Summitu se účastní 23 zemí s výkonnými a rychle se zlepšujícími vzdělávacími systémy, aby sdílely osvědčené postupy a otevřeně diskutovaly o tom, jak nejlépe posílit učitelskou profesi a zlepšit výsledky žáků.
V průběhu prvního dne summitu se diskutovalo o učitelské profesi v předškolním vzdělávání, zejména o podpoře učitelů, jejich well-beingu, rozvoji kompetencí, potřebě jejich ohodnocení, a to nejen finančním, ale také o nutnosti podpory učitelské profese společností a národními a regionálními vládami. Téma využití digitálních technologií, jakožto nástroje k zajištění přístupu ke kvalitnímu vzdělávání pro všechny, se prolínalo jednáním už od semináře v rámci pre-summitu.
Česká delegace pak zahájila diskuzi o předškolním vzdělávání. Náměstek ministra školství Miller promluvil o výzvách, kterým Česká republika čelí, a o tom, jak se s nimi vyrovnává. Zmínil například vysoké procento odkladů povinné školní docházky a realizovaná opatření, která mají odklady snížit z 25 na 5 % během nadcházeních let, ale také o systému Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP), jakožto podpůrném mechanismu při zvyšování kompetencí pedagogických pracovníků v mateřských školách a dalších aktérů ve vzdělávání dětí, zejména dětí z odlišného sociokulturního prostředí. Náměstek Miller sdílel s účastníky summitu také informaci o dokončené revizi kurikula pro předškolní vzdělávání, které se nyní stalo moderním rámcem pro vnímání vzdělávání jako inkluzivního prostoru.
Fota zdroj: ISTP 2025