Ústředním tématem jednání stálé konference ministrů byla transformační síla vzdělávání. „Podrobněji jsme pak napříč členskými státy Rady Evropy diskutovali problematiku občanského vzdělávání, vzdělávání v době mimořádných událostí a různých krizí, jako byla pandemie nemoci covid-19 nebo jako je vojenská agrese Ruské federace vůči Ukrajině, a také otázky související s digitalizací a využitelností umělé inteligence ve vzdělávání,“ popsal rámec dvoudenního zasedání státní tajemník Ondřej Andrys.
Vedle plenárního zasedání absolvoval státní tajemník Ondřej Andrys také řadu bilaterálních jednání a rozhovorů. Konkrétně s náměstkem ministra školství a vědy Ukrajiny Michailem Vinnickym rozebírali témata související s integrací a vzděláváním ukrajinských dětí a žáků v českých školách, přičemž náměstek ministra školství a vědy Ukrajiny opakovaně vyjádřil České republice, ministerstvu a zejména školám, jejich ředitelům a učitelům upřímné a velké poděkování za silně viditelnou a všeobecně velmi oceňovanou snahu maximálně pomoci ukrajinským dětem integrovat se do českého vzdělávacího prostředí, s plným vědomím řady různých složitostí a komplikací, které tento proces provázejí. „Vedení ukrajinského ministerstva školství a vědy si dobře uvědomuje, jak velké úsilí české školy při podpoře integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků vynakládají, a stejně tak ví, jak je to pro naše školy mnohdy z různých hledisek náročné. O to více si váží toho, že i po roce a půl máme stále vůli a snahu dělat maximum možného,“ interpretuje rozhovory státní tajemník Andrys.
Další dvojstranná jednání pak státní tajemník Andrys vedl např. s Finskem, Estonskem, Srbskem, Polskem, Kyprem, Francií, Španělskem nebo Svatým stolcem. „Třeba rozhovory s kardinálem José Tolentino de Mendonçou, prefektem Dikasteria pro kulturu a vzdělávání Svatého stolce, se týkaly významu hodnotově orientovaného vzdělávání ve složitých podmínkách současného světa, významu výuky moderních dějin vedené způsobem, který umožní žákům vnímat věci v souvislostech, kritického myšlení a práce s informacemi nebo důležitosti rovného přístupu ke vzdělávání a reflexe socioekonomických kontextů při vzdělávání dětí a žáků,“ uzavřel státní tajemník Andrys.
V závěru plenárního zasedání přijala Stálá konference ministrů školství Rady Evropy několik rezolucí a také novou strategii Rady Evropy pro oblast vzdělávání na léta 2024-2030.