost rozdělování, transparentnost evaluace...

  • vzájemná provázanost donátorů

  • otázka financování projektů - vyjasnění problematiky financování

- otázka provedení "srovnávací analýzy" kritérií přidělování dotací

Z diskuse vyplývá, že výše uvedené jevy jsou navzájem provázány a mobilita není jasně strukturovaná stavba.

Závěrem vyvstala potřeba ustanovit meziresortní orgán, který by se těmito otázkami dále zabýval. Sekce v Komoře mládeže pod MŠMT se nezdá být zcela reprezentativní, důraz byl kladen především na to, aby daný orgán byl skutečně meziresortní. Objevil se též názor, že by v meziresortním orgánu měli být zastoupeni přímo mladí lidé.

Na všech těchto aspektech je nutné dále pracovat a přijmout následná opatření.

III. Neformální vzdělávání

Úvodem je třeba konstatovat, že v Bílé knize uplatněný výraz "neformální vzdělávání" nevystihuje přesně význam originálního anglického termínu "non-formal education". Doporučujeme proto používat přesnější termín "výchova a vzdělávání mimo vyučování".

Otázka výchovy a vzdělávání mimo vyučování byla projednávána ve dvou pracovních skupinách, a to:

  1. účastníci mladší 26 let (31 členů)

  2. účastníci nad 26 let (19 členů)

Výsledky jednání 1. skupiny byly důležitým podkladem pro následné jednání skupiny starších účastníků. V obou částech jednání byli účastníci seznámeni s teoretickými východisky projednávaného problému, tak jak byl prezentován v Bílé knize o mládeži Evropské komise. Dále se v diskusi odráželo vědomí problémů vyplývajících z dokumentu Státní politika ve vztahu k mladé generaci ČR. Důležité bylo zejména to, že účastníci jednání mladší 26 let přispěli k jednání svými konkrétními poznatky z průběžné práce s dětmi a mládeží a mohli tak inspirovat i jednání druhé pracovní skupiny.

Náměty, které jsou dále předloženy, vyplývají z jednání obou skupin.

Zevrubná diskuse se soustředila především na tu část Bílé knihy, jež pojednává o návrzích vyplývajících z konzultací na téma "Ostatní (mimoškolní) vzdělávací prostředky" a z něho pak zejména na úroveň národní, regionální a místní. Členové pracovní skupiny dospěli k doporučením, jež rozvíjejí návrhy Bílé knihy:

  • Konkrétní znaky výchovy a vzdělávání mimo vyučování by měly být definovány jako :

dobrovolnost, učení se ze zkušeností, programy postupného rozvoje osobnosti, využívání přirozeného zájmu o sdružování, partnerský vztah mezi mladými a dospělými, rozvoj schopností přejímat zodpovědnost a pozitivní vývoj hodnotových orientací jedince.

  • Cíle a úkoly je zapotřebí definovat co nejobecněji, tak aby obsáhly nejširší možné spektrum aktivit.

  • Pro zviditelnění významu výchovy a vzdělávání mimo vyučování je nutné nejen dosahovat dobrých výsledků, ale také umět tyto výsledky prezentovat (nejen odborné) veřejnosti a získat si tak její podporu. To by mělo být východiskem pro nutný dialog zainteresovaných účastníků se sociálními partnery, pracovníky výzkumu i politiky. Cílem může být jakási "vzdělávací multipartita", usilující o koordinaci výchovně vzdělávacích aktivit a o jejich podporu.

  • Důležitost a doplňkový charakter výchovy a vzdělávání mimo vyučování by se měla promítnout i do příslušných legislativních norem (školský zákon, zákon o práci s dětmi a mládeží, zákon o státním rozpočtu a na něj navazující rozpočtová pravidla). V této souvislosti žádáme o znovuzařazení dobrovolné práce s dětmi a mládeží do některé z připravovaných legislativních úprav (o práci s dětmi a mládeží či o dobrovolnické službě), neboť se jedná o významnou veřejně prospěšnou činnost.

  • Je nutné shodnout se na standardech kvality práce s dětmi a mládeží, včetně způsobu jejich posuzování a hodnocení. Přitom je možno využít např. zkušeností s kritérii kvality sociálních služeb, tak jak je definuje MPSV. Tento proces by mělo gestorovat MŠMT prostřednictvím svých PŘO za spolupráce NNO, které mají se vzděláváním vlastní dlouholeté zkušenosti.

  • Za klíčovou považujeme spolupráci NNO s vysokoškolskými institucemi a PŘO MŠMT - VŠ by měly garantovat úroveň přípravy profesionálních pracovníků (využitelných i pro činnost NNO); v PŘO by mělo jít zejména o podíl na přípravě dobrovolných pracovníků.

  • Grantový systém by měl motivovat školící instituce k širší a cenově dostupné nabídce vzdělávacích kurzů a programů.

  • Při přípravě krajských systémů dotací na výchovu a vzdělávání bude zapotřebí nabídnout metodické příklady zpracování krajských grantů při využití zkušeností z těch míst, kde se granty osvědčily. Pro obecné zjednodušení administrativy navrhujeme, aby NNO sdílely své zkušenosti s ostatními institucemi - informační servis provede MŠMT a jím pověřené PŘO.

  • Převážná část nákladů na výchovu a vzdělávání mimo vyučování by měla být hrazena ze státního rozpočtu, nicméně voláme též po úpravě daňového zákonodárství, především po možnosti daňových asignací a daňových úlev pro podnikatelské subjekty - vždy však za současného zachování dostatečné podpory ze strany veřejné správy.

  • Úkolem pro všechny zainteresované subjekty je podporovat využívání schopností a dovedností získaných ve výchovně vzdělávacím procesu mimo vyučování tam, kde mohou nahradit povinnou praxi.

  • Je nutné nalézt prostředky k motivaci škol a školských zařízení k větší spolupráci s NNO a k aktivní prezentaci aktivit pro volný čas jejich žáků a studentů.

Dále doporučujeme MŠMT zpracovat slovník operačních definicí v oblasti výchovy a vzdělávání dětí a mládeže.

Doporučujeme PŘO MŠMT (IDM, SVIS, IZV) uspořádat v nejbližší době seminář pracovníků NNO zodpovědných za vzdělávání dospělých, aby dali základ pro diskusi o standardech pro vzdělávací akce.

IV. Participace mládeže

Workshop č. 1 - skupina hostů, zástupců krajů, školských zařízení a nestátních neziskových organizací

  1. Participaci je nutné pojmout šířeji, než stanovuje Bílá kniha o mládeži.

  2. Schopnost participace je nutno rozvíjet výchovou osobnosti, která začíná již v raném věku v rodině.

  3. Systematicky je nutno vytvářet prostor pro participaci, z toho vznikne její potřeba.

  4. Zájem mládeže o participaci musí vzniknout přirozenou cestou ze zdola na základě potřeby.

  5. Participaci je nutno umožnit nejen v politickém životě, ale i v rodině, školách, občanských sdruženích a v dalších oblastech života.

  6. Je nutné vytvářet právní a občanské vědomí ve všech věkových kategoriích. Stát musí hledat formy a formulovat garance celoživotního právního vzdělávání občanů a současně realizovat vhodnou mediální politiku a podporovat informační osvětu.

  7. Stát musí garantovat komplexní a průběžnou analýzu problematiky participace dětí a mládeže a vytvářet právní rámec a ekonomické podmínky pro participaci.

  8. Systematicky je třeba hledat oblasti participace dětí a mládeže přiměřené jejich věku, vymezit podíl na rozhodování, spolurozhodování a odpovědnosti a provádět průběžnou evaluaci výsledků.

  9. Je nutné vytvořit komplexní strategický plán rozvoje participace v rovině vertikální (dle věku občanů) a horizontální (dle oblastí společenského života), včetně stanovení termínů, odpovědností a způsobu hodnocení. Za tímto účelem doporučujeme vytvořit odbornou pracovní skupinu.

  10. Každoročně organizovat konference k problematice participace za účasti odborníků i veřejnosti za účelem zpřesnění pojmu "participace", průběžného hodnocení dosažených výsledků a stanovení dalších postupných cílů, vyplývajících ze strategického plánu.

Workshop č. 2 - skupina mládeže do 26 let

  1. Absence participace vede k útlumu rozvoje společnosti, podporuje vznik sociálně patologických jevů.

  2. Cílem participace je především umožnění komunikace ve všech oblastech společenského života. Důsledkem je účast na veřejném životě a jeho ovlivňování.

  3. Participace je dlouhodobý proces, který začíná v ranném věku a je základem demokracie. Vědomí odpovědnosti vede součastně k větší zodpovědnosti.

  4. Za důležitou považujeme participaci ve školách s důrazem na vzdělání v této oblasti. Doporučujeme vytvořit legislativní podmínky pro vznik studentských samospráv jako poradních orgánů škol.

  5. Obce mají vytvářet podmínky pro možnost mladých podílet se na komunálním životě. Volená samospráva dětí a mládeže na úrovni obce má mít postavení komise rady zastupitelstva nebo mají být její členové zařazováni do stávajících komisí rady zastupitelstva. Takovouto samosprávu dětí a mládeže je nutné budovat na všech úrovních.

V. Návrh zákona o práci s dětmi a mládeží

Workshop č. 1

Pracovní skupina vyjadřuje souhlas s plným zněním § 1, 2, 3, 4, 7, 11, 12, 13 a 14 a navrhuje provést následující úpravy dalších paragrafů:

  1. Doplnit § 5 odst. 2 písm. b) takto: podporuje činnost ve prospěch dětí a mládeže ze svého rozpočtu.

  2. Doplnit § 6 písm. b) takto: podporuje činnost ve prospěch dětí a mládeže ze svého rozpočtu.

  3. Zrušit stávající znění § 8 a nahradit jej takto:

  1. vybrané činnosti práce s dětmi a mládeží podléhají akreditaci

  2. podmínky pro udělování akreditací řeší MŠMT samostatnou vyhláškou

  3. rozhodnutí o akreditaci bude vydáno do 3 měsíců ode dne podání žádosti.

  1. Doplnit § 9 odst. 1 takto:

    Pravidelně pracovat s dětmi a mládeží může ten, kdo …

  2. Zrušit stávající znění § 10 a nahradit jej takto:

Podmínky pro pořádání pobytových akcí řeší MŠMT samostatnou vyhláškou.

Workshop č.2

První část jednání byla návrhu zákona věnována v obecné rovině, druhá pak byla vedena formou konkrétních návrhů a připomínek k jednotlivým paragrafům návrhu zákona.

Z obecné diskuse:

Prokeš: jde o zákon o práci s dětmi a mládeží ve volném čase, chybí práce s dětmi a mládeží v obecné poloze. Zákon je třeba podpořit a současně již pracovat na průřezovém zákoně, případně se pokusit do návrhu ještě doplnit podněty z Bílé knihy EK a Úmluvy o právech dítěte. Je třeba obecně zohlednit vytváření podmínek pro rozvoj participace ve školách, obcích, krajích i na úrovni státu.

Fryč: v návrhu je to obsaženo (§ 5 a 6), právní normy, které jsou již součástí právního řádu ČR není třeba znovu v návrhu zákona citovat.

Haškovec: problém emancipace žen je nutno řešit zvláštní právní normou, jako je zákon o právech žen.

Středula: zákon obsahuje všechno, co obsahovat má. Je třeba neplést si státní správu a samosprávu. Podstatné bude vytvoření koncepce, tam tato problematika patří, nikoli do zákona. Průlomem v legislativě je už to, že zákon o práci s dětmi a mládeží bude.

Zajíc: zákon považuje ČRDM za správný a pokud v něm nejsou zásadní chyby, ČRDM jej plně podporuje.

Praktický: ze zákona vypadla dobrovolná práce realizovaná ve sdruženích dětí a mládže, můžeme ještě předložit návrh?

Eichler: ze zákona nic nevyjímat, otázka je, co projde Legislativní radou vlády.

Závěr z obecné části - z návrhu zákona nic nevyjímat, podpořit v plném rozsahu.

Z diskuse k jednotlivým paragrafům:

§1: bez připomínek

§2: doplňuje se v odst. 1 písm. a) výchova dětí ... ... zdokonalení získaných dovedností a schopností, osvojení a rozvoj postojů s výjimkou ...

§3: bez připomínek

§4: doporučeno stávající odstavec označit (1) a doplnit odst.:

  1. Vláda vytváří podmínky pro aktivní spoluúčast dětí a mládeže na rozhodování o:

  1. účelném využívání volného času dětí a mládeže,

  2. podpoře činností ve prospěch dětí a mládeže,

  3. koordinaci spolupráce fyzických i právnických osob při vytváření nabídky v oblasti volného času dětí a mládeže,

  4. o poskytování informací pro děti a mládež v oblastech potřebných pro rozvoj jejich osobnosti,

  5. o zajišťování analytické činnosti týkající se dětí a mládeže a zveřejňování jejích výsledků v elektronické, případně i jiné podobě,

  6. vytváření podmínek pro aktivní spoluúčast dětí a mládeže na tvorbě a naplňování koncepce státní politiky ve vztahu k dětem a mládeži.

Z uvedeného vyplývá jistá absurdnost tohoto návrhu. Je vhodnější tento návrh neakceptovat, protože již v prvním odstavci je řečeno že vláda vytváří tyto podmínky právě tím, že schvaluje koncepci státní politiky ve vztahu k dětem a mládeži na 4 roky včetně ekonomických, organizačních a dalších opatření.

§5: v odst. 1 - Krajský úřad ... se nahrazuje slovo přijímá slovy rozpracovává a realizuje ...

§6: bez připomínek

§7: bez připomínek

§8: odst. 2 písm. b) právnické osoby zbytek textu se vypouští

odst. 4 doplňuje se věta V odůvodněných případech může ministerstvo delegovat akreditace na krajské úřady.

Je však nutno toto navržené znění uvést do souladu s kompetenčním zákonem (je-li to možné, a jakou formou).

odst. 7 upravuje se písm. c) akreditovaná osoba poruší své povinnosti stanovené právními předpisy se škrtá a nahrazuje vyplývající z § 8 tohoto zákona.

§9: navrhuje se vložit odst. 4 ve znění:

(4) Osoby, které pracují s dětmi a mládeží vykonávají tuto činnost

  1. v pracovně právním vztahu,

  2. jako dobrovolnou činnost pro níž jsou podmínky upraveny zvláštním předpisem.

§10: vypouští se:

v odst. 2 druhý řádek slovo hlavního - ... zajištění pobytové akce, hlavního vedoucího, ...

v odst. 4 celý první řádek, zůstává -Vedoucím skupiny ...

§11: upravuje se odst. 1: Kontrolu a správní řízení nad dodržováním tohoto zákona zajišťují ministerstvo, krajské úřady a obecní úřady. nikoli kraje a obce.

§12: případně, že bude možno delegovat akreditace na krajské úřady, pak bude nutno upravit i § 12 v souladu s touto skutečností ve znění:

Ministerstvo a krajský úřad může za porušení ...

§13: bez připomínek

§14: bez připomínek

Závěr z diskuse k jednotlivým paragrafům - návrh zákona je v zásadě správný a je nutno jej plně podpořit.

Celkový závěr - pracovní skupina na základě svého jednání plně podporuje návrh zákona o práci s dětmi a mládeží.

Soubor ke stažení: ms-word zaveryzkonference.doc (typ: ms-word, velikost: 71168B)

Čtvrtek, 14. březen 2002   /   Publikoval: Administrator

Nahoru

Navigace v sekci

  • Aktuality
  • Politika mládeže
  • Mládež v pohybu a ve zdraví
  • Finanční podpora
  • Neformální a zájmové vzdělávání
  • Mezinárodní spolupráce
  • Letní tábory
  • Odkazy
  • Kontakty
  • Archiv
    • 2024
    • 2023
    • 2022
    • 2021
    • 2020
    • 2019
    • 2018
    • 2017
    • 2016
    • 2015
    • 2014
    • 2013
    • 2012
    • 2011
    • 2009
    • 2008
    • 2007
    • 2006
    • 2005
    • 2004
    • 2003
    • 2002
      • Národní konference o mládeži
      • Programy státní podpory pro NNO v r. 2002
      • Vyhodnocení projektů na rok 2002
      • Organizování a financování soutěží ve školním roce 2001-02
      • Mimořádné dotace v programu Sdružení v roce 2002
      • 6. konference evropských ministrů zodpovědných za mládež Soluň, 7. - 9. 11. 2002
      • Metodický pokyn k hospodaření s finančními prostředky
      • Formuláře k vyúčtování
      • Přehledové tabulky doporučených a nedoporučených projektů
      • Přehledové tabulky doporučených a nedoporučených projektů
      • Vyhodnocení výběrového řízení projektů z programu Zahraničí 2002 (1. kolo)
      • Vyhodnocení výběrového řízení projektů z programu Zahraničí 2002 (1. kolo)
      • Přehledové tabulky k programu Sdružení
      • Přehledové tabulky k programu Sdružení
      • Dotace v programu Sdružení v roce 2002
      • Dotace v programu Sdružení v roce 2002
      • Soutěže a přehlídky ve školním roce 2002/2003
      • Organizování a financování soutěží ve školním roce 2001-02
      • Projekty programu EU Mládež
      • Vyhodnocení výběrového řízení projektů v programu Zahraničí (3. kolo)
      • Koncepce státní politiky
      • Vyhodnocení výběrového řízení projektů v programu Zahraničí 2002 (2.kolo)
      • Vyhodnocení výběrového řízení projektů v programu Zahraničí 2002 (2.kolo)
      • Vyhodnocení výběrového řízení v programu Investice 2002
      • Vyhodnocení výběrového řízení v programu Investice 2002
    • 2001
    • 2000

Důležité odkazy

Evropské centrum znalostí

Evropský portál pro mládež

Národní pedagogický institut České republiky

Eurodesk

Erasmus + 

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Přehled vysokých škol
  • Plán veřejných zakázek 2024
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_gov_cz

ID datové schránky: vidaawt

Snadné čtení

1Snadne cteni

© 2013 – 2025  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací